knop verwijderen Yeasu FT 736R

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PH0HAN
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2016, 10:24
Roepletters: PH0HAN
Locatie: Hoogkarspel

knop verwijderen Yeasu FT 736R

#1 Bericht door PH0HAN »

Ik ben in het bezit van een Yeasu FT 736R tranceiver. Ik moet hiervan het frontpaneel verwijderen. Daarvoor moeten alle knoppen van het front worden losgenomen. Dat gaat makkelijk behalve de grote draaiknop voor de frequentie die midden op het front zit, die laat zich niet losnemen. Helaas bezit ik niet de service documentatie zodat ik eea kan nazien, maar ik vermoed dat het losnemen van de knop een trucje is want gewoon eraf trekken lukt niet. Ik zie ook geen vastzet schroefje oid. Wie kan mij vertellen hoe de grote draaiknop op het front moet worden losgenomen?

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: knop verwijderen Yeasu FT 736R

#2 Bericht door PE9PE »

PH0HAN schreef:Ik ben in het bezit van een Yeasu FT 736R tranceiver. Ik moet hiervan het frontpaneel verwijderen. Daarvoor moeten alle knoppen van het front worden losgenomen. Dat gaat makkelijk behalve de grote draaiknop voor de frequentie die midden op het front zit, die laat zich niet losnemen. Helaas bezit ik niet de service documentatie zodat ik eea kan nazien, maar ik vermoed dat het losnemen van de knop een trucje is want gewoon eraf trekken lukt niet. Ik zie ook geen vastzet schroefje oid. Wie kan mij vertellen hoe de grote draaiknop op het front moet worden losgenomen?

Hallo Han,

Hier staat het antwoord volgens mij door Joe Reed
http://www.eham.net/ehamforum/smf/index ... 122.0;wap2

Succes.

Rob
Life is too short for QRP.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: knop verwijderen Yeasu FT 736R

#3 Bericht door PA0LMD »

Rubber ring om knop verwijderen.
Dan zie je een gaatje en daar zit een inbus boutje achter.
Meten is (z)weten

PH0HAN
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2016, 10:24
Roepletters: PH0HAN
Locatie: Hoogkarspel

Re: knop verwijderen Yeasu FT 736R

#4 Bericht door PH0HAN »

Dat is inderdaad de oplossing: de rubberring verwijderen. Helaas lukte dit niet zonder hem te scheuren. Het materiaal is meer dan twintig jaar oud dus niet zo flexibel meer.

Bedankt voor de snelle reactie

Plaats reactie