kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KHz

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
ricfob
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 nov 2014, 18:57
Roepletters: PA4RF

kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KHz

#1 Bericht door ricfob »

Bij alle modes doet zich het probleem voor dat de zendfrequentie 3KHz hoger ligt dan de ontvangst frequentie.
Dus shift van 3KHz. Hoe kan ik dit weer naar 0 brengen...wie kan helpen. alvast bedankt

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#2 Bericht door PA3BAS »

Shift ingesteld? Rit niet op nul?
.... But will it blend?

ricfob
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 nov 2014, 18:57
Roepletters: PA4RF

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#3 Bericht door ricfob »

Shift en rit niet in, dus op 0.

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#4 Bericht door EA5JEX »

Split ingeschakeld?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#5 Bericht door elsinga »

[mod] Beste ricfob, kun je aangeven hoe je deze set legaal gebruikt? Hulp bij illegaal gebruik is hier namelijk niet toegestaan, zie de regels bovenaan de pagina. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#6 Bericht door Juul - PE0GJG »

Hoi Robert,

Help even…….ik snap iets niet. Waar haal jij de "bezorgdheid" over illegaal gebruik vandaan?
Ik lees in de posting daar nergens iets over.
Of bedoel je dat je benieuwd bent of degene die de vraag stelt ook een call heeft?

Als dat zo is dan moeten nog vele gebruikers hier hun "nickname" wijzigen.

Of mis ik nu iets?

Groet,

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#7 Bericht door andre »

elsinga schreef:[mod] Beste ricfob, kun je aangeven hoe je deze set legaal gebruikt? Hulp bij illegaal gebruik is hier namelijk niet toegestaan, zie de regels bovenaan de pagina. [/mod]
Als jij je huiswerk goed doet elsinga, zou je kunnen weten dat deze meneer gewoon een call heeft. Je bent dus wat voorbarig mijns inziens..
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA3ECZ
Berichten: 684
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#8 Bericht door PA3ECZ »

andre schreef:
elsinga schreef:[mod] Beste ricfob, kun je aangeven hoe je deze set legaal gebruikt? Hulp bij illegaal gebruik is hier namelijk niet toegestaan, zie de regels bovenaan de pagina. [/mod]
Als jij je huiswerk goed doet elsinga, zou je kunnen weten dat deze meneer gewoon een call heeft. Je bent dus wat voorbarig mijns inziens..
Dan ben ik ook wel eens benieuwd hoe je dit dan kunt zien ?
Ik denk niet dat Elsinga voorbarig is.
Goed idee zou zijn dat er altijd een Call of Luisternummer vermeld zou worden.

Fijne avond verders, Ruud - PA3ECZ

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#9 Bericht door andre »

Als je de moeite neemt om zijn vorige posting(s) even te raadplegen, staat daar zijn call vermeld.
Nu is een call ook maar een combinatie van letters en cijfers, maar staan er wel in. Ik vond ze in minder als 60 secondes, moet een ander dan toch ook kunnen.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#10 Bericht door almenaar »

Als moderator stop je al veel tijd in je HOBBY, moet je dan ook nog eens alles lopen nazoeken?
Waarom niet gewoon je call noemen?.En als je zwaarwichtige redenen hebt,kun je even een pb sturen.
Lijkt mij niet zo moeilijk!.
pe9kkm.

ricfob
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 nov 2014, 18:57
Roepletters: PA4RF

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#11 Bericht door ricfob »

Beste Hr Elsinga, ik snap de commotie niet goed. Er staat toch duidelijk in de voorwaarden" Het heeft de voorkeur om je huidige roepletters te gebruiken als gebuikersnaam op het forum." Er staat toch niet dat het verplicht is!? Waar gaat het over?.....Met vriendelijke groet PA4(R)ic(F)ob

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#12 Bericht door elsinga »

[mod] Om te beginnen: in de regels staat ook dat dit soort antwoorden op een moderatie per PM gaan. Scheelt vervuiling in dit soort draadjes.

En als ik in een onderschrift of nick geen call zie, maar wel een vraag naar iets dat op gebruik van een zender wijst, dan vraag ik even netjes hoe het met het legale gebruik gesteld is. Zeker als ik van andere forumgebruikers diezelfde signalen krijg. De regels omtrent het helpen bij illegaal gebruik zijn duidelijk.

Dat het de voorkeur heeft om de call als nick te gebruiken is ook duidelijk. Het hoeft niet, het mag ook anders. Maar als het uit een bericht niet duidelijk blijkt kun je vragen verwachten.

En nee, ik ga alle berichten van iemand doornemen om de call te zoeken. Heb ik geen tijd voor en zou niet nodig moeten zijn. Als iemand anders dat wil doen, prima. Maar dan alleen melden "ergens is die call wel genoemd" heeft dan weinig zin, zie begin van deze paragraaf.

Dus: krijg je de vraag, dan gewoon noemen dat je amateur bent en je call erbij zetten. Handiger is om dat in je onderschrift te doen, dat scheelt vragen en veel onnodige berichten zoals in dit draadje.

En ben je het met een moderatie actie niet eens? PM naar de moderator of een beheerder.

En voor dit draadje: in het eerstvolgende bericht verwacht ik de call van de OP. Off-topic berichten (zoals over moderatie) kunnen speciale aandacht verwachten. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#13 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dag Robert,

Dus mijn simpele vraag dan wel opmerking, netjes gesteld, brengt mij in de "forum gevaren zone?"


Groet,

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#14 Bericht door PA2EFR »

Ik zou zo'n check even via PB afhandelen.
Die hele commotie hoeven wij dan niet mee te maken.

***gaat over tot de orde van de dag***

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#15 Bericht door PA0RAB »

OM's
O.a. heb ik Robert gewezen op dit bericht

Wel call of geen call?
Ook heb ik me eerdere vragen herinnerd DUS via zoekfunctie leden gekeken of er een call oid is te vinden Niet opgegeven
Ook gevonden dat er een hondertal postings waren .Een aantal doorgelezen,maar geen call kunnen vinden
Dus Andre Welke posting d.d. ?? bedoel je Moet je die echt allemaal doorlezen soms?
Als je een reden hebt om onbekend op het forum te blijven . geen call wilt noemen of een schuilnaam wilt gebruiken is het regel dit aan beheerders of modurator te melden.
Door gebruik te maken van het forum onderschrijf je die regel en de andere gebruiksregels
Dus OM's Niet mee eens dan forum niet gebruiken
Dus s.v.p. doen en geen zwarte Piet spelletjes graag of de vismarkt bezoeken.
73 de Ruud PA0RAB

Plaats reactie