Kenwood TH-D74 portofoon rest zichzelf. Firmware fout?

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PI4ASD
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:38
Roepletters: PI4ASD
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Kenwood TH-D74 portofoon rest zichzelf. Firmware fout?

#1 Bericht door PI4ASD »

Er staat hier een Kenwood TH-D74 portofoon (met D-star). Vanavond reset de portofoon zichzelf spontaan meerdere malen. Dit heb ik een paar maanden terug ook al opgemerkt. Portofoon gaat helemaal uit en dan weer aan. Zit er een fout in de firmware? Heeft iemand anders dit probleem ook? Lekker voor zo'n dure portofoon. De accu is vol dus daar ligt het niet aan.

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Kenwood TH-D74 portofoon rest zichzelf. Firmware fout?

#2 Bericht door PA1 »

Er schijnt een probleem te zijn als je de APRS lijst raadpleegt. http://www.kenwood.com/i/products/info/ ... ate_e.html
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PH2X
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 aug 2019, 10:04
Roepletters: PH2X
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kenwood TH-D74 portofoon rest zichzelf. Firmware fout?

#3 Bericht door PH2X »

Ik pik even dit drie jaar oude draadje op omdat dit over de Kenwood TH-74D gaat en ik een ander probleem ervaar, dat de TP wellicht ook kent:

Het lukt mij niet om via APRS verbinding te maken. Toestel staat op 144.800 MHz, gps en APRS aan, BCN maar ook (zowel handmatig als auto geprobeerd). Ik krijg geen gegevens te zien als ik op ‘LIST’
Klik. Mijn positie wordt ook niet weergegeven op aprs.fi
Ik heb de hoop dat een firmwareupdate verschil zal uitmaken, ofwel dat er een bug in de software zit. Probleempje: ik heb geen micro-usb-kabel bij me. Dit heb ik morgen wel, dus hopelijk weet ik dan meer. Maar wellicht heeft iemand hier dit toestel en eenzelfde probleem ervaren?
Tussen kunnen en doen zit een wereld van verschil

Plaats reactie