IC 756 PRO III of FT2000D ?

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
PD1EHA

#16 Bericht door PD1EHA »

Ik werk nu zelf 3 maand met de FT2000D,het is gewoon een prachtige radio.
Voordeel tav de icom,de software kun je zelf update.
En ik vind die hele kleine kopjes links onderin die je 3 mm rond kan draaien ook niet alles.
En je moet bij icom het menu in om de simpelste dingen aan te passen,dat is bij de FT 2000 gewoon direct bereikbaar op het front.

En als je wilt wachten tot er nieuw spul is dan kan je blijven wachten. :D
Het zijn gewoon allebei mooie trancievers,daar komt bij als je het geld hebt liggen en je hoeft je er niet suf voor te sparen gewoon kopen.
Sommige reactie hebben ook met geld te maken,want het kost wel wat natuurlijk.
Laatst gewijzigd door PD1EHA op 06 jul 2007, 06:26, 2 keer totaal gewijzigd.

PD1EHA

#17 Bericht door PD1EHA »

pa7wwo kun je onderbouwen waarom je dan toch voor Icom zou gaan?
pa7wwo schreef:Hoi Pa9cw

Ik zou lekker die FT1000 houden.
Ik heb met de pro 3 gewerkt, en dat is een erg mooie set en hij luisterd heel prettig.
Ik heb vaak de FT2000 gehoord en heb een keer met het ding zitten spelen, en ook al ben ik helemaal geen ICOM fan zou ik in deze toch voor de ICOm gaan.
Wel hoop ik dat ze niet zo vaak kapot gaan want dat wil bij Icom nogal eens gebeuren (met name de IC7400 en 746) ook hoop ik dat het display heel blijft want van de oude 756 gaat dat ook kapot na een aantal jaar.

Ik heb ze alle 3 geprobeerd en kon weinig verschillen merken, het is maar net hoe gek je van eenof andere set bent.

We hebben afgelopen velddag hier in de polder gezeten en dan merk je wel dat daar de RX veel beter is door het ontbreken van allerlei digi city QRM.

Verder doen de antennes veel belangrijker werk dan de set die je hebt.

Ik werk hier vaak CW met een FT 857 en dat bevalt ook prima.

groetjes en succes in de radio jungle.

Jos area 51

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1800
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

#18 Bericht door PA9CW »

Ik hak de knoop door ( denk ik 8) ) en ga voor de Yaesu FT2000D. Ik heb verschillende meningen gelezen en ook op eHam.net gekeken naar reviews. Beide sets voldoen eigenlijk prima. Maar ik ga toch voor de Yaesu vanwege de 200 Watt, de meegeleverde voeding, aansluitingen op de achterzijde en de prijs.
Ik gebruik al jaren Yaesu en heb nog nooit problemen gehad. Ik lees dat de Icom nogal eens problemen met het display heeft.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Manitou
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:09
Locatie: planet earth

#19 Bericht door Manitou »

FT-2000D (200W) incl.originele voeding koste zondag in F'hafen nog maar 2800 euro meer(eur.garantie). :shock:
Gewone FT-2000 nog 2199 euro.
De DMU is naar mijn mening ook nog nodig zodat je weet wat je aan het doen bent,of ben ik mis?
Heb mijn oog laten vallen op de aankomende IC-7700 :wink:
t'ja de ene Yaesu de andere Icom of kenwood,het is maar wat je zelf goed vindt.

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1800
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

#20 Bericht door PA9CW »

Manitou,

Ik zag de nieuwe van Icom ook, de IC-7700. Die zou rond de 6000 USD kosten. Maar dan moeten we nog zeker 5 maanden wachten, volgens Icom. Maar dat kan net zo goed langer zijn. :roll: Ga jij er op wachten en hem kopen ?
Het extra scherm is denk ik niet echt nodig. Bovendien, het kost ook nog eens 1000 euro. Ik weet niet of je echt iets mist als je dat niet hebt. Volgens reviews op eHam.net was het niet echt een aanrader.
Wat de prijs betreft, ik wil hem gaan inruilen bij een winkel. Daar heb ik al een prijs gehoord waar ik wel mee kan leven. Anders moet ik hem aanbieden via allerlei sites en advertenties en dat is over het algemeen lastiger.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

#21 Bericht door PA2RUS »

-

Plaats reactie