Vermogen bij een TS590

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 375
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Vermogen bij een TS590

#16 Bericht door pc9t »

Kees,

Voeding blijft bij full tx op 13,1 volt staan.

Ik kreeg ook een opmerking van een TS590 yahoo groep, dat de TS590 AVG power aangeeft ipv PEP.

Snap dat je power moet meten op een powermeter en een dummyload, meten is weten.

Probeer alleen te begrijpen waarom tijdens modulatie op SSB de meter in de pieken 50 watt geeft, bij de IC7400 kreeg ik netjes pieken te zien van 100 watt.

Ik sta open voor instellingen, misschien zie ik een simpel iets over het hoofd, de laatste firmware update 1.07 zit er ook in.

Als elke TS590 tijdens SSB zo rond de 50 watt op de meter geeft van de TS590 dan weet ik dat dit een normaal verschijnsel is, als dit niet het geval is en dat de meter zich normaal gedraagt als elke andere transciever dan is er dus hier iets aan de hand.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Icom IC9100 / Microham DXP / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Vermogen bij een TS590

#17 Bericht door ON9KVE »

pa7lz schreef:Kees,

Voeding blijft bij full tx op 13,1 volt staan.

Ik kreeg ook een opmerking van een TS590 yahoo groep, dat de TS590 AVG power aangeeft ipv PEP.

Snap dat je power moet meten op een powermeter en een dummyload, meten is weten.

Probeer alleen te begrijpen waarom tijdens modulatie op SSB de meter in de pieken 50 watt geeft, bij de IC7400 kreeg ik netjes pieken te zien van 100 watt.

Ik sta open voor instellingen, misschien zie ik een simpel iets over het hoofd, de laatste firmware update 1.07 zit er ook in.

Als elke TS590 tijdens SSB zo rond de 50 watt op de meter geeft van de TS590 dan weet ik dat dit een normaal verschijnsel is, als dit niet het geval is en dat de meter zich normaal gedraagt als elke andere transciever dan is er dus hier iets aan de hand.
Op dezelfde meter ?
Geen idee.
Ik zie alleen bij mijn 590, dat ie op de externe meter op AVG ongeveer hetzelfde doet als de interne meter, en met PEP geeft ie bij doorpraten 80-90 W
Mijn instellingen bij een PC headset (electret mike dus):
mic : 30
proc in : 25
proc out : 25
0-3000 Hz breedband input
en de PROC dus aan.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 375
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Vermogen bij een TS590

#18 Bericht door pc9t »

Zijn er ook amateurs die onderstaande modificatie hebben gedaan:

http://www.dj3kj.com/modifikation/ts-59 ... sleistung/

Ben benieuwd of iemeand dit gedaan heeft en wat de effecten hiervan zijn/waren.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Icom IC9100 / Microham DXP / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Vermogen bij een TS590

#19 Bericht door PA0LMD »

pa7lz schreef:Zijn er ook amateurs die onderstaande modificatie hebben gedaan:

http://www.dj3kj.com/modifikation/ts-59 ... sleistung/

Ben benieuwd of iemeand dit gedaan heeft en wat de effecten hiervan zijn/waren.

Heb ik gedaan en maakte geen enkel verschil bij de betreffende set.
PEP power van de TS-590 is ok, maar het gemiddelde vermogen is aan de lage kant.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Vermogen bij een TS590

#20 Bericht door ON9KVE »

PA0LMD schreef:
pa7lz schreef:Zijn er ook amateurs die onderstaande modificatie hebben gedaan:

http://www.dj3kj.com/modifikation/ts-59 ... sleistung/

Ben benieuwd of iemeand dit gedaan heeft en wat de effecten hiervan zijn/waren.

Heb ik gedaan en maakte geen enkel verschil bij de betreffende set.
PEP power van de TS-590 is ok, maar het gemiddelde vermogen is aan de lage kant.
Toch een kwestie van instellingen hoor.
Ik krijg er bij normaal spraakvolume voldoende uit.
PEP ~100W en AVG 80-85W
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Vermogen bij een TS590

#21 Bericht door PA0LMD »

pa3kve schreef:
PA0LMD schreef:
pa7lz schreef:Zijn er ook amateurs die onderstaande modificatie hebben gedaan:

http://www.dj3kj.com/modifikation/ts-59 ... sleistung/

Ben benieuwd of iemeand dit gedaan heeft en wat de effecten hiervan zijn/waren.

Heb ik gedaan en maakte geen enkel verschil bij de betreffende set.
PEP power van de TS-590 is ok, maar het gemiddelde vermogen is aan de lage kant.
Toch een kwestie van instellingen hoor.
Ik krijg er bij normaal spraakvolume voldoende uit.
PEP ~100W en AVG 80-85W
Ik krijg de indruk dat er geen universele oplossing is, wat bij de ene set werkt, functioneert niet of minder bij een andere set.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 375
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Vermogen bij een TS590

#22 Bericht door pc9t »

Kees,

Dan heb ik dus een ander exemplaar als jij, zou niet weten wat ik nog kan instellen om er meer power uit te krijgen.

IS er een mogelijkheid om ze eens langs elkaar te zetten en kijken wat het verschil is.

Misschien zie ik iets wezenlijks over het hoofd.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Icom IC9100 / Microham DXP / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Vermogen bij een TS590

#23 Bericht door pb1a »

pc9t schreef:Kees,

Dan heb ik dus een ander exemplaar als jij, zou niet weten wat ik nog kan instellen om er meer power uit te krijgen.

IS er een mogelijkheid om ze eens langs elkaar te zetten en kijken wat het verschil is.

Misschien zie ik iets wezenlijks over het hoofd.
Ik heb de laatste firmware erop gezet nadat Kenwood er een overshut beveiliging had ingezet. Ik gebruik de processor.
Je heb proc in en out. Dan komt het vermogen er wel uit. Maar hij haalt het niet bij mij IC 7300. Scheelt ongeveer 3 dB.
Voor een overshut beveiliging moet hij wel naar Duitsland of Belgie. Bij mij heeft Wimo het gedaan. Ik heb hem zo gekocht en zelf die firmware erop geknalt. Dat scheelt aanzienlijk.

Gr Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Vermogen bij een TS590

#24 Bericht door PA0LMD »

pb1a schreef:
pc9t schreef:Kees,

Dan heb ik dus een ander exemplaar als jij, zou niet weten wat ik nog kan instellen om er meer power uit te krijgen.

IS er een mogelijkheid om ze eens langs elkaar te zetten en kijken wat het verschil is.

Misschien zie ik iets wezenlijks over het hoofd.
Ik heb de laatste firmware erop gezet nadat Kenwood er een overshut beveiliging had ingezet. Ik gebruik de processor.
Je heb proc in en out. Dan komt het vermogen er wel uit. Maar hij haalt het niet bij mij IC 7300. Scheelt ongeveer 3 dB.
Voor een overshut beveiliging moet hij wel naar Duitsland of Belgie. Bij mij heeft Wimo het gedaan. Ik heb hem zo gekocht en zelf die firmware erop geknalt. Dat scheelt aanzienlijk.

Gr Anne PB1A
ALC overshoot modificatie kan ook in NL....bij mij.
Meten is (z)weten

Plaats reactie