manual ft1000mp mark-5

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

manual ft1000mp mark-5

#1 Bericht door andre »

Ik weet niet of ik dit nu in de goede rubriek plaats maar anders wordt dat wel aangepast.
Ik ben overgestapt van het merk Kenwood naar Yaesu.
Was ik gewent dat Kenwood al haar handleidingen ook in nl taal beschikbaar hebben valt dat blijkbaar bij Yaesu tegen.

Heeft Yaesu nooit nederlandse handleidingen of moet ik er beter naar gaan zoeken.
Mocht iemand er een beschikbaar hebben houd ik mij van harte aanbevolen. Ik kom in het engels een heel eind maar in nl is het toch een stuk makkelijker te snappen.

grt, Andre

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 912
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

#2 Bericht door 19DT2120 »

Helaas die is er niet,je zal het met de beschikbare talen moeten doen
Soms weet ik het ook niet meer.........

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#3 Bericht door wbeekman »

Wij, hier in Nederland, zijn niet zo chauvinistisch als de Fransen.
De fransen eisen nl, dat er bij ieder poduct wat wordt ge-importeerd, er een franse handleiding is.

Dus helaas moet je het met een US handleiding doen.
Maar vragen kan je hier altijd stellen, want ik weet uit eigen ervaring, dat niet iedereen de technisch engelse taal machtig is.
Technisch engels is toch wat anders als VMBO, MAVO of HAVO engels.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#4 Bericht door andre »

weet je Wim,
wettelijk is het verplicht om bij dergelijke aparaten een nederlandse handleiding aan de klant te overrhandigen. Maar ja, als de klant daarop niet reageert zal de importeur van Yaesu dat een zorg zijn. Maar lastig is het wel..

Andre.

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#5 Bericht door wbeekman »

Andre,

Dan zou ik zeker dit bij de Nederlandse importeur van Yaesu neerleggen.
( Anders Yaesu Europe benaderen.)
Zeg dan in jouw brief of email om welk wetsartikel het gaat, want dan sta je sterker.

P.S. Plaats hier dan jouw voorbeeld brief. Mijn steun voor jouw initiatief heb je, omdat ik weet dat er meer amateurs zijn die dit graag zien.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#6 Bericht door andre »

ben er even wat verder ingedoken wim maar het lijkt erop dat nederland zich weer een uitzonderingspositie heeft weten te verwerven. Komt erop neer dat bij apparaten zonder direct gevaar voor mens(en dier) een duidelijke engelse handleiding afdoende is.
Uitzonderingen hierop zijn "machines"... wat deze dan ook mogen zijn!

Komt neer op een zeer vaag begrip "machines"...

Kortom, als je maar niet met met een koperdraadje in je hoogspanningsvoeding gaat zitten peuteren is er geen direct gevaar en behoefd het geen handleiding in de taal van het land waar deze apparaten worden verkocht.
Het moet weer niet nog gekker worden....in diverse landen om ons heen geldt duidelijk andere een regelgeving.

grt, andre

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#7 Bericht door vk2gwk »

ben er even wat verder ingedoken wim maar het lijkt erop dat nederland zich weer een uitzonderingspositie heeft weten te verwerven. Komt erop neer dat bij apparaten zonder direct gevaar voor mens(en dier) een duidelijke engelse handleiding afdoende is.
Ik vind dit helemaal niet zo negatief.... compliment aan de Nederlanders die allemaal toch engels op school krijgen...???
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#8 Bericht door andre »

familie van Johan Cruyff, hi??

Bovendien is het nivo(niveau) van het huidige(lees laatste 10 jaar) Engels op het voortgezet onderwijs om te janken. Met een 4e jaars student vmbo is geen gesprek in het engels te beginnen, laat staan dat ze een technisch manuel kunnen lezen en begrijpen.

En ik ben van nature erg lui vandaar op zoek naar een nederlandse uitvoering.

PD0VK
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jan 2008, 20:08
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

#9 Bericht door PD0VK »

andre schreef:familie van Johan Cruyff, hi??

Bovendien is het nivo(niveau) van het huidige(lees laatste 10 jaar) Engels op het voortgezet onderwijs om te janken. Met een 4e jaars student vmbo is geen gesprek in het engels te beginnen, laat staan dat ze een technisch manuel kunnen lezen en begrijpen.

En ik ben van nature erg lui vandaar op zoek naar een nederlandse uitvoering.
Dat ben ik niet met je eens, ik heb in de afgelopen 10 jaar Engels gehad maar dat van mij is redelijk tot goed te noemen ;)

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

#10 Bericht door andre »

Daar heb je dus weer een foute zinsopbouw, en nog wel in het nederlands.
Je zegt namenlijk dat je de laatste 10 jaar engels heb gehad. Nou ja, met 10 jaar engelse les mag dat dan ook wel....Of bedoel je toch iets anders te zeggen, dat je bv in de afgelopen 10 jaar 4 jaar engels heb gehad?

Maar wat ik bedoel aan te geven is dat met 4 jaar engels geen manuel kan lezen van een set als een Yaesuft1000/2000 omdat het nu eenmaal geen koffiezetapparaat oid is....

PD0VK
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jan 2008, 20:08
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

#11 Bericht door PD0VK »

andre schreef:Daar heb je dus weer een foute zinsopbouw, en nog wel in het nederlands.
Je zegt namenlijk dat je de laatste 10 jaar engels heb gehad. Nou ja, met 10 jaar engelse les mag dat dan ook wel....Of bedoel je toch iets anders te zeggen, dat je bv in de afgelopen 10 jaar 4 jaar engels heb gehad?

Maar wat ik bedoel aan te geven is dat met 4 jaar engels geen manuel kan lezen van een set als een Yaesuft1000/2000 omdat het nu eenmaal geen koffiezetapparaat oid is....
Nee ik zeg dat ik binnen het tijdsbestek van 10 jaar Engels gehad heb, ik geef echter geen periode aan. Maar dit gaat wel erg off-topic. Ik ben het inderdaad wel met je eens dat je toch wel iets meer met de Engelse taal bezig moet zijn voordat je zo'n handleiding kan lezen.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#12 Bericht door Theo Postma »

Gewoon de markt zijn werk laten doen, en een tranciever kopen waar wel een Nederlandstalig handleiding bij zit :lol:

groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

Plaats reactie