Schema skyline SH2009

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA4CL
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 nov 2006, 21:47

Schema skyline SH2009

#1 Bericht door PA4CL »

Onlangs heb ik op een rommelmarkt mijn eerste cb radio teruggevonden die ik in 1984 had. In eerste instantie wist ik dit nog niet, pas toen ik thuis kwam ermee, en hem openmaakte zag ik de rare grote potmeter uit een philips experimenteerdoos die ik er toen zelf had ingezet om een defecte s-meter potmeter te overbruggen. Heerlijk, die kleine wereld. Met name omdat ik hem had gekocht als herinnering aan mijn eerste zendertje, bleek het hem inderdaad te zijn. Goed, nu wil ik hem graag restaureren omdat hij het niet meer doet en ik nu dus een schema nodig heb. Helaas lukt het mij niet die op het net te vinden. Misschien kan iemand mij op weg helpen. '73 PA4CL

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Schema skyline SH2009

#2 Bericht door PA1ZP »

Hi

Probeer is SM2009 skyline.


Of 2008 of 2010 of Hycom2000 , 3000, 4000.
Of bijna alle andere 22 kanaal bakjes want volgens my waren ze allemaal hetzelfde van schema op alle Presidenten na, Philips en Stabo mini dingen

PE1LZA kent ze met zijn handen op zijn rug kijzat en bezopen en met dichte ogen repareren , hij zal ook nog wel de nodige onderdelen hebben.
Hij wordt door iedereen niet voor niets Jan Bak genoemd.

Heten ze niet cybernet of zo die bakjes.

Ik heb er nog 1 in full working order een Marko 2000 of zo maar ook gewoon allemaal hetzelfde van binnen.

Mooie anekdote President KP 77 is hetzelfde voorfront en kast als van een Zachari T
KP 44 als van een Andrew J
KP 33 is hetzelfde kastje als van een Veep.
Frontje over en we hadden 40 kanalen 4 watt AM en bij sommigen als de Andrew J 80 kanalen AM/FM of bij de Zachari T AM/FM ik weet het nog goed ik had zo een 80 kanalen Zachari T met 6KD6 erachter van de CTE Speedy.
Hey mate how ur doing down under was geen problemo.

73 Jos
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

PE9E
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 jan 2013, 14:15
Roepletters: PE9E
Locatie: JO32BC

Re: Schema skyline SH2009

#3 Bericht door PE9E »

Google eens op "schema skyline sm2009".
Ik heb in ieder geval 2 schema's in de zoekresultaten kunnen bekijken die je kunt gebruiken.
Zoals in een voorgaand antwoord al werd geschreven waren veel van die zendertjes inwendig hetzelfde.
Misschien heb je hier iets aan.

DO4AW
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2010, 16:00

Re: Schema skyline SH2009

#4 Bericht door DO4AW »


Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1027
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Schema skyline SH2009

#5 Bericht door PD5DJ »

PA4CL schreef:Onlangs heb ik op een rommelmarkt mijn eerste cb radio teruggevonden die ik in 1984 had. In eerste instantie wist ik dit nog niet, pas toen ik thuis kwam ermee, en hem openmaakte zag ik de rare grote potmeter uit een philips experimenteerdoos die ik er toen zelf had ingezet om een defecte s-meter potmeter te overbruggen. Heerlijk, die kleine wereld. Met name omdat ik hem had gekocht als herinnering aan mijn eerste zendertje, bleek het hem inderdaad te zijn. Goed, nu wil ik hem graag restaureren omdat hij het niet meer doet en ik nu dus een schema nodig heb. Helaas lukt het mij niet die op het net te vinden. Misschien kan iemand mij op weg helpen. '73 PA4CL
Grappig :)

Onlangs kwam mijn collega aanzetten met een President James. NOS in doos.. hij vroeg me of ik hem wilde hebben.
Ik zei graag, omdat dat mijn eerste nieuw aangekochte radio was.. bijna 20 jaar geleden.
Gekregen van mijn ouders :)

Totdat ik er een sticker van Ton Smorenberg uit alkmaar op de doos zag zitten..

Ik dacht bij mijnzelf "Nehh dat zal toch niet"

Ik mijn ouders gebeld.. die bewaren nog wel eens wat bonnen uit het jaar kruik.
Daar stond toevallig het serie nummer op van de radio, en wat denk je ;) mijn radio
En dat ie NOS was, dat klopt ook, want hij is toen vlak na aanschaf overleden, tijden op moeten wachten voor reparatie.
Uiteindelijk een nieuwe gekregen, en deze heb ik nooit meer aangesloten want inmiddels was ik alweer voorzien van 2dehands Lincoln :)
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Schema skyline SH2009

#6 Bericht door PA3HMP »

Het is een standaard cybernet print, skyline, amroh, betatek enz allemaal dezelfde print.

Plaats reactie