registratie zendapparatuur

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pd7edy
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:53
Roepletters: pd7edy
Locatie: hengelo

registratie zendapparatuur

#1 Bericht door pd7edy »

hallo mede om,s weet iemand nog tot wanneer dit verplicht was,ik weet het niet precies meer(mid jaren 90,???)

dit ivm de aanschaf van een andere hf set,verkoper kan mij niet vertellen hoe oud deze is(registratie /serienummer werden in het verleden ivm piraterij) en aangezien ik geen oudje wil kopen vandaar deze vraag,dan heb ik een kleine richtlijn qua leeftijd.

pd7edy
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:53
Roepletters: pd7edy
Locatie: hengelo

Re: registratie zendapparatuur

#2 Bericht door pd7edy »

pd7edy schreef:hallo mede om,s weet iemand nog tot wanneer dit verplicht was,ik weet het niet precies meer(mid jaren 90,???)

dit ivm de aanschaf van een andere hf set,verkoper kan mij niet vertellen hoe oud deze is(registratie /serienummer werden in het verleden ivm piraterij)verwijderd en aangezien ik geen oudje wil kopen vandaar deze vraag,dan heb ik een kleine richtlijn qua leeftijd.

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: registratie zendapparatuur

#3 Bericht door Hans PE1KWH »

Als je op het typenummer zoekt kun je tegenwoordig snel vinden tot hoe lang een bepaald model is geproduceerd.

pd7edy
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:53
Roepletters: pd7edy
Locatie: hengelo

Re: registratie zendapparatuur

#4 Bericht door pd7edy »

thanks hans heb effe gesnuffeld op google ,en gevonden,2004 is de ts870sat voor het laatst geproduceerd,ps de aangeboden ts870 had geen serie nummer meer vandaar,hi

pe1cmo
Berichten: 2086
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: registratie zendapparatuur

#5 Bericht door pe1cmo »

Als het serie nr verwijderd is, is dat vaak een verwijzing naar diefstal, dus dat het apparaat mogelijk gestolen is geweest.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: registratie zendapparatuur

#6 Bericht door Hans PE1KWH »

pe1cmo schreef:Als het serie nr verwijderd is, is dat vaak een verwijzing naar diefstal, dus dat het apparaat mogelijk gestolen is geweest.
Voor piratengebruik is het verwijderen van een serienummer alleen interessant als die buitenshuis werd geplaatst zodat ze de eigenaar niet kunnen terugvinden.
Andere reden is zeker ex diefstal. Als de huidige eigenaar je niet kan vertellen waar hij vandaan komt dan niet doen anders loop je het risico op heling ( wat dan zonder serienummer wel weer moeilijk aantoonbaar is :? ).

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: registratie zendapparatuur

#7 Bericht door PE1LGW »

Er werden stikkers geleverd die op de sets geplakt moest worden.
Dit was voor regestratie van de sets, of deze zijn goed gekeurd, door de RCD ( radio controle dienst) nu AT.

De serie moesten zelf op de sets aanwezig blijven, ter controle.
Hangt mij iets van bij dat er een formulier bij zat waar de gegeven, incl serie nummer van de set op stond.
Als er op een set geen serie nummers aanwezig lijkt mij maar een reden, ze verwergen iets.
Lijkt mij ook vreemd als een set nieuw gekocht werdt, om het serie nummer te verwijderen lijkt mij einde garantie.
Als ik op het QRL een repair tegen kom zonder serie nummer, per direct einde garantie.

Is de verkoper zelf zendamateur, als dit niet zo is hoe komt hij aan een degelijke set.
wat is het verhaal achter de set.

Pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

pd7edy
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:53
Roepletters: pd7edy
Locatie: hengelo

Re: registratie zendapparatuur

#8 Bericht door pd7edy »

thanks allen voor de reacties,ps weet onder tussen wel wie de voorlaatste verkoper was,nav daarvan weet dat de set ruim 20jaar oud is,en voor mij te oud verkoop(aanschaf van mij )gaat ook niet door nu op zoek naar een ts870sat met een hoog serienummer,.

Plaats reactie