Hallo ik ben nieuw en mijn naam is Niels

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nh85
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2015, 21:20

Hallo ik ben nieuw en mijn naam is Niels

#1 Bericht door Nh85 »

Ik heb een set Motorola mtp850 S en ik ben op zoek naar iemand die mij kan vertellen hoe ik deze kan programmeren. Gr

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Hallo ik ben nieuw en mijn naam is Niels

#2 Bericht door PE2AAB »

Hoi Niels,

Welkom hier! Leuk dat je je interesseert voor deze mooie hobby!
Wel even een klein vraagje alvorens antwoord te kunnen geven.

Motorola MTP850 portofoons zijn dure, commerciële portofoons. Heb je hier een vergunning voor?
Waar wil je de portofoon voor gebruiken?

Indien je deze porto wil gaan gebruiken voor illegaal gebruik kunnen we je hier niet verder helpen dus vertel even in het kort hoe en wat.

Tevens is het verstandig om deze vraag te stellen in het zenders/ontvangers gedeelte.

Ben benieuwd ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Hallo ik ben nieuw en mijn naam is Niels

#3 Bericht door elsinga »

[mod] Vraag verplaatst naar de juiste plek. Ook ik ben benieuwd naar het beoogde gebruik en de vergunning die je daarvoor (nodig) hebt. Zoals al gezegd: illegaal gebruik en het helpen daarbij is op dit forum niet toegestaan. Uiteraard zijn wij niet paranormaal begaafd, dus enige uitleg van jouw kant kan ons helpen om de mate van (il)legaliteit in te schatten. ;) Bij legaal gebruik helpen we je uiteraard graag. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

-Verwijderd account

Re: Hallo ik ben nieuw en mijn naam is Niels

#4 Bericht door -Verwijderd account »


Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Hallo ik ben nieuw en mijn naam is Niels

#5 Bericht door pa0ejh »

3 keer is scheepsrecht, opruimen dus....
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: Hallo ik ben nieuw en mijn naam is Niels

#6 Bericht door PE9H »

De vraag blijft zich herhalen, wellicht dat de beheerders kunnen zien of het om hetzelfde IP-adres gaat?
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Hallo ik ben nieuw en mijn naam is Niels

#7 Bericht door PA0RAB »

Niels,
Je merkt ,we zijn heel kritisch.
We worden wat gevraagd om medewerking aan illegaliteit te verlenen. Ik Kan en mag alleen voor mij zelf spreken. Zo heb ik grote moeilijkheden gehad doordat ik een eindbuis van een versterker met m'n roepletters had gemerkt. Ik had die omroep versterker verkocht aan een voetbalclub. en die club had er nieuwe ingezet en de oude weer verkocht aan de lokale reclamezender..
Je bent zendamateur bent geexamineerd op wet en regelgeving en wordt zo ook zwaarder gestraft als je kennis draagt van en/of medewerkt aan overtredingen.

Het taalgebruik e.d van de 3x dezelfde vraag is kenmerkend !!
Er is je gevraagd om nadere inlichtingen rond persoon en gebruik.
Gelet deze herhaling .......!!
Let wel http://WWW.ZENDAMATEUR .COM wordt heel goed gelezen hebben we gemerkt. en niet alleen door de CIA of FBI
Geef Elsinga een PB onderin zijn bericht is de knop enz
Ben je een beginneling zie dan de rubriek Bibliotheek onder Hoe zendamateur worden. De Motorola in een doos en goed afplakken.. mag niet direct aan te sluiten zijn op antenne.....
en een antenne is al een kort draadje in de antenneplug wettelijk.

Niels aan jou de keus hoe goed verder
55 (succes) en 73 ( gegroet ) de (door/van) PA0RAB internationale registratie zie rubriek antennes !!!
KGB oid ?

-Verwijderd account

Re: Hallo ik ben nieuw en mijn naam is Niels

#8 Bericht door -Verwijderd account »

Het lijkt er sterk op dat hij dezelfde vraag heeft gesteld in het scannerforum. Gelijk in de 1e post dezelfde vraag over dit type portofoon. Het enige verschil met dit forum is dat hij daar wel inhoudelijke reacties krijgt waarmee de ts wellicht verder komt.

Ik oordeel niet, maar benoem slechts de feiten...

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Hallo ik ben nieuw en mijn naam is Niels

#9 Bericht door elsinga »

Ik heb daar ook al even naar hier verwezen. En genoemd dat 'ie hier niets doet om zijn legaliteit aannemelijk te maken...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie