QPG

Alles over morse.
Gesloten
Bericht
Auteur
PAo
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2011, 23:20

QPG

#1 Bericht door PAo »

OM's en NOL's

What the heck is NOL?

-..- -.-- .-.. takes 40 dits

-. --- .-.. takes 31 dits

In deze tijd van bezuiniging en verhoging van efficiency (gauw, gauw 7 dagen op vacantie in plaats van rustig in 21 dagen)
is de ex young lady dus een now old lady.

Dus Mientje CW: ----


Goed, ik leef nu op mijn oude dag nr London Daar zijn de verzorgingshuizen nog betaalbaar, even wennen aan de kippers op je nuchtere maag, maar zoals NOL zei :"Alles went, zelfs een vent." Ik werd door G0VQW overgehaald om hier naartoe te verkassen met zijn scheve bek en zijn nog mooiere verhalen. "Zodoende" (citaat PA0EPS)

Ze hebben hier, omdat de oude van dagen allemaal een cursus Internet hebben gevolgd om met een leger kleinkinderen te melen en er hier veel zendamateurs zitten, dus intelligente mensen die weten met techniek om te gaan, zo ongeveer als Steef zijn 2 kW contest ampliefaajer weet te bedienen, moet kunnen als je F hebt, anders hadden ze maar G moeten verzinnen, nietwaar?

Het huis heeft een verbinding met Internet gemaakt dus. Dat werkt goed, moeilijke kreten van proxi gaan mijn verstand te boven, dat schijn te maken te hebben met een tussenstation dat er voor zorgt dat de oudjes geen domme dingen kunnen aanklikken met de muis, al was het maar als Parkinsonspasme.

Welnu om te komen tot het topic QPG. Alle oude zendamateurs hier zijn nog van de tijd dat er geen C bestond dus die hebben allemaal Morse gedaan en ze willen er nog steeds wat mee doen. Als je dement wordt verlies je je recente geheugen maar hoe verder je vorder hoe verder te terugkruipt in de tijd. Vandaar dat je met die dementen nog kunt praten MITS in Morse. Of dat nou komt doordat ze dat jong geleerd hebben of omdat hun gehoorgebied gekrompen is van 500 tot 700 Hz weet ik niet, misschien wel beide.

ALs je zegt wil je borrel, dan kijken ze je glazig aan.

Daarom hebben we de Q-code QPG in gebruik genomen
QPG I am passing gas, QPG? Am I passing gas?
En door afknijpen te oefenen zijn er al die met EEN wind een volledige boodschap kunnen overbrengen.

Stinkt hier wel in de soos, te oordelen aan de gezichten van de yl's die de koffie en op vrijdag het citroentje komen binnenbrengen, maar wij ruiken zelf niks. Er is een OM die is inmiddels zo doof dat je diens houten oortoeter sluitend gasdicht van signaal moet voorzien, wil hij het kunnen nemen, maar ja dat is het leven heh.

Je mag hier ook roken, en het voorval van die toeter en een brandende sigaar moet je even tegoed houden.

edit 18:10 toeter vervangen door oortoeter
Het niveau daalt voortdurend.ROOD is gelukkig verbooden dat geeft hoop aan een humanistisch mensch

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: QPG

#2 Bericht door pa5cal »

grappig bedoelde proza's horen ergens anders thuis. Jammer dat je te veel tijd over hebt in je oude van dagen huis dat je hier een boel onzin komt trappen. Maargoed, als je de engelse taal dan zo goed beheerst (je woont er tenslotte?) "you already overstayed your welcome"

-P

ps dit sluit ik ook maar meteen.

Gesloten