Hulp bij programmeren Motorola GP680

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Gesloten
Bericht
Auteur
WaltherB
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2015, 20:03

Hulp bij programmeren Motorola GP680

#1 Bericht door WaltherB »

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Normaal gaat het programmeren van Motorola apparatuur altijd goed maar met trunking modellen heb ik wat moeite.

Wat heb ik:
- 2x Motorola GP680 (in trunking mode dus niet geflashed)
- 1x USB programmeerkabel
- R00.02.14 CPS dealer and network programmer (speciaal voor trunking)
- Windows 7 64B
- EU Waris labupgrade kit R03.07.00

Wat is mijn doel:
- De portofoons met de bestaande firmware (niet flashen) naar 16 kanalen conventioneel programmeren

Wat heb ik tot nu toe gedaan dan wel gepoogd:
- Met de CPS en PC geprobeerd een porto uit te lezen: krijg dan de melding op de pc Radio data invalid
- Met de Labupgrade geprobeerd een default codeplug in te lezen: krijg dan de melding op de porto: No personality of als ik een andere optie met het inlezen kies: Codeplug error

Mijn vragen (2)
- Wat zou er mis kunnen gaan met het inlezen via de CPS?
- Is de porto met de foutmeldingen nog te redden?

Groet,

Robert

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Hulp bij programmeren Motorola GP680

#2 Bericht door PA0RAB »

OM's Robert de vraagsteller heeft van mij een PB ontvangen waarin onze regels en gebruiken.
Om een boel gezeur te voorkomen.
de Vraag is tevens aan Robert Elsinga gemeld
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Hulp bij programmeren Motorola GP680

#3 Bericht door elsinga »

[mod] Ruud was me voor. :) Ben inderdaad benieuwd of WalterB/Robert (ik voel me ineens een beetje schizofreen :mrgreen:) kan aangeven hoe de portofoon legaal gebruikt gaat worden (zendamateur, dan graag call). Technisch kan ik weinig toevoegen, maar anderen vast wel.

Laten we totdat de OP hierop heeft gereageerd even wachten met antwoorden.[/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

WaltherB
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2015, 20:03

Re: Hulp bij programmeren Motorola GP680

#4 Bericht door WaltherB »

Hallo allemaal,

Ik was mij er niet van bewust dat ik niet helemaal legaal bezig was. Ik trek mijn vraag derhalve in en het topic kan gesloten/verwijderd worden.
Bedankt voor de waarschuwing.

Groet,

Robert

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Hulp bij programmeren Motorola GP680

#5 Bericht door elsinga »

[mod] Okay, inzicht is mooi. ;) Topic gaat op slot. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gesloten