5 tvo programmeren in een TK709

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Erwineken
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2016, 19:39
Locatie: dendermonde

5 tvo programmeren in een TK709

#1 Bericht door Erwineken »

hey allemaal ,
ik ben in het bezit van 4 TK 709 kan er me hier iemand info geven of op weg helpen om de 5TVO in te stellen (voorbeeld van programmatie ) …naar het schijnt (van lezen op het net )kan je deze ook gebruiken om korte boodschap weer te geven alsook terugroep bij ontvangst .

alvast dank bij voorbaat .

groeten
Erwin

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: 5 tvo programmeren in een TK709

#2 Bericht door PE2AAB »

Uhm, voordat we gaan helpen eerst even een vraagje (je bent akkoord gegaan met de voorwaarden bij het betreden van dit forum dus heb je dit ook gelezen)
Heb je een vergunning voor het gebruik van deze radio's?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Erwineken
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2016, 19:39
Locatie: dendermonde

Re: 5 tvo programmeren in een TK709

#3 Bericht door Erwineken »

PE2AAB schreef:Uhm, voordat we gaan helpen eerst even een vraagje (je bent akkoord gegaan met de voorwaarden bij het betreden van dit forum dus heb je dit ook gelezen)
Heb je een vergunning voor het gebruik van deze radio's?
Beste ,

We gebruiken deze voor professionele doeleinden (ben dus wel geen radioamateur) maar heb hier dus idd wel degelijk machtiging van BIPT voor .

Mvg
Erwin

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: 5 tvo programmeren in een TK709

#4 Bericht door PE2AAB »

Prima,

Juist antwoord :-)

We willen hier nu eenmaal illegaal gebruik niet toejuichen vandaar. Aangezien het je eerste post was stelde ik dan ook de vergunningsvraag. Niks persoonlijk :-)

5TVO programmeren in een Kenwood kan ik helaas niet. Voor sommige radio's is een speciale Kabel/interface benodigd.

Nu men de intenties weet zullen diegene die het type radio kennen zich vast melden.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Erwineken
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2016, 19:39
Locatie: dendermonde

Re: 5 tvo programmeren in een TK709

#5 Bericht door Erwineken »

PE2AAB schreef:Prima,

Juist antwoord :-)

We willen hier nu eenmaal illegaal gebruik niet toejuichen vandaar. Aangezien het je eerste post was stelde ik dan ook de vergunningsvraag. Niks persoonlijk :-)

5TVO programmeren in een Kenwood kan ik helaas niet. Voor sommige radio's is een speciale Kabel/interface benodigd.

Nu men de intenties weet zullen diegene die het type radio kennen zich vast melden.
;-) alvast dank en geen probleem begrijp dit ook wel ...software & programmatie kabel heb ik in bezit , en ben wel vrij Tech onderlegd ...had gewoon graag beetje ondersteuning voor het juist instellen van de parameters voor de 5tvo .
Mvg
Erwin

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: 5 tvo programmeren in een TK709

#6 Bericht door PA2LAD »

Ik heb ook even gewacht op het juiste antwoord :wink: . Het hele toonsysteem is een mengsel van korte programma`s die geschreven zijn in een soort machinetaal. Even iets instellen kan je vergeten. Is ook een zeer oud toestel en al jaren niet meer leverbaar. Daar nog iets mee gaan opzetten lijkt me niet verstandig. Meen dat de micro ook nog met een 6 polige plug is en Kenwood gebruikt al jaren een 8 polige (RJ45). Kortom: er is ook niks meer van te koop.

Erwineken
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2016, 19:39
Locatie: dendermonde

Re: 5 tvo programmeren in een TK709

#7 Bericht door Erwineken »

Het zijn idd al iets oudere toestellen en aansluiting microfoon is idd rj11 , ma ze werken nog uitstekend .. En 5tvo is niet echt noodzakelijk voor ons ma kan handig zijn .. Is ook grootdeels uit interesse en om de werking en programmatie te begrijpen ...ma zou graag wat ondersteuning krijgen van iemand die hier ervaring mee heeft en bereid is zijn kennis te delen ;)

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: 5 tvo programmeren in een TK709

#8 Bericht door PA2LAD »

Kan ik je geven, maar neem dan contact met me op via PB. Als je pakweg een 100 km kan rijden, kunnen we het hier ter plekke ook nog testen of alles goed werkt.

Erwineken
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2016, 19:39
Locatie: dendermonde

Re: 5 tvo programmeren in een TK709

#9 Bericht door Erwineken »

PA2LAD schreef:Kan ik je geven, maar neem dan contact met me op via PB. Als je pakweg een 100 km kan rijden, kunnen we het hier ter plekke ook nog testen of alles goed werkt.
ik heb je pm gestuurd , ma wil je alvast danken voor de aangeboden hulp

Mvg
Erwin

Plaats reactie