Kenwood TK 3101

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
GuyT
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2016, 16:47

Kenwood TK 3101

#1 Bericht door GuyT »

Hallo
ik heb een vraag betreffende een Kenwood TK 3101 (PMR)
Hoe kan ik deze Kenwood aanpassen zodat hij ook met gewone PMR's kan samenwerken

Die QT/DQT-toon verwijderen zodat de normale kanalen ter beschikking zijn
Bij voorbaat dank u wel

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Kenwood TK 3101

#2 Bericht door PA2LAD »

De portofoon kan alleen de PMR 446 MHz kanalen aan en die zijn niet om te zetten buiten die band. Met de programmeersoftware kan je alleen de kanalen van plaats wisselen en de ctcss van voor geprogrammeerde waarde veranderen. Je mag binnen de PMR446 band ook alleen werken met andere toegestane apparaten.

GuyT
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2016, 16:47

Re: Kenwood TK 3101

#3 Bericht door GuyT »

PA2LAD schreef:De portofoon kan alleen de PMR 446 MHz kanalen aan en die zijn niet om te zetten buiten die band. Met de programmeersoftware kan je alleen de kanalen van plaats wisselen en de ctcss van voor geprogrammeerde waarde veranderen. Je mag binnen de PMR446 band ook alleen werken met andere toegestane apparaten.
mn bedoeling is zeker niet om buiten de 8 PMR kanalen te gaan, maar ctcss zou ik er van af willen , mn andere PMR's hebben die codes niet, en nu is de Kenwood NIET bruikbaar in samenwerking met de andere PMR's

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Kenwood TK 3101

#4 Bericht door PA2LAD »

Sommige toestellen zijn met de hand programmeerbaar. Dan moet je de usermanual van dit type eens opzoeken. Het is een oud toestel. Het kan dat hij door een bedrijf bewerkt is en handprogramming is uitgeschakeld. Niks is lastiger dan bij een hijsklus een niet werkende porto te hebben, omdat er iemand mee heeft zitten spelen. Denk erom dat je andere PMR portofoons goedgekeurd voor PMR446 moeten zijn. Een willekeurige portofoon met daarin de PMR446 kanalen mag niet.

GuyT
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2016, 16:47

Re: Kenwood TK 3101

#5 Bericht door GuyT »

PA2LAD schreef:Sommige toestellen zijn met de hand programmeerbaar. Dan moet je de usermanual van dit type eens opzoeken. Het is een oud toestel. Het kan dat hij door een bedrijf bewerkt is en handprogramming is uitgeschakeld. Niks is lastiger dan bij een hijsklus een niet werkende porto te hebben, omdat er iemand mee heeft zitten spelen. Denk erom dat je andere PMR portofoons goedgekeurd voor PMR446 moeten zijn. Een willekeurige portofoon met daarin de PMR446 kanalen mag niet.
Al de andere PMR's zijn wettelijk toegelaten.
Ik heb die Kenwood gekocht op een rommelmarkt., voor 4 euro.
is enkel 1 toestel, dus kan het niet samen met een andere Kenwood gebruiken.
Het is ook enkel en alleen de bedoeling er wat mee te lopen klooien
want een PMR kost nu niet echt zo veel geld.
Trouwens op die vlooienmarkt lagen nog een paar Topcom's
Ik heb toestellen genoeg, het is enkel de kick om deze aan te passen

je kan via toestel zelf de ctcss veranderen maar niet verwijderen, zover ben ik ondertussen.

GuyT
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2016, 16:47

Re: Kenwood TK 3101

#6 Bericht door GuyT »

Hallo


het is me gelukt de aanpassingen te doen
op dit bericht mag een slotje

bedankt voor de hulp

Plaats reactie