Nog een QRS sked - met VK

Alles over morse.
Bericht
Auteur
Vervallen
Berichten: 289
Lid geworden op: 13 jul 2010, 22:20

Re: Nog een QRS sked - met VK

#61 Bericht door Vervallen »

.
Laatst gewijzigd door Vervallen op 29 mar 2012, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: Nog een QRS sked - met VK

#62 Bericht door PA3JD »

08.35 UTC: Ging vandaag prima, Henk. Eerst veel qrm EU stations, later was je 579 zonder QSB. Na ons QSO werden er meer wakker in Europa, hi.
Bedankt voor de beide qso's tot nu toe. Wens jullie een goed uiteinde van 2010 en een bijzonder goede jaarwisseling toe.

PS, vindt het nog steeds bijzonder leuk om met een oude FT101ZD en een FD4 tot in One Mile Beach te komen.

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

Re: Nog een QRS sked - met VK

#63 Bericht door vk2gwk »

OK Joop, alles goed kunnen nemen. Maar.... Je springt in frequentie en tijdens het zenden is er een beetje verloop. Op het ene moment zit je op 14.019 en dan ineens ga je 150 Hz omhoog of naar beneden. Even naar kijken....
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: Nog een QRS sked - met VK

#64 Bericht door PA3JD »

vk2gwk schreef:OK Joop, alles goed kunnen nemen. Maar.... Je springt in frequentie en tijdens het zenden is er een beetje verloop. Op het ene moment zit je op 14.019 en dan ineens ga je 150 Hz omhoog of naar beneden. Even naar kijken....
Henk, bedankt voor de info. Komt toch, denk ik, doordat de set al 27 jaar oud is. Volgende maand werk ik met een Flex3000 en dat zal de stabiliteit aanzienlijk ten goede komen. Zal het ook nog eens binnenkort proberen met de TS820. Misschien is die wat meer stabiel. 73. Joop.

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Nog een QRS sked - met VK

#65 Bericht door PA2REH »

Gefeliciteerd, dat het is gelukt. Ben denk ik net te laat hihi
Ben nu (0900 UTC) qrv maar lukt vermoedelijk niet. Heb al een paar keer geroepen. Hoor wel een Rus en een OE cq roepen om en nabij de 14.019
73 Eric
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

Re: Nog een QRS sked - met VK

#66 Bericht door vk2gwk »

PA2REH schreef:Gefeliciteerd, dat het is gelukt. Ben denk ik net te laat hihi
Ben nu (0900 UTC) qrv maar lukt vermoedelijk niet. Heb al een paar keer geroepen. Hoor wel een Rus en een OE cq roepen om en nabij de 14.019
73 Eric
Ol was er wel rond 09:00 maar heb je niet gehoord. Ik roep zelf heel weining (aleen QRZ PA en dan af en toe gevolgd door VK2GWK) om een pile up uit Europa te voorkomen. Dus... zelf roepen.... geef maar een paar keer PA2REH en als ik het hoor dan kom ik terug.
Za er morgen weer zijn: wederom 08:45 - 09:00 rond 14.018 MHz (als er QRM is luister ik hoger (niet lager)).
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nog een QRS sked - met VK

#67 Bericht door PA3DAT »

Morgen zal ik er ook zijn, mét Herman PD0HF uit Kampen. In ieder geval luisterend, maar ik zal
mijn 5 Watt-call ook wel eens geven, in het dipooltje...

Dat wordt niets :mrgreen:

Zie http://www.femma.nl/home/reizen/oberstd ... index.html
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Nog een QRS sked - met VK

#68 Bericht door PA1ZP »

Hoi Henk en alle CW liefhebbers

Met PZ1AP voorkwam ik alle trammelant van een pile-up door zijn PA call te gebruiken in oproepen naar hem en ook in het QSO.
Bijna altijd een uur met hem volledig ongestoord kunnen werken op zowel 40M als 20M, niemand kwam er bij totdat ik afscheid begon te nemen en in de laatste doorgangen zijn PZ call ging gebruiken, dan was het in de kortste keren 1 grote pile-up van gillende big-gun stations
Misschien iets voor jullie om het wel te kunnen halen zonder veel QRM.
Dan reageert niet de hele wereld op zo een oproep, ze denken dan dat het een lokaal testje is.

Verder werk absoluut in het Nederlands, dan wordt het voor anderen ook onaantrekelijker.
VK is een aantrekkelijke call maar als er een PZ station op de band durft te komen wordt de hele wereld wakker en begint te gillen, als er alleen PA calls gebruikt worden heel raar dan wordt er geen hond wakker hoor.

Gebruik ook nooit het cluster om te melden dat VK2GWK op 14.019 zit maar meld gewoon zijn PA call met opmerking "set weer OK", iedereen hier weet wie er bedoelt wordt.
VK2GWK op het cluster en alle grote PWR stations worden gelijk wakker, en wij tobbertjes met onze postzegeltuintjes en mini antennetjes zijn meteen klaar en worden nooit meer gehoord bij Henk.
Henk gewoon werken onder zijn PA call.
Verder misschien een tip, pak eens 14.055 of 14.065 of juist 14.000.2 of zo als frequentie, daar is het normaal veel rustiger.

Ik zal er morgen ook eens proberen te zijn.
Ik ben wel QRQ en QRO hihi.

PS. 08.45-9.00 uur is dat PA tijd of UTC?

73 Jos
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: Nog een QRS sked - met VK

#69 Bericht door PA3JD »

Dag Jos,
Bedankt voor de info.
We werken om 09.00 uur UTC. Gisteren begon ik om 08.30 uur UTC en Henk pikte me ongeveer 5 minuten later op. Ook kun je op de homepage van Henk zien of hij qrv is. Dat staat aan de linkerkant, iets naar onderen. http://tobbe.net.au/vk2gwk.php

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nog een QRS sked - met VK

#70 Bericht door PA3DAT »

Ik hoor wel wat, heel zwak. PE5?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Vervallen
Berichten: 289
Lid geworden op: 13 jul 2010, 22:20

Re: Nog een QRS sked - met VK

#71 Bericht door Vervallen »

.
Laatst gewijzigd door Vervallen op 29 mar 2012, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Nog een QRS sked - met VK

#72 Bericht door PA2REH »

Jippie gelukt. Dit was heel leuk!! Dank je wel Henk!! Leuk na zovele jaren weer VK op 20m gewerkt te hebben. Logtime 0857UTC Je zet een flink signaal neer in PA-land. Niet verkeerd hihi. Ik werk met slechts een Elecraft K2/100W en een GP in de sloot achter het huis. Die doet het goed op 40m maar op 20m wordt het al minder. Staat nl. erg laag. (30cm boven het water zit het voedingspunt) en geen radialen. Dat mag het water doen hihi De sloot is wel ca. 10m breed en een paar honderd meter lang en 100m verderop is een groot kanaal (waar de sloot in uit komt).

Vlak voor mij werkte je iemand met de naam Kees. Maar de call kon ik niet nemen. In dat signaal zat zoveel galm dat ik het er niet uit kon halen. Eerst dacht ik dat er een aantal stations door elkaar zaten. Maar het bleek hetzelfde signaal te zijn. Het lijkt er op dat dit signaal door loopwegverschillen zichzelf in de weg zat. Het vervormde tot een min of meer continue toon. Misschien wel rechtstreeks en een keer de wereld rond. Heb dat vroeger (heeeel lang geleden) zelf vaak ervaren op 15m toen ik nog een 4el. beam had.
Wie was dat station?

HNY, 73 de Eric - pa 2 reh
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Nog een QRS sked - met VK

#73 Bericht door pe5t »

Henk was sterk vanmorgen. Weinig respons uit PA-land, ik hoorde niets; dus geroepen. Henk reageerde. Een qso met Henk blijft leuk. Henk, de groeten aan jouw en Agnes en tot 2011..

Kees, PE5T

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nog een QRS sked - met VK

#74 Bericht door PA3DAT »

Dan hoorde ik jou Kees, als enige. RST 319, moeilijk op te nemen...

Ik zat net met Herman PD0HF in cw op 7.052. Zelfs met 1 Watt was ie hier nog op te nemen,
met zijn eindgevoede halve golf. Met 5 Watt rst 529, met 100 Watt rst 589.

Volgend jaar zal ik eens een andere antenne proberen... :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Nog een QRS sked - met VK

#75 Bericht door pe5t »

Henk en ik kunnen elkaar doorgaans hetzelfde rapport geven; we hebben dezelfde antennes en dezelfde vermogens.

Kees

Plaats reactie