DESK MICROFOON MC-85

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
on4aef
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 dec 2015, 10:02
Roepletters: on4aef

DESK MICROFOON MC-85

#1 Bericht door on4aef »

Beste leden;
Al een ganse tijd ben ik in de weer om de distortie weg te krijgen van mijn audio modulatie van een Kenwood MC-85 aangesloten
op een oude Yaesu FT1000D transceiver.
Ik gebruik geen groot vermogen dus dat is de vermoedelijke oorzaak niet,verschijnsel is zelf bij 10 W aanwezig hi !!!!
Ik heb reeds gehoord dat dit type Kenwood MC-85 microfoons een problematisch geval is wat betreft het uit de weg ruimen van de distortie
Heeft er soms iemand veel ervaring mee en wat te doen,ik meen te mogen weten dat er zelfs inwendige modificaties moeten gebeuren
in de microfoon behuizing wat betreft de AARDING en dat dit mogelijk de oorzaak kan zijn,of is dit mogelijks een fabel ?
Het andere verhaal is dat ik reeds tegen stations heb gehad die met identiek hetzelfde microfoon type een studio kwaliteit signaal produceren ?
Graag ontving ik enkele suggesties voor eventueel het uitvoeren van bepaalde modificaties,als die moesten bestaan.
Vraag die ik me zelf stel is de originele aansluitkabel wel voldoende genoeg afgeschermd voor di doel ?
Dit lijkt mij in eerste instantie maar een sober geval ?
Van zodra ik PTT schakelaar in SSB indruk zonder enige vorm van spraak hoor ik reeds een geweldige soort DC carrier en of QRM op een monitor RX ??
Ik kocht de microfoon van een andere ham operator en toestel is volledig in 100% originele staat (geen modificaties uitgevoerd)
Vriendelijke groeten Jean.
Email :on4aef@telenet.be

Plaats reactie