programmeren Tytera MD-390 lukt niet meer

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD2JHP
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:08
Locatie: WADDINXVEEN
Contacteer:

programmeren Tytera MD-390 lukt niet meer

#1 Bericht door PD2JHP »

Hallo!

Wat me tot een tijdje wel lukte, gaat niet meer ??? Waarschijnlijk is een van de laatste updates van Windows de schuldige...

Ik zou graag mijn Tytera MD-390 :D willen voorzien van de nieuwste codeplug, maar het volgende gebeurt:

- ondanks dat ik het kabeltje wel aan de praat krijg met een wat oudere driver (ik werk onder Windows 10), ziet mijn programma de handset niet meer.. :cry:

De MD-390 werkt verder prima, maar ik kan niet meer upgraden of in mijn geval, een Franse codeplug installeren.

Wie helpt me op weg?


Bij voorbaat dank en de vriendelijke groeten,

Jan PD2JHP
Making a contact is great; to be friends is greater... Try to help each other!

Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body.
Rather we should skid in sideways - Chardonnay in one hand - chocolate in the other - body thoroughly used up, totally worn out and screaming "WHO HA, What a Ride"! HI HI

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: programmeren Tytera MD-390 lukt niet meer

#2 Bericht door PA3BAS »

De porto moet wel aanstaan. Staat ie aan? Weet je waarschijnlijk wel, maar toch even checken.

Programmatuur passend bij je firmware?

Bij alleen een nieuwe codeplug moet je niet de PTT-, en die andere knop indrukken volgens mij.
.... But will it blend?

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: programmeren Tytera MD-390 lukt niet meer

#3 Bericht door PD2B »

Als het altijd gewerkt heeft en sinds de update niet meer, probeer je PC eens via een herstelpunt terug te zetten naar een moment VOOR de update en dat het nog werkte.

Windows 10 is en blijft een drama met updates voor dit soort zaken, zeker wanneer je destijds een upgrade gedaan hebt van windows 7 naar 10.....
Mvg,

Bert

pd1loi
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2011, 22:19
Roepletters: pd1loi
Locatie: JO22OI

Re: programmeren Tytera MD-390 lukt niet meer

#4 Bericht door pd1loi »

PD2B schreef:Als het altijd gewerkt heeft en sinds de update niet meer, probeer je PC eens via een herstelpunt terug te zetten naar een moment VOOR de update en dat het nog werkte.

Windows 10 is en blijft een drama met updates voor dit soort zaken, zeker wanneer je destijds een upgrade gedaan hebt van windows 7 naar 10.....
Die problemen heb ik ook ondervonden, Ik heb toen een schone Windows 10 geinstalleert daarna werkte alles wel weer goed.
Het ziet er naar uit dat sommige drivers van Windows 7 dwars liggen.

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: programmeren Tytera MD-390 lukt niet meer

#5 Bericht door PD2B »

Klopt met een schone windows 10 lukt het wel maar wanneer je gaat upgraden niet. Windows 10 zet er dan zijn eigen driver in en die krijg je haast niet meer eraf of vervangen door de juiste.
Mvg,

Bert

PD2JHP
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:08
Locatie: WADDINXVEEN
Contacteer:

Re: programmeren Tytera MD-390 lukt niet meer

#6 Bericht door PD2JHP »

Mede lotgenoten HI!, :lol:

Ter info: uiteindelijk voor € 2,17 (incl. verzendkosten...) een nieuw kabeltje + CD-rom in China besteld: binnen 2 weken binnen en probleem opgelost... :wink:


73

Jan
Making a contact is great; to be friends is greater... Try to help each other!

Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body.
Rather we should skid in sideways - Chardonnay in one hand - chocolate in the other - body thoroughly used up, totally worn out and screaming "WHO HA, What a Ride"! HI HI

Plaats reactie