kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KHz

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#16 Bericht door PE9PE »

elsinga schreef:[mod] Om te beginnen: in de regels staat ook dat dit soort antwoorden op een moderatie per PM gaan. Scheelt vervuiling in dit soort draadjes.

En als ik in een onderschrift of nick geen call zie, maar wel een vraag naar iets dat op gebruik van een zender wijst, dan vraag ik even netjes hoe het met het legale gebruik gesteld is. Zeker als ik van andere forumgebruikers diezelfde signalen krijg. De regels omtrent het helpen bij illegaal gebruik zijn duidelijk.

Dat het de voorkeur heeft om de call als nick te gebruiken is ook duidelijk. Het hoeft niet, het mag ook anders. Maar als het uit een bericht niet duidelijk blijkt kun je vragen verwachten.

En nee, ik ga alle berichten van iemand doornemen om de call te zoeken. Heb ik geen tijd voor en zou niet nodig moeten zijn. Als iemand anders dat wil doen, prima. Maar dan alleen melden "ergens is die call wel genoemd" heeft dan weinig zin, zie begin van deze paragraaf.

Dus: krijg je de vraag, dan gewoon noemen dat je amateur bent en je call erbij zetten. Handiger is om dat in je onderschrift te doen, dat scheelt vragen en veel onnodige berichten zoals in dit draadje.

En ben je het met een moderatie actie niet eens? PM naar de moderator of een beheerder.

En voor dit draadje: in het eerstvolgende bericht verwacht ik de call van de OP. Off-topic berichten (zoals over moderatie) kunnen speciale aandacht verwachten. [/mod]

Beste Robert,


Jij blaast wel heel erg hoog van de toren nu dan kan jij hem krijgen.

1) Jij had zelf de moeite kunnen nemen om hem via PM naar zijn call te vragen. Ja dat hoort nu eenmaal bij de taak van een Moderator.
2) Niet alleen op dit forum, maar ook op andere fora speel jij graag de Moderator en weet altijd iemand de hoek in te trappen i.p.v. hulp te bieden.
3) Dat rode overhemd en rode tekst laat zien dat jij graag opvalt.
4) Jij loopt graag in uniform (padvinderij) en dit alles geeft een bepaald beeld van je. (baas spelen)


Jammer, heel jammer en totaal onnodig.

Gooi die frustraties van je af en wordt weer mens dat zal je zeker gaan bevallen.

Succes en ik merk wel of ik geblokkeerd ga worden of niet op dit forum.

73
Rob
PE9PE
Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#17 Bericht door elsinga »

PA2EFR schreef:Ik zou zo'n check even via PB afhandelen.
Die hele commotie hoeven wij dan niet mee te maken.

***gaat over tot de orde van de dag***
Nee, niet via PB, want:
- dan weet in het draadje nog niemand dat de vraag legitiem is
- is verder niemand er (weer...) aan herinnerd dat de call gewoon nodig is
- weet de melder van het draadje niet dat er actie wordt ondernomen
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#18 Bericht door PE2AAB »

Ai Ai, Wat een commotie weer. Ik vind de vraag naar een registratie heel normaal.
Achteraf denk je...hadden we toen maar... Maar goed. We hebben destijds gekozen voor universele nicks met een voorkeur voor callsign.

Voor zover ik weet ben je trots op je callsign en wil je dat juist uiten. Ik zou niet weten waarom niet (behalve dan om anoniem te kwallen).
Als je een nickname gebruikt die niet je callsign is maar die je op andere forums ook gebruikt dan is het logisch dat je dat hier ook zou willen. Makkelijk te onthouden toch?

Zorg er dan in ieder geval voor dat, als je een call hebt, je deze invult in je profiel. Er is een speciaal vakje voor. Simpel toch?
Misschien is al de bovenstaande correspondentie en commotie dan helemaal niet nodig. Ik wilde me er niet in mengen eigenlijk maar nu ik een concrete oplossing kan aandragen wil ik deze ook delen.

Haast net zo simpel als het invullen van je donor registratie toch?
call.JPG
Mag op slot zeker? ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#19 Bericht door Bert_1 »

PE9PE schreef:

Beste Robert,


Jij blaast wel heel erg hoog van de toren nu dan kan jij hem krijgen.

1) Jij had zelf de moeite kunnen nemen om hem via PM naar zijn call te vragen. Ja dat hoort nu eenmaal bij de taak van een Moderator.
2) Niet alleen op dit forum, maar ook op andere fora speel jij graag de Moderator en weet altijd iemand de hoek in te trappen i.p.v. hulp te bieden.
3) Dat rode overhemd en rode tekst laat zien dat jij graag opvalt.
4) Jij loopt graag in uniform (padvinderij) en dit alles geeft een bepaald beeld van je. (baas spelen)


Jammer, heel jammer en totaal onnodig.

Gooi die frustraties van je af en wordt weer mens dat zal je zeker gaan bevallen.

Succes en ik merk wel of ik geblokkeerd ga worden of niet op dit forum.

73
Rob
PE9PE
Dit slaat nergens op en gaat ten koste van het forum, beetje jammer.

Bert
Bert

ON4MDW
Berichten: 182
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:30
Roepletters: ON4MDW
Locatie: Geraardsbergen

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#20 Bericht door ON4MDW »

Op pagina 45 van de service manual, kan je de receiver terug in lijn brengen.

Zie ook de verdere adjustments.

Bij deze ook de link voor het downloaden van deze manual (pdf). :D

www.radiomanual.info/schemi/TS820S_serv.pdf

Groeten Marc

PA0LMD
Berichten: 2272
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#21 Bericht door PA0LMD »

[quote="PE2AAB"]Ai Ai, Wat een commotie weer. Ik vind de vraag naar een registratie heel normaal.
Achteraf denk je...hadden we toen maar... Maar goed. We hebben destijds gekozen voor universele nicks met een voorkeur voor callsign.

Het is nooit te laat om toch een andere keuze te maken...zal velen plezier doen en voorkomt commotie
Meten is (z)weten

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: kENWOOD TS 820 HF TRANSCEIVER tx-rx frequentie shift 3KH

#22 Bericht door PA0RAB »

Leo ,Juul e.a. Helemaal met jullie eens
Een variant van een gezegde
Wie verwarring zaait zal chaos oogsten
En hoe reageer je als je kort achter elkaar door mogelijke unliss wordt gevraagd te helpen bij mogelijke unliss praktijken terwijl die bedenkingen oh zo simpel zijn te voorkomen.
De reactie lijkt op tennis en leidt tot onwaardige stennis
De hulpgever dient actie te ondernemen om misverstanden te voorkomen ?
De zotheid regeert!
73 de Ruud PA0RAB

Plaats reactie