handleidinkje en repeater-marifoonlijst voor Wouxun kg-uv8d

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elinek
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 mei 2013, 14:56
Roepletters: PH4E
Locatie: Wormer
Contacteer:

handleidinkje en repeater-marifoonlijst voor Wouxun kg-uv8d

#1 Bericht door elinek »

Hallo,

om mijn Wouxun kg-uv8d beter te leren kennen heb ik een website met een Nederlandstalige handleiding voor dit apparaat gemaakt. Tevens software toegevoegd om het frequentiegebied uit te breiden (indien nodig) en 2 .kg bestandjes met daarin alle Nederlandse repeaters, marifoonkanalen (niet zenden), lpd kanalen, pmr kanalen (niet zenden) en frequenties van kerkradio's (niet zenden).

Te vinden op http://uv8d.elinek.nl/
https://www.amateurzender.nl (de site met alles wat je al wist)

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: handleidinkje en repeater-marifoonlijst voor Wouxun kg-u

#2 Bericht door PA3DAT »

Hoi Eline,

ik denk dat je op de site duidelijk zou moeten maken dat deze website bedoeld is voor radioamateurs met een zendmachtiging.
Want hoe zal iemand die geen machtiging (vergunning) heeft anders onderstaande tekst van jouw website begrijpen?
Deze portofoon heeft echter een veel groter frequentiebereik maar let wel, je mag beslist NIET met deze portofoon zenden
buiten de amateurbanden, ook niet op de PMR frequenties.
Nu lijkt het net alsof iedereen dit ding mag gebruiken, zolang je dat maar binnen een amateurband doet.

Deze porto's worden veel verkocht aan niet-zendamateurs. Op een campertreffen met 50 campers in Groesbeek enkele weken
geleden kwam ik verschillende niet-radioamateurs tegen met dergelijke porto's. Deze mensen komen via Google op jouw website
en denken dan: hee, dat is handig! Weten zij veel...

Dan heb ik toch liever dat ze op de marifoonkanalen gaan zitten zenden, geloof ik! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pd4kk
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 aug 2010, 12:00
Roepletters: pd4kk
Locatie: rotterdam

Re: handleidinkje en repeater-marifoonlijst voor Wouxun kg-u

#3 Bericht door pd4kk »

ik heb de porto ook aangeschaft en vind hem erg tegen vallen .
heb ook de midland c790 die een beetje bejaard is nu en dacht aan de uv8 een goede vervanger te hebben gekocht .
repeater Rotterdam zowel 70 als 2 meter op hoogste vermogen van uit Maassluis niet open te sturen of te ontvangen terwijl mijn oude gebakje ct 790 het wel prima doet.
en bedankt voor het handleidinkje en repeater-marifoonlijst voor Wouxun kg-uv8d..
73 PD4KK
Kees

Gebruikersavatar
elinek
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 mei 2013, 14:56
Roepletters: PH4E
Locatie: Wormer
Contacteer:

Re: handleidinkje en repeater-marifoonlijst voor Wouxun kg-u

#4 Bericht door elinek »

PA3DAT schreef:
ik denk dat je op de site duidelijk zou moeten maken dat deze website bedoeld is voor radioamateurs met een zendmachtiging.
Want hoe zal iemand die geen machtiging (vergunning) heeft anders onderstaande tekst van jouw website begrijpen?
Dank voor je reactie, ik heb het een en het ander aangepast en meteen een linkje erbij waar ze een cursus tot zendamateur kunnen volgen :D
https://www.amateurzender.nl (de site met alles wat je al wist)

Gebruikersavatar
elinek
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 mei 2013, 14:56
Roepletters: PH4E
Locatie: Wormer
Contacteer:

Re: handleidinkje en repeater-marifoonlijst voor Wouxun kg-u

#5 Bericht door elinek »

pd4kk schreef:ik heb de porto ook aangeschaft en vind hem erg tegen vallen .
Hoi Kees,

mij valt hij ook tegen. De ontvangstgevoeligheid en het zendvermogen zijn redelijk in orde op mijn exemplaar, alleen de squelsh klapt al dicht als het signaal een klein beetje harder wordt gemoduleerd dan doorgaans, of als een zendamateur net iets naast de frequentie zit. Mijn Baofeng doet het wat dat betreft beter, maar die ontvangt geen amateurzenders meer als ik 'm op de buitenantenne aansluit, de Wouxun kg-uv8d werkt wel goed op de buitenantenne, alleen dat geklapper van de squelsh blijft. Zowel in de wide als de narrow modus hetzelfde probleem.
https://www.amateurzender.nl (de site met alles wat je al wist)

henk2007
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 sep 2007, 20:12
Locatie: voerendaal

Re: handleidinkje en repeater-marifoonlijst voor Wouxun kg-u

#6 Bericht door henk2007 »

elinek schreef:
pd4kk schreef:ik heb de porto ook aangeschaft en vind hem erg tegen vallen .
Hoi Kees,

mij valt hij ook tegen. De ontvangstgevoeligheid en het zendvermogen zijn redelijk in orde op mijn exemplaar, alleen de squelsh klapt al dicht als het signaal een klein beetje harder wordt gemoduleerd dan doorgaans, of als een zendamateur net iets naast de frequentie zit. Mijn Baofeng doet het wat dat betreft beter, maar die ontvangt geen amateurzenders meer als ik 'm op de buitenantenne aansluit, de Wouxun kg-uv8d werkt wel goed op de buitenantenne, alleen dat geklapper van de squelsh blijft. Zowel in de wide als de narrow modus hetzelfde probleem.
Squelch stapje of twee hoger instellen.

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: handleidinkje en repeater-marifoonlijst voor Wouxun kg-u

#7 Bericht door PD7HB »

Dat is een beste opgraving ;-) ;-)
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: handleidinkje en repeater-marifoonlijst voor Wouxun kg-u

#8 Bericht door PA3DAT »

Ja, en als Henk nou ook nog even had gekeken hoe zijn bericht eruit zag, nadat hij
op "Bevestig" had geklikt, dan had hij 'm met de knop "Wijzig" nog even kunnen openen
en editten.

Want doordat de "[" is weggevallen bij "quote]" is het bericht een beetje lastig te lezen
geworden...

Wacht, dat kan ik ook even herstellen, als niet-moderator op dit forum. :D
Henk2007 schreef:
==========================================================================

Squelch stapje of twee hoger instellen.
elinek schreef:
pd4kk schreef:ik heb de porto ook aangeschaft en vind hem erg tegen vallen.
Hoi Kees,

mij valt hij ook tegen. De ontvangstgevoeligheid en het zendvermogen zijn redelijk in orde op mijn exemplaar, alleen de squelsh klapt al dicht als het signaal een klein beetje harder wordt gemoduleerd dan doorgaans, of als een zendamateur net iets naast de frequentie zit. Mijn Baofeng doet het wat dat betreft beter, maar die ontvangt geen amateurzenders meer als ik 'm op de buitenantenne aansluit, de Wouxun kg-uv8d werkt wel goed op de buitenantenne, alleen dat geklapper van de squelsh blijft. Zowel in de wide als de narrow modus hetzelfde probleem.
Kijk, dát was de bedoeling :D

Mod: Even aangepast in de topic van Henk ;-)
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie