Programmeren Motorola MT2100

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Programmeren Motorola MT2100

#1 Bericht door pa0fmy »

Ik bezit een aantal portofoons MT2100 waarbij het programmeren voor mij geen probleem is. Nu krijg ik van een derde het verzoek een zelfde portofoon te programmeren. Het betreft een MTS2000. Deze heeft dezelfde hardware als een MT2100 en hebben ze vermoedelijk omgegeflasht naar een MT2100. Er zitten heel wat frequenties, repeaterkanalen, etc in ook allemaal verdeeld in mappen, zones geheten bij Motorola. Nu blijkt dat ik op geen enkele manier deze portofoon benaderen kan met mijn programmeerspullen. Er zit een sticker in het batterijvak geprogrammeerd door Martijn PD1M met E-mailadres maar dat werkt niet meer en staat hij ook niet op QRZ.com. Hopelijk ziet hij dit bericht of weet iemand welke software ik er op los moet laten om deze te benaderen. Ik heb voor DOS op een langzame laptop en wookie voor win op een win 98 PC. Beiden doen het perfect op mijn andere porto's. Wie weet raad of vertelt mij hoe het wel moet.
Frans.
Bijlagen
100_9395.JPG

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Programmeren Motorola MT2100

#2 Bericht door PA0BAK »

De MTS2000 en de MT2100 zijn hardware matig (bijna) gelijk.
Maar er bestaan 3 uitvoeringen:
1. De conventionele,
2. Smartnet uitvoering, hier is software voor Windows voor,
3. Traxis, dit zijn veelal ex PTT/KPN portofoons.

Meer versies bestaan er dacht ik niet..........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Programmeren Motorola MT2100

#3 Bericht door PE2AAB »

Martijn heeft een Twitter account; je zou hem daar een DM (Direct Message) op kunnen zenden? https://twitter.com/pd1m
Je zult hem daarvoor wel eerst moeten volgen. Na toestemming kan je berichten zenden.

Of je kunt hem 'mentionen' in een Tweet natuurlijk door te Twitteren met @PD1M in het bericht. Zo'n Twitteradres zit weer gekoppeld aan een emailadres dus zal hij daar hoogstwaarschijnlijk een melding van ontvangen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie