Ario uit Oosterhout

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
josh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2015, 15:05

Ario uit Oosterhout

#1 Bericht door josh1 »

Hallo Allemaal,

Enige tijd geleden heeft er een topic gestaan op CBforum.nl (staat er trouwens nu nog op verkoopt defecte apparatuur) over Ario uit Oosterhout. (ben via zoekopdracht Ario uit oosterhout op dat forum gekomen)
Ario is een meneer die oa op marktplaats en 2dehands.nl aktief is met opkopen HAM en 27Mhz apparatuur om daarna weer met winst door te verkopen om zijn rekeningen mee te betalen. (de risico's die daaraan vast zitten hoef ik niet uit te leggen)
Ik wil ook iedereen even waarschuwen voor deze meneer.

Het blijkt wederom dat deze meneer Bakx niet te vertrouwen is.
Het gaat bij mij maar om een paar Euro's maar het gaat om het principe.
Ario heeft bij mij een transceiver gekocht die hij waarschijnlijk weer gaat door verkopen. ( Transceiver is gelukkig voor de nieuwe eigenaar in orde...)

Ik heb deze transceiver geheel goed ingepakt en het pakket kwam zo qua gewicht iets boven de 10Kg.
De verzendkosten gaan dan naar 13.25 Euro. (ipv 6.95)
Ario zou de rest wel overmaken als hij de transceiver binnen kreeg.....(staat duidelijk in zijn mail naar mij)
Ja u raad het al niet dus....heleboel warrige mails in heeeeeel slecht Nederlands met veel taal fouten...en nog maar te zwijgen over het taal gebruik. (Het woord l*l komt er ook in voor...)
Hij zou eerst wel betalen toen weer niet toen weer wel toen wou zijn vrouw niet betalen enz enz.
Ik heb aangegeven naar hem dat ik dit stuk zou schrijven in dit forum, het antwoord was incl taalfouten "Kan mijn geen wost svhel"

Als het van de modurators mag zal ik een stuk van de mail conversatie hier bij posten.

Dus iedereen wees gewaarschuwd... deze meneer houd zich niet aan zijn afspraken!

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Ario uit Oosterhout

#2 Bericht door dxhunter »

Jammer dat je dit overkomen is. Maar waarom zet je dit hier anoniem neer?
Ik zie geen call staan namelijk, of zie ik iets over het hoofd?

josh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2015, 15:05

Re: Ario uit Oosterhout

#3 Bericht door josh1 »

Nee hoor dat zie je goed en dat wil ik ook zo houden.
Het gaat trouwens niet om mij,want dat vind ik niet meer zo belangrijk wat gebeurt is kan ik toch niets meer aan doen.

Wil alleen de mensen waarschuwen wat zou kunnen gebeuren.

PS zie op QRZ.com dat je ook zo goed als anoniem bent

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Ario uit Oosterhout

#4 Bericht door dxhunter »

Ik vind het niet zo netjes om iemand anoniem te beschuldigen.

josh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2015, 15:05

Re: Ario uit Oosterhout

#5 Bericht door josh1 »

Kijk...dit is nou net even het verschil.
Voor Ario ben ik niet anoniem want die weet middels bovenstaand verhaal precies wie ik ben.


in ieder geval bedankt voor je reactie!

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Ario uit Oosterhout

#6 Bericht door PA0RAB »

JosH1
Als je om een of andere reden onbekend op het forum wilt blijven wijs ik je op het gebruik het waarom te melden aan de eigenaren /beheerders blauw kenmerk of aan de modurator Robert Elsinga Kenmerk rood
per PB zie links onder,Er komt dan een "is ons bekend "seintje
Kan je een boel vervelende reacties besparen
73 de Ruud PA0RAB

josh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2015, 15:05

Re: Ario uit Oosterhout

#7 Bericht door josh1 »

Bedankt voor de tip!

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Ario uit Oosterhout

#8 Bericht door jan58 »

Josh1,Een tranceiver is zwaar dus eigelijk had je kunnen weten dat het meer
dan 10 kg zou worden.Ik weeg eerst voor ik een prijs bepaal als ik wat gewichtigs
wil verkopen.
Maar blijft niet goed te praten dat hij iets belooft en later de belofte niet nakomt.
Overigens heb ik een paar keer van deze meneer uit Oosterhoud gekocht.
En daar was niks mis mee levert z n spullen snel en netjes verpakt.
Volgens mij zit hij al wat jaarjes in de handel.
Raar dat er dan niet meer zijn die een akkefietje met hem hebben!

Gr Jan

josh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2015, 15:05

Re: Ario uit Oosterhout

#9 Bericht door josh1 »

Dag Jan,

Afspraak is afspraak als je die niet nakomt dan ben je niet te vertrouwen.

Daarbij zou ik eens goed googelen en zijn nog veel meer zaken te vinden over deze broodhandelaar.
Kijk maar eens bv op volgende link

http://www.cbforum.nl/viewtopic.php?f=40&t=10483

Heb verder geen zin in welles niettes dus vanaf nu zal ik verder in dit topic niet meer reageren,ik heb iedereen gewaarschuwd!

Gebruikersavatar
PD0Q
Berichten: 166
Lid geworden op: 16 apr 2015, 13:05
Roepletters: PD0Q
Locatie: Amsterdam

Re: Ario uit Oosterhout

#10 Bericht door PD0Q »

Ken Ario niet persoonlijk ..maar heb wel eerder dingetjes van hem gekocht .
Is altijd keurig verlopen en naar volle tevredenheid mijnerzijds over zowel prijs als geleverde materialen ..is ook altijd een goede communicatie over geweest .
Mijn ervaringen met hem zijn juist heel positief.

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Ario uit Oosterhout

#11 Bericht door andre »

In elke (verkoop) overeenkomst die wordt gesloten kan wel eens iets misgaan, dat is niets vreemd. Hier horen we slechts één kant van het verhaal dus is niet echt objectief. Meestal gaan dergelijke overeenkomsten gewoon goed.

Toch heb ik van bewuste verkoper wel meer vervelende verhalen gehoord, wat niet wegneemt dat waarschijnlijk ook bij deze meneer de transacties meestal wel kloppen, anders houd je het niet zo lang vol.
Persoonlijk, het is niet het verkoopkanaal welke mijn voorkeur geniet.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

josh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2015, 15:05

Re: Ario uit Oosterhout

#12 Bericht door josh1 »

Onderstaande nog even ter aanvulling

Ik heb melding gemaakt bij Marktplaats over Ario.
Heb alle bewijsstukken en email verkeer toegevoegd
Dit is trouwens via marktplaats gelopen dus was voor hun makkelijk te controleren.
Onderstaand bericht heb ik terug gekregen.

PS... ALS IEMAND OOK BENADEELD WORD DOE AUB MELDING BIJ MARKTPLAATS EN REFEREER AAN ONDERSTAAND BERICHT!
Marktplaats kan dan actie ondernemen bv door blokkeren account(s)

Subject: Reactie op uw bericht. (Referentienummer: 02325632) [ ref:_00D30oiTn._50014124RNa:ref ]

Beste meneer ......

Ik vind het erg vervelend om te vernemen dat deze adverteerder de gemaakte afspraken niet is nagekomen.

Wij moedigen al onze gebruikers aan om met respect om te gaan met andere Marktplaats gebruikers. Wij kunnen de andere partij niet verplichten tot het naleven van de gemaakte afspraken, omdat Marktplaats alleen een plek is om kopers en verkopers met elkaar in contact te brengen.

Mocht u er in onderling overleg niet uitkomen en overwegen om verdere stappen te ondernemen, dan heeft u de mogelijkheid om gratis juridisch advies in te winnen bij het Juridisch Loket. Voor meer informatie hierover kunt u de volgende link gebruiken:

http://www.juridischloket.nl

Ik heb één en ander voor u gecontroleerd en naar aanleiding van uw bericht besloten een aantekening bij het account van deze gebruiker te plaatsen. Wanneer wij meerdere meldingen van verschillende gebruikers ontvangen, hebben wij de mogelijkheid om maatregelen te nemen.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Milan

Medewerker Klantenservice
http://www.marktplaats.nl

pd0raa
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 dec 2005, 16:24
Locatie: elburg

Re: Ario uit Oosterhout

#13 Bericht door pd0raa »

Beste meneer Josch. .. Heeft dilt alles nu zoveel zin ??
Ik ga er vanuit dat er meer mensen zijn die in deze maatschappij hun neus eens stoten niet dan ..
Als neutraal iemand zeg ik jammer van het op deze manier gebruiken van dit forum ..
Sorry mijn persoonlijke mening ..
En oja voor iedereen ., een ezel .... Etc
Suc6. En enyoy HAM radio. Have fun......

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1038
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Ario uit Oosterhout

#14 Bericht door PD5DJ »

Grappig weer dit soort dingen te lezen en tevens ook triest om te lezen op welke manier dit ook weer te gehoren wordt gebracht.

Wat ik niet tegen kom, en dat zal ook wel niet komen..

Wie zegt dat jij geen rommel aan hem verkocht hebt?
Dan zou ik zo'n reactie wel kunnen verwachten..
Is dat de reden misschien waarom je je niet even voorsteld?

Als hij weet wie jij bent, wat boeit het jouw dan om te vertellen aan ons wie jij bent?

Zo maar even een gedachte bij de form van dit soort berichten.

Jammer dat je ons forum wel weet te vinden voor zulks soort zaken alvorens een bijdrage te leveren.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Ario uit Oosterhout

#15 Bericht door PA0LMD »

Ik val in herhaling maar : het zou de kwaliteit van het forum ten goede komen als anonieme postings niet mogelijk zouden zijn.
Wanneer komen de beheerders ook eens tot dat inzicht ?
Meten is (z)weten

Gesloten