oproep ex-R/O's (sparksen)

Alles over morse.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dick/brazil
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2010, 12:50
Locatie: Sao Paulo
Contacteer:

oproep ex-R/O's (sparksen)

#1 Bericht door dick/brazil »

Ik ben al een tijdje lid van dit forum , en kom af en toe topics tegen met opmerkingen van ex-Radio Officieren (R/O's) ter koopvaardij.

Waar ik aandacht op wil vestigen dat er een forum bestaat voor oud-zeevarenden, namelijk het "kombuispraat" forum, waar behalve specifieke topics van rederijen e.d. ook een apart topic is voor ex-R/O's, waar verhalen en gebeurtenissen uit de marconistentijd staan, en waar morse af en toe weer tot leven komt :wink:
ex-R/O PJUT, PJWL, PJLZ
ex-PA3ALV, PC0PY

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: oproep ex-R/O's (sparksen)

#2 Bericht door andre »

Mijn zwager is als oud radio officier redelijk actief op dat forum, en ook ik leest er wel eens wat doorheen. Helaas weinig actuele zaken uiteraard op radio gebied die nog boeiend zijn.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
pa3agz
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:27

Re: oproep ex-R/O's (sparksen)

#3 Bericht door pa3agz »

Dick,

Kijk ook eens op de volgende website:

http://www.pdrh.nl/nav_index.html => Radio-Holland

of

http://www.scheveningenradio.nl/

of de website van Jan Fernhout - ex R/O Cumulus - weerschip

http://www.varenwasleuk.nl/index.htm

Ik denk, dat je dan wel meer kontakten van ex R/O's kan vinden.
Kijk maar eens onder het tabblad LINKS bij de website van Jan Fernhout.

P.S. Ben zelf ex-student R/O opleiding Hogere Zeevaartschool te Rotterdam. (1969 - 1971)
Mijn leraar was Jaap Hoebe, zoon van de chef seinzaal PCH.

Trouwens, volgende week zaterdag - 26 nov - is het 35-ste jubileumjaar van de Stichting Volle Kracht. (- Vereniging oud-studenten van het Maritiem Onderwijs)
Er wordt dan een diner-dansant georganiseerd a/b de ms Diane en gaan varen door de Rotterdamse havens.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
dick/brazil
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2010, 12:50
Locatie: Sao Paulo
Contacteer:

Re: oproep ex-R/O's (sparksen)

#4 Bericht door dick/brazil »

Bedankt voor de informatie zover !
andre schreef:Helaas weinig actuele zaken uiteraard op radio gebied die nog boeiend zijn.
Andre, de geschiedenis in het algemeen ook die van radiotechniek is uiterst boeiend hoor.
Dat forum gaat minder om techniek, maar om de ervaringen van ex-R/O's op de grote vaart.
Alleen het seinen al met een zwaar stampend en slingerend schip was al een bijzonderheid op zich.
ex-R/O PJUT, PJWL, PJLZ
ex-PA3ALV, PC0PY

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: oproep ex-R/O's (sparksen)

#5 Bericht door andre »

dick/brazil schreef:Bedankt voor de informatie zover !
andre schreef:Helaas weinig actuele zaken uiteraard op radio gebied die nog boeiend zijn.
Andre, de geschiedenis in het algemeen ook die van radiotechniek is uiterst boeiend hoor.
Dat forum gaat minder om techniek, maar om de ervaringen van ex-R/O's op de grote vaart.
Alleen het seinen al met een zwaar stampend en slingerend schip was al een bijzonderheid op zich.

Hallo Dick,
misschien dat ik me verkeerd uitdrukte met "niet boeiend". Uiteraard bedoel ik daarmee dat er relatief weinig techniek wordt besproken op radio gebied, maar dat meer de nostalgie aan bod komt, en de ervaringen opgedaan op de vaart als radio officier.
En dat is zeker boeiend voor iemand die daar direct mee betrokken is geweest. Ik heb echter zelf zeer oppervlakkig de verhalen mee gekregen van mijn zwager in die tijd. (jaren 70).
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie