Yaesu Ft 857

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Jan
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 okt 2007, 21:55
Locatie: Susteren (Limb)

Yaesu Ft 857

#1 Bericht door Jan »

Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum, in april 2008 doe ik examen voor de N licentie, maar ben mij nu al aan het informeren over allerlei zaken die met zendamateur te maken heeft.
Zo kan ik een Yaesu Ft 857 kopen, maar weet niets van deze zender, is er misschien hier op het forum iemand die er ervaring mee heeft?

Gr. Jan

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#2 Bericht door Yannick PE2YSB »

wat wil je er over weten?
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Jan
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 okt 2007, 21:55
Locatie: Susteren (Limb)

#3 Bericht door Jan »

Zoals u weet is dit al een wat oudere set, wat ik wil weten, hoe kan ik de power regelen, is dat in stappen of geleidelijk aan, dan wil ik graag weten wat de prijs voor een gebuikte set ± is, en waar ik op moet letten bij aankoop.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

#4 Bericht door PD2R »

Op www.eham.net vindt je heel veel reviews van zo´n beetje alles wat er op zendamateur gebied te verkrijgen is. De 857 staat daar ook tussen.
Hoewel het natuurlijk persoonlijke meningen zijn en (meestal) geen goed onderbouwde testen, kun je er toch heel veel interessante informatie vinden.

Voor wat betreft de prijs van een dergelijke set moet je gewoon de 2e hands sites in de gaten houden
www.2dehands.nl/zendamateur is een veel gebruikte site met veel aanbod.

Succes met behalen van de machtiging.

PD2R
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Jan
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 okt 2007, 21:55
Locatie: Susteren (Limb)

#5 Bericht door Jan »

PD2R schreef:Op www.eham.net vindt je heel veel reviews van zo´n beetje alles wat er op zendamateur gebied te verkrijgen is. De 857 staat daar ook tussen.
Hoewel het natuurlijk persoonlijke meningen zijn en (meestal) geen goed onderbouwde testen, kun je er toch heel veel interessante informatie vinden.

Voor wat betreft de prijs van een dergelijke set moet je gewoon de 2e hands sites in de gaten houden
www.2dehands.nl/zendamateur is een veel gebruikte site met veel aanbod.

Succes met behalen van de machtiging.

PD2R
Bedankt voor u reactie, maar op www.eham.net staat het in het Engels, en daar ben ik nog niet zo goed in, ik heb liever een oordeel van een gebruiker van deze set, op www.2dehands.nl kijk ik iedere dag, en er staan ook enkele sets erbij, de prijzen variëren van 450 euro tot 550 euro, ik kan ook nergens vinden wat de set gekost heeft toen die nieuw was.

Gr. Jan

D41
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 sep 2006, 14:45

#6 Bericht door D41 »

.
Laatst gewijzigd door D41 op 08 aug 2010, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 okt 2007, 21:55
Locatie: Susteren (Limb)

#7 Bericht door Jan »

PE2CJ schreef:De FT-857 is een prima radio. Ik heb de FT-857 gehad, de FT897 in bezit en ervaringen met de FT-817. De 817 heeft maar 5Watt RF vermogen, dus is vornamelijk voor op reis. De bediening is bewerkelijker omdat alles zeer compact is. Wat voor sommige doeleinden natuurlijk ook perfect is.

De 857 en 897 verschillen weinig van elkaar. Het enige échte verschil is dat de bediening van de grote broer fijner is en er accu's in geplaatst kunnen worden. Als je echt acteif bezig gaat met HF is de 897 een pre aangezien er een extra knop op zit waardoor je de claifier en RIT sneller in kan stellen. En de bediening is wat handiger aangezien het ruimer opgezet is. Een pre van dde 857 is dat deze een afneembaar front heeft.

Wanneer je mobiel wilt werken en het compact moet zijn is de FT-897 prima. Wil je echt actief aan het amateuren slaan valt het te overwegen om de 897 te nemen. Hier kan een interne voeding in of twee accu's voor op reis.

Vergeet niet dat je de radio kan bedienen met Ham Radio Deluxe. Hiermee heb je bijzonder veel functionaliteit. Hier zijn de "missende" knoppen zichtbaar op het scherm.

Kortom, het is een goede radio waar je een hoop lol van kan hebben. Tenslotte zit er van 160m tot 70Cm in met flink vermogen. Maar let erop dat de bediening van een FT-857 beperkter is dan van de FT-897!
Bedankt, daar kan ik wat mee, dan kijk ik maar uit naar een Ft 897, ik heb nog de tijd tot april 2008.

Gr. Jan

D41
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 sep 2006, 14:45

#8 Bericht door D41 »

.
Laatst gewijzigd door D41 op 08 aug 2010, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

pd9ray
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 nov 2006, 14:39
Locatie: Rotterdam

Huh???

#9 Bericht door pd9ray »

De prijzen veel lager??????
Ik kreeg een andere indruk.
Er waren wel wat spullen die voor weinig te koop waren bij de heren handelaren, maar hier betrof het toch wel grotendeels incourante goederen en spullen zoals speakertjes en antennetjes.
Spullen zoals zendontvngers vondt ik bij de diverse leveranciers niet goedkoper als in hun winkels.
Weinig leuke aanbiedingen gezien die echt de moeite waard waren om aan te schaffen.

Ray

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#10 Bericht door PA5COR »

Ik heb de FT 100 aangeschaft voor vakantie en thuis naast de Ft 847 met de Collins filters, in de Ft 100 ook nog het Am xtal filter geplaatst, en de modificaties uitgevoerd.
Voordeel, de mijne was inclusief filter 450 eurie, en in nieuwstaat.

De ontvanger van de Ft 100 is stukken beter als de opvolgers de Ft 857/897.

Maar deze wordt niet meer gemaakt, en komt sporadisch voor op 2e hands.nl.

Cor

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1037
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

#11 Bericht door PD5DJ »

PA5COR schreef:Ik heb de FT 100 aangeschaft voor vakantie en thuis naast de Ft 847 met de Collins filters, in de Ft 100 ook nog het Am xtal filter geplaatst, en de modificaties uitgevoerd.
Voordeel, de mijne was inclusief filter 450 eurie, en in nieuwstaat.

De ontvanger van de Ft 100 is stukken beter als de opvolgers de Ft 857/897.

Maar deze wordt niet meer gemaakt, en komt sporadisch voor op 2e hands.nl.

Cor
Ik raad de FT-100 af door zeer ernstige interne GND problemen...

Dit is tot op vandaag nog steeds niet goed verholpen..
Ook niet met de huidige mods.
Wordt ook zeer heet bij TX en maakt veel lawaai met zenden door de fans. (ook met mod)

Ik heb mijn FT-100 al 3x terug gestuurd voor reparatie..
En bij de 4e keer zelf gemod (zie mods.dk), daarna nog steeds niet echt goed..

Kijk ook eens naar de Kenwood TS-480.. zeer leuke radio.. met hele goeie RX eigenschappen.
(zelf geen ervaring mee.. maar hoor enthousiaste verhalen erover)

Gr. Bjorn PD5DJ
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#12 Bericht door PA5COR »

Sorry Bjorn
Geen problemen meer met de mijne, het kan zonder meer goed.

Ik heb hem nu 3 jaar in gebruik op vakantie met een eigenpruts FD-4 OCF antenne, met de MFJ 993-B tuner, thuis voor op de repeater van Heerenveen, staat dag en nacht aan, en door de mods en betere fans die in plaats van 10 mm nu 20 mm dikte hebben en kogellagers wordt ook bij lange doorgangen de boel niet meer heet.

Warm? ja maar wat wil je met zo'n in verhouding klein koellichaam, maar heet niet meer.
De automatische schakeling vervangen door een temperatuurgestuurde blower regeling, 1x LM317, 1 potmeter, en 1 NTC op het koellichaam.

Dit zit al jaren in de FT 847, en nu ook in de FT 100.
Soldeerflux in de VHF/UHF trap opgeruimd, solderingen eindtrappen gecheckd, waar nodig verbeterd, massa verbeterd, alle schroeven eindtrappen los, puntige weien eronder, en opnieuw vastgezet.

De rest was al gebeurd, en ik kan alleen maar zeggen dat ie perfect werkt nu.

Groeten,

Cor

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#13 Bericht door pa7wwo »

Hoi Allen

ik heb zelf ook een FT 857 van het D type en ben er zeer tevreden over.
In zijn prijsklasse en met alle mogelijkheden die het ding heeft heb je eigenlijk een complete shack voor HF en VHF en Uhf in 1 klein setje van autoradioformaat.

Wel is het allerbelangrijkste dat je aan de FT 857 (geld voor iedere set)goede antennes aansluit, dat zijn namelijk de allerbelangrijkste onderdelen van je hele amateurstation de antennes, want die doen het werk.

73 en succes met jestudie voor het examen

Jos
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Jan
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 okt 2007, 21:55
Locatie: Susteren (Limb)

#14 Bericht door Jan »

Deze kan van mij gesloten worden, ik heb namelijk besloten om eerst een FT 7800 te kopen, en deze is ook al besteld.
Bedankt voor u hulp

Gr. Jan

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#15 Bericht door Theo Postma »

Jan schreef:Deze kan van mij gesloten worden, ik heb namelijk besloten om eerst een FT 7800 te kopen, en deze is ook al besteld.
Bedankt voor u hulp

Gr. Jan
How, een andere keus?
Das heel wat anders dan een combi :lol:
Of heb ik een draadje gemist?
Edit;
Nee zie het al, Jan had deze beter eerder kunnen af sluiten.
De vraag over de 7800 is later pas gekomen.
Mijn fout.....

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

Plaats reactie