Morsum Magnificat

Alles over morse.
Bericht
Auteur
PA3GLH
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2011, 20:48
Locatie: Doorn
Contacteer:

Morsum Magnificat

#1 Bericht door PA3GLH »

Deze url is duidelijk gehost geweest op een open dienst en was reeds verlopen en tevens vervangen door ongepaste content. Deze is verwijderd.

Beste,
Morsum Magnificat plant om zeer binnenkort opnieuw met zondagse telegrafieuitzendingen
via on4hsc met ZAP mogelijkheid te starten, wie wil reageren of voorstellen lanceren kan dat
via info@morsum-magnificat.be
Een ZAP Award zoals dat vroeger gebeurde zit er ook in.
Het zal vermoedelijk 7 Mhz worden.
http://www.morsum-magnificat.be/index.p ... &Itemid=35
Groeten
Erik Verbeeck
on4cw - on4hsc

PD0LDB
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 mei 2011, 14:50

Re: Morsum Magnificat

#2 Bericht door PD0LDB »

Jezus wat een geheimschrif. Leuk voor toen er nog geen mikrefoons uitgevonden waren.
Zoiets als een voetreis naar Rome terwijl de vliegtuigen 3 keer per uur over je kop vliegen die kant op.

En die gozer ken niet eens schrijven :shock: want ik mis ff de U in nieUws :lol: ,

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Morsum Magnificat

#3 Bericht door dxhunter »

Zodra er een tijd en QRG bekend zijn voor deze ronde dan zie ik dat graag verschijnen hier. Dan ben ik zeker QRV.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Morsum Magnificat

#4 Bericht door PA0ETE »

PD0LDB schreef:Jezus wat een geheimschrif. Leuk voor toen er nog geen mikrefoons uitgevonden waren.
Zoiets als een voetreis naar Rome terwijl de vliegtuigen 3 keer per uur over je kop vliegen die kant op.

En die gozer ken niet eens schrijven :shock: want ik mis ff de U in nieUws :lol: ,

Beste Leo,

Even in plaats van mijn eerdere grappig bedoelde reactie. Ik vind bovenstaande reactie eigenlijk niet de manier waarop wij hier op het forum met elkaar discussiëren. Omdat het je tweede post is wilde ik je in eerste instantie het voordeel van de twijfel geven, maar eigenlijk kan het gewoon niet. We gaan hier respectvol met elkaar om, en dat betekent ook dat je onderdelen van de hobby die je misschien niet zo liggen niet gaat lopen 'bashen'.

Kan het trouwens zijn dat we je eerder op dit forum hebben mogen verwelkomen? Ik ben heel snel even in het archief gedoken, en ik meen inderdaad je stijl van schrijven te herkennen.

Maar goed. Ik schreef het afgelopen avond ook elders in het forum al, je bent van harte welkom op het forum, en dat meen ik ook van harte. De gedragsregels op het forum gelden echter voor iedereen. Ook voor mensen die de gebruiken op het forum misschien nog niet zo heel goed kennen.



(reactie later aangepast)

PD0LDB
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 mei 2011, 14:50

Re: Morsum Magnificat

#5 Bericht door PD0LDB »

ETE lekkere jongen ben jij. Gaat ie me eerst hier stiekem onderan je bericht uitschelde voor Lul de Behanger. Oud moppie hoor, ken ik vanaf de tijd dat ik leerde lezen en schrijven. En vervolgens gaat ie de dominee uithange hier. Nou jonge zoiets ken ik niet serieus nemen hoor. Ken je vast wel begrijpen. dan heb je je krediet echt wel verspeelt.

Om effe op die morse terug te komen, moet je .waar rook is is vuur, ik zeg niks oordeel zelf maar, het volgende eens lezen:

http://www.ikbengenaaid.com/erik-verbee ... t1562.html


http://www.morsum-magnificat.be/index.p ... view&id=22

Het gaat als je ff googelt op die naam, die gozer heb niet eens meer zijn call waar die mee prijk, hij heb un krantje gekaap dat zo heet, als de titel van dit subjec en hij heb dat echt gekaap want de voorwaarde van overdracht was dat hij het zou vullen met alles wat die antiketeit morse betref.

Lees zelf maar de overdracht van de naam en voorwaarde staan erbij op de tweede link. Als je nog effe verder lees op links dan zie je ook dat de raad voor europa betreffende vrije meningsuiting eiist dat er antwoord gegeven word op een mening. Niet effe makkelijk wegpoetse dus, maar antwoorde. Effe zelf de voorwaarden van je eige blog lese en je der gewoon an houwe, en niks gaan insinnewere, Zelfbenoemde journaliste lijke me allemaal een pot nat. Zeker weten.

Mij effe in een hoek douwe, komp.

Leo de Boer en niet Lul de Behanger, effe je ekskuus anbieje mojerater. Ga je huiswerk maar es doen, in plaas van mijn in de zeik drukke. Dan mot je vroeger opstaan.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Morsum Magnificat

#6 Bericht door PA0ETE »

Ik had inderdaad even een slip of the pen. Ik duik daar ook niet voor weg. Zware dag gehad zullen we maar zeggen. Lul de behanger stond daar inderdaad klein onder.

Ik vind het vervelend als ik je daarmee gekwetst heb, maar wat wel blijft is je je wel gewoon aan de gebruiken op het forum moet houden. Je eerste post bij dit onderwerp ging gewoon nogal over de schreef.

Ik ken inderdaad het verhaal van MM. Ik heb een aantal jaren geleden een interview met mensen van de Stichting Hellemonster gedaan, en bij de research daarvoor kwam ik het nodige tegen.

Dit is wel echt de eerste keer dat iemand mij met een dominee vergelijkt. :-)

PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Morsum Magnificat

#7 Bericht door PD4M »

Ik laat jullie geschil even voor wat het is... Maar ik vroeg me wel af wat de plaatser van het bericht nu eigenlijk beoogd? Ik heb de website bestudeerd en kan beamen dat het een vreemde lasterrijke website is waarin ik geen relatie tot morse kan ontwaren. Graag nog even een toelichting?

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Morsum Magnificat

#8 Bericht door coolepascal »

Morsum Magnificat is ooit eens door een zeer enthousiaste belgische radioamateur opgezet en uitgegeven blad over morse telegrafie.
Het was eenvoudig van opzet maar leuk voor de liefhebbers.
De amateur in kwestie is zeer ervaren radiotelegrafist maar heeft nogal de neiging om onbedoeld mensen tegen zich in het harnas te jagen (waar kennen we dat toch van he).
Dat maakte het voortbestaan van zo'n blaadje geen eenvoudige opgave.

Volkomen oftopic
Leo beheerst de Nederlandse taal gelukkig vlekkeloos
ETE, roomser dan de paus.... oops ehhh,,, dominee en paus zijn niet helemaal compatibel toch ?
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
dick/brazil
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2010, 12:50
Locatie: Sao Paulo
Contacteer:

Re: Morsum Magnificat

#9 Bericht door dick/brazil »

Morsum Magnificat was een tijdschrift voor morse liefhebbers uitgegeven door Rinus Hellemons / PA0BFN (silent key) in de 80-er jaren. Later is het blad ook in het Engels uitgegeven.

Afbeelding

Zie betreft de historie van Morsum Magnificat hier.
Of de geschiedenis van het Hellemonster hier.

Wat betreft de starter van dit topic, heb ik geen referenties en/of commentaar omdat ik het niet ken.

Ik vind de reacties van PD0LDB ook niet erg gepast, en niet erg hoogstaand. Ook al mocht je gelijk hebben, wat ik op dit moment niet kan beoordelen, dan is de manier waarop je het neerschrijft niet echt wellevend en toont een ernstig gebrek aan respect.
ex-R/O PJUT, PJWL, PJLZ
ex-PA3ALV, PC0PY

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Morsum Magnificat

#10 Bericht door coolepascal »

@Erik Verbeek,

Moet het niet 'ander nieuws' zijn ? of heb je die tiepfout bewust ingebouwd ?
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PA3GLH
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2011, 20:48
Locatie: Doorn
Contacteer:

Re: Morsum Magnificat

#11 Bericht door PA3GLH »

Dont" talk about TELEGRAPHY Just do it !!

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Morsum Magnificat

#12 Bericht door coolepascal »

Niet zeiken, vandaag nog met PA0LCE getelegrafeerd.
Wat een genot is dat altijd met Louis, heeft alle tijd voor je, schrijft heel netjes met wat extra ruimte tussen de karakters, snapt dat niet iedereen dagelijks achter zn CB-doos zit en heeft wat te vertellen... heel wat anders dan 5nn095 ATT

Vond het trouwens wel frappant dat Fred-MER dacht op het AM-net waar ik met CW inmelde dat ik met een 19-set werkte omdat ik een dubbelle carrier had. sorry Fred, een 19-set loopt veel meer, is nauwelijks op de qrg te houden tjoept anders en heeft een vreselijke ontvanger.... mijn doosje is een PRC47 ook bepaald geen geweldige CW-set maar ik was de microscoop vergeten (AM-kennie trouwens niet)
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1166
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Morsum Magnificat

#13 Bericht door pa3dsc »

Ja Pascal Leuk

Ik was direct na jou.

Louis heeft alle tijd en veel plezier om juist onervaren OM's te supporten.

3.575 +- aan te bevelen voor CW qso's

martin

Gebruikersavatar
maarten_c
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 nov 2010, 23:07
Roepletters: pa5mc

Re: Morsum Magnificat

#14 Bericht door maarten_c »

Is lang geleden dat ik Louis PA0LCE gewerkt heb.
Ken hem persoonlijk ook en ben regelmatig bij Louis geweest. Als het goed is heeft hij nog steeds mijn oude GRC9 met de LV80.
Alleen is op mijn huidige lokatie mijn antenne te kort voor 80m. Dit in combinatie met 5W qrp werkt niet zo goed op 80m.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Morsum Magnificat

#15 Bericht door coolepascal »

Maarten,

Ik heb vaker vanuit de shack gewoon met een draadje van 5M (lengte van de whip) gewerkt.
Met het huidige stoorniveau gaat dat niet meer maar toen lukte dat aardig met std vermogen.
Ik heb recentelijk de meeste groene meuk weggedaan maar ik bezit nog twee GRC9's (De echte van Telefunken)
Maar deze verbinding heb ik gemaakt met een Collins PRC-47 geinstaleerd op de jeep.

Ik heb onder begeleiding van Louis wel eens met zo'n spy-set gewerkt, dat was wel heel leuk.
maar ja gebrek aan antenne's beperkt de hobbie toch wel, nog los van de moderne QRN, om gek te worden.

@Martin tja.... ervaring zat, maar ik ben nooit echt goed geweest in CW.
Het voordeel van mensen als Louis is dat die niet alles snel af willen raffelen.... het lukt allemaal wel maar met zes verbindingen per jaar bouw je geen ervaring op :oops:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Plaats reactie