Motorola gp340 programeren

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
mauricezfm
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:47

Motorola gp340 programeren

#1 Bericht door mauricezfm »

Hoi. Op dit forum ben ik nieuw. Ik ben hier terecht gekomen voor de volgende vraag.

Sinds kort ben ik in het bezit van 6 gp340 porto's. Deze porto's zijn zoals jullie weten vergunning porto's. Nu is het zo dat ik ze, voordat ik de vergunning aanvraag doe, zelf wil kunnne programeren. Echter met de software die ik heb lukt het helaas niet.

Het gaan om de software r03.11.15
En op de porto staat volgens de sticker r03.11.02 op.
Ik had ergens gelezen dat je software nieuwer moet zijn als op je porto.

De software geeft de foutmelding: kan onbekende radio komponent niet maken.
Ik heb hem aangesloten met een USB kabel en draai op Windows 10.

Ik hoop dat iemand een idee heb waar het fout gaat en wat ik kan doen.

Graag hoor ik van jullie. Een pb mag ook altijd. Gr Maurice.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Motorola gp340 programeren

#2 Bericht door PA2LAD »

De software werkt niet op win 10. Software wel, maar de communicatie met de porto niet. Bij win 7 wel 100% en bij win 8 houd het op.
Dat probleem is bij Motorola bekend, maar het toestel is uit de verkoop en denk niet dat ze die storing ooit er nog uit halen. De firmware is oud en zit als laatste versie R03.17.00. Kan het bijwerken voor je.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Motorola gp340 programeren

#3 Bericht door elsinga »

[mod] Even draadje geschoond van opmerkingen over call/vergunning, de bereidheid tot aanvraag is in de OP gemeld. Wel goed dat er ook door niet-mods op gelet wordt, dus opmerkingen dat dat niet op prijs wordt gesteld zijn overbodig. Ik als mod waardeer de hulp zeer. ;)

Nu weer verder met de hulp. :)[/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Motorola gp340 programeren

#4 Bericht door PE2AAB »

Top!

Thanks ;-)

Helpt dit filmpje wellicht? https://www.youtube.com/watch?v=oN9a9qBjl7o
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

stefan dc
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2017, 16:27

Re: Motorola gp340 programeren

#5 Bericht door stefan dc »

klopt .zijn al wat oudere toestellen(en programeren via de seriele poort) grt en veel succes

Plaats reactie