CW decoderen en versturen

Alles over morse.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
swl13377
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2012, 19:53

CW decoderen en versturen

#1 Bericht door swl13377 »

Ik zag de MicroHam maar ik wil eigenlijk via mijn PC morsecde gaan verzenden in de ether en ook dat ik "cw" kan lezen op mijn PC om zo ervaring op te doen in CW.

Is de MicroHam een oplossing of weet iemand iets om de "luie" manier van CW te gebruiken.

Dus via de PC en je toetsenbord?

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: CW decoderen en versturen

#2 Bericht door PA3FAT »

Je wilt cw leren maar eigenlijk wil je het de pc laten doen. Dus ga je cw nooit leren.

Verder zeg je dat je het de ether in wilt sturen. Heb je daarvoor de spullen en de bijbehorende licentie?

Ik meen dat Mixw cw kan lezen. Je zou ook eens naar Ham radio Deluxe kunnen kijken.

Feit blijft dat je daarmee geen enkele mode zult 'leren', zeker cw niet. Dat blijft kwestie van tijd ervoor uittrekken en oefenen, veel oefenen.

Maar misschien lees ik je bericht niet juist.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
swl13377
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2012, 19:53

Re: CW decoderen en versturen

#3 Bericht door swl13377 »

Nee OM u leest het wel goed, en ik ga het op 11mtr met een collega versturen die ook aan het leren is.

We willen dus in CW op 11mtr gaan werken

Theo

Re: CW decoderen en versturen

#4 Bericht door Theo »

swl13377 schreef:Nee OM u leest het wel goed, en ik ga het op 11mtr met een collega versturen die ook aan het leren is.

We willen dus in CW op 11mtr gaan werken
Zo ver komen de meeste zend amateurs niet, dat je ook op drie meter legaal mag zenden :mrgreen:
Natuurlijk ook dan met je buur jongen, om morse te leren.
Om rondom tekst uit te zenden, zijn toch wel programma's zat voor?

PS , je mag nu ook 10 mW ERP maken op de drie meter, conform wat al uit China kwam met bv de Hily zender.
Het leven wordt steeds leuker, waar ik in de jaren 70 voor gepakt ben op 27 mHZ, dat is nu gewoon toegestaan.
40 kanalen all mode vier watt, dat mocht niet, omdat de vliegtuigen dan uit de lucht zouden vallen.
Nu mag het gewoon, ....... zie je wel dat de concorde alles tegen heeft gehouden?
:mrgreen:

Plaats reactie