yaesu ft 450

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
hf
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2007, 09:09

yaesu ft 450

#1 Bericht door hf »

heeft iemand ervaring met dit toestel ik heb nu een 847 van yeasu met fc 20 tuner en zou overwegen om een ft 450 te kopen.heeft iemand hier ervaring mee welke zou de beste zijn

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#2 Bericht door pa7wwo »

Hoi HF

Deze toestellen zullen slechts kleine vetrschillen hebben, zoals de DSP van de 450 die op een 20 tal KHz plaats vind terwijl die van de FT847 op audio plaats vind.

Als ik zou moeten kiezen bleef ik lekker bij de FT847 , deze set is echt goed op 2 en 70 cm en op HF zeker niet veel slechter dan de FT450.

Het verhaal achter de FT450 is mooi maar in de praktijk is het maa een middelmatige radio.
Toch is de FT450 zeker niet slecht als je de prijs in ogenschouw neemt.

Ik weet niet of je de extra filters in de FT847 hebt van Collins dan is het zeker een match voor de FT450.

DSP is mooi maar als het fout gaat voor de DSP helpt het ook geen ene moer meer.

Ik heb de FT857 en de FT920 beide sets doen niet veel voor elkaar onder wat ik op de ene hoor hoor ik op de andere het grootste verschil zit hem in het geluid wat uit de set komt de FT920 luisterd prettiger op SSB en CW maar ze ontvangen beide ongeveer even goed al is de FT920 wat beter op SSB en de FT857 wat beter in CW omdat het filter wat smaller is als het CW filter van de FT920

Als je je HF station echt wil vereteren zoek het dan in de antennes daar valt het meeste te verdienen met de minste investering
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#3 Bericht door pa7wwo »

Hoi HF

Deze toestellen zullen slechts kleine vetrschillen hebben, zoals de DSP van de 450 die op een 20 tal KHz plaats vind terwijl die van de FT847 op audio plaats vind.

Als ik zou moeten kiezen bleef ik lekker bij de FT847 , deze set is echt goed op 2 en 70 cm en op HF zeker niet veel slechter dan de FT450.

Het verhaal achter de FT450 is mooi maar in de praktijk is het maa een middelmatige radio.
Toch is de FT450 zeker niet slecht als je de prijs in ogenschouw neemt.

Ik weet niet of je de extra filters in de FT847 hebt van Collins dan is het zeker een match voor de FT450.

DSP is mooi maar als het fout gaat voor de DSP helpt het ook geen ene moer meer.

Ik heb de FT857 en de FT920 beide sets doen niet veel voor elkaar onder wat ik op de ene hoor hoor ik op de andere het grootste verschil zit hem in het geluid wat uit de set komt de FT920 luisterd prettiger op SSB en CW maar ze ontvangen beide ongeveer even goed al is de FT920 wat beter op SSB en de FT857 wat beter in CW omdat het filter wat smaller is als het CW filter van de FT920

Als je je HF station echt wil vereteren zoek het dan in de antennes daar valt het meeste te verdienen met de minste investering
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#4 Bericht door PA5COR »

En zo is het maar net :)

Ik heb de FT 847, Collins filters, meerdere, Bandschakel diodes vervangen door low noise Schottky diodes, goede externe luidspreker eraan een aangepaste Magnat boekenkast luidspreker, uitgang van de koptelefoon aangepast voor normale uitgangsniveau voor een goede Sennheiser koptelefoon ( mijn kop :) ) een referentie xtal oscillator xtal oven en nog wat meer ongein.

Wil ik een betere transciever dan moet de ( stoffige) beurs ver open...

Het antenne park is meer waard als ik toen betaalde voor de Ft847, 5600 gulden en 560 gulden voor de Collins filters.

Het is een goede middenmoter, er zijn meerdere betere transcievers met betere onvangers voor de prijs van een middenmoot auto.

Voor mij met mijn gebruik meer dan genoeg, en ik heb hier een redelijke partij radio's gehad voor reparatie/afregelen/onderhoud om mee te vergelijken.
Mijn FT 100 met extra AM Collins filter en 2.3 kHz Collins SB filters heeft een net iets betere ontvangst, een betere N.B. en een betere DSP.
Maar die blijft op een repeater staan thuis, en op vakantie als H.F. set.
Voor de rest, volg Jos zijn verhaal maar.

73,
Cor

hf
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2007, 09:09

#5 Bericht door hf »

die low noise Schottky diodes waar kan je die krijgen of laten doen? en is het verschil groot.Ik gebruik het toestel bijna allen voor hf.heb nu juist nog een atas 120 gekocht er voor omdat ik recent verhuisd ben naar een appartement en bijna geen plaats heb.heb de antenne nog niet geprobeerd want ben nu een voet er voor aan het maken nu maar hopen dat die werkt

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#6 Bericht door PA5COR »

BAT 85 diodes gebruik ik, heb er al een paar setjes van de wereld rond gestuurd tegen porto kosten voor serieuze uitwisselaars, USA, New Zealand etc, ikzelf merk zeker resultaat, rustiger ontvangst, op de hogere nu (nog) rustige banden minder ruis.

Ook 50 mHz wordt zo een stuk rustiger, daa werk ik graag, ne als 2 en 70 maar ook op 160 meter etc wil ik een zo laag mogelijke toegevoegde ruis niveau, het ruis getal op 160 of 80 mag dan minder belangrijk lijken, maar de totale rommel uit de luidspreker is de som van alle ruis.

Een del daarvan uitschakelen, smallere en scherpere xtal filters erin, en daar knapt elke ontvanger van op.

Ook PA5RR hier heeft net de Ft 847 zo ewijzigd en is zeer tevreden

Porto kosten is genoeg voor 25 stuks heb je een paar over ook.

Zie op mods.dk voor een how to do in de lijst met artikelen van de 847,
verwerkt in een pdf file van een duitse amateur met foto's en al.

Ook een 15 nF condensatortje ober een c'tje in de audio versterker van het FM deel maakt de modulatie veel beter (iets meer laag erbij)

Succes,

Cor

hf
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2007, 09:09

yaesu

#7 Bericht door hf »

hallo de filters in mijn toestel zijn xf 115c en xf 115s en dan bij ssb tx zit er een filter in die niet van yaesu is precies er staat op Murate cfj455k r14 is iemand hier bekend mee groeten

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2565
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#8 Bericht door PA5COR »

Lijkt op een keramisch filter
Zoek eens op Google met deze naam, denk dat je wel wat vind.

Plaats reactie