ft-991 update

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on3jvb
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2015, 19:32
Roepletters: on3jvb

ft-991 update

#1 Bericht door on3jvb »

hallo beste mede amateurs, ik heb heb probleempje om de ft-991 te updaten. alles lukt eigenlijk maar ik krijg het niet voor mekaar om de c4fm.dsp te updaten naar v04.10. ik heb de updatesoftware van yaesu.com gehaald en als ik het programma pctoole_v0410 gebruik word mij gevraagd om de set aan te zetten in de " c4fm-dsp f/w write mode". ik kan alleen nergens vinden hoe ik dat doe. het is normaal gezien een toetsen combinatie die ik in moet drukken en dan de set aanzetten. weet iemand hoe in de 991 in deze mode krijg? groetten jurgen on3jvb.

Gebruikersavatar
radioshack
Berichten: 349
Lid geworden op: 24 sep 2012, 15:05
Roepletters: PE2CJ
Locatie: JO22xe
Contacteer:

Re: ft-991 update

#2 Bericht door radioshack »

De updates heb ik ook recent uitgevoerd. Het is mij opgevallen dat het belangrijk is om de bijbehorende instructies exact op te volgen. Ik was/ben te eigenwijs om alles tot in detail te lezen, vandaar dat het ook niet lukte. Ik heb daarop de bijbehorende documentatie stap voor stap gelezen tot en goed resultaat. Begrijp mij goed; ik bedoel het beslist niet vervelend of neerbuigend, maar het is in dit geval erg belangrijk om exact de instructie te volgen. Denk hierbij aan het losnemen van de voedingsspanning op bepaalde momenten. De FT-991 kan in de programmeer modus staan as de FT-991 uit lijkt te staan namelijk. Misschien helpt dit. Zo niet, dan hoor ik het graag voor mogelijke verdere ondersteuning.
http://www.polytech.nu (Voorheen ook bekend als www.amateurtele.com...)

on3jvb
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2015, 19:32
Roepletters: on3jvb

Re: ft-991 update

#3 Bericht door on3jvb »

net nog eens helemaal volgens de handleiding gedaan maar de pc vraagt nog steeds :"turn the transciever ON in C4FM-DSP F/W write mode". vreemd. maar ik ben er van overtuigd dat het een toetsen combinatie is en dan de 991 opstarten. heb zo'n beetje alle combinaties al getest want nou is hij toch leeg maar het lukt me toch niet. de c4fm update is trouwens de eerste die yaesu doet voor de 991 dus ik kan ook nergen iets terug vinden op het net. weet jij nog iets? ik heb al contact gehad met yaesu maar die snappen er ook niet veel van want de persoon die ik moet spreken heeft vakantie nu. wachten dus denk ik HI . als ik weet hoe het moet hoor je het wel. groetten jurgen.

PA1GVZ
Berichten: 353
Lid geworden op: 25 nov 2012, 19:33
Roepletters: PA1GVZ

Re: ft-991 update

#4 Bericht door PA1GVZ »

on3jvb schreef:net nog eens helemaal volgens de handleiding gedaan maar de pc vraagt nog steeds :"turn the transciever ON in C4FM-DSP F/W write mode". vreemd. maar ik ben er van overtuigd dat het een toetsen combinatie is en dan de 991 opstarten. heb zo'n beetje alle combinaties al getest want nou is hij toch leeg maar het lukt me toch niet. de c4fm update is trouwens de eerste die yaesu doet voor de 991 dus ik kan ook nergen iets terug vinden op het net. weet jij nog iets? ik heb al contact gehad met yaesu maar die snappen er ook niet veel van want de persoon die ik moet spreken heeft vakantie nu. wachten dus denk ik HI . als ik weet hoe het moet hoor je het wel. groetten jurgen.
Ik heb de upgrade manual van februari 2016 even voor je geüpload, hierin staat het op pagina 9. In de laatste manual van main versie 2.13 is dit inderdaad niet vermeld. Met deze procedure is het bij mij in februari probleemloos verlopen.

73, Gert
Bijlagen
FT-991_Firmware_Ver_Up_Manual_ENG_1602-C0.pdf
(1003.31 KiB) 170 keer gedownload

PA1GVZ
Berichten: 353
Lid geworden op: 25 nov 2012, 19:33
Roepletters: PA1GVZ

Re: ft-991 update

#5 Bericht door PA1GVZ »

Er is opnieuw een update (v2.14) beschikbaar op de yaesu website.

73, Gert

Plaats reactie