Cw leren in de auto

Alles over morse.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Cw leren in de auto

#1 Bericht door xxxx »

Hallo,

Aangezien het mij tijdens de laatste PACC contest erg is opgevallen dat het aanbod Cw hoger ligt dan Phone, wil ik toch maar eens de stap gaan zetten om Cw te leren. Echter heb ik thuis weinig tijd om te oefenen en ik heb begrepen dat je wel elke dag minimaal 30 minuten aan de bak moet om het onder de knie te krijgen. Nu zat ik afgelopen avond met een fanatiek cw'r wat te babbelen op de lokale repeater en die zij waarom ga je het niet oefenen in de auto, zit namelijk elke dag wel minimaal 60 minuten in de auto en op sommige dagen wel een paar uur. Ik weet dat er vroegen trainingen op bandjes te koop waren maar is zoiets tegen woorden ook op cd te krijgen of te downloaden?.....Kortom wie kan mij verder helpen aan tools zodat ik onderweg kan oefenen?. Wil me eerst echt alleen gaan focussen op het nemen van Cw aangezien ik het toch veel voor contesten zou willen gaan gebruiken en daar het seinen wel over laat aan de computer (Voorlopig)

Gr Jelle

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Cw leren in de auto

#2 Bericht door pe5jw »

Jello,

Op http://lcwo.net kan je ook oefen bestanden maken en als mp3 downloaden.
Misschien is dat wat voor je.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: Cw leren in de auto

#3 Bericht door PA3 »

Ik heb de code course van K7QO op mijn mobiel staan en daar afgelopen zomer op de camping in de zon naar liggen luisteren. Als mp3 te downloaden. Het is niet de veelgeprezen Koch methode, maar voor mij maakt dat niet zo veel uit aangezien ik mijn eigen leerweg weet te volgen.

Download hier: http://www.kkn.net/~k7qo/.

Succes, maar blijf wel op het verkeer letten, okay? :!:

Hans

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Cw leren in de auto

#4 Bericht door PA9CW »

Ook handig, voor op de Iphone. Kosten waren iets van 79 eurocent. Ik zie dat het nu wat duurder is geworden.

Afbeelding
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Cw leren in de auto

#5 Bericht door PA2LAD »

CW leren prima, maar in de auto? Ik denk dat je er verstandiger aan doet om je aandacht bij het verkeer te houden.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Cw leren in de auto

#6 Bericht door Steef »

Welnee!! Gewoon elk kenteken wat je ziet in je gedachten gaan seinen :mrgreen:
Wie praat luistert niet

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: Cw leren in de auto

#7 Bericht door PA3 »

Maar hoe leer je dan nemen? Ik wil best de hele tijd met mijn koplampen morse gaan seinen, als dat helpt, hoor. :lol: Moet dan wel op z'n QRQ, want voor je het weet ben ik al langs je heen gereden :wink:

Groet,

Hans

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: Cw leren in de auto

#8 Bericht door xxxx »

Heren allemaal bedankt voor de antwoorden en informatie, zal het volgende week even rustig tot mij nemen en kijken waar ik ga beginnen. Nogmaals ga ik proberen een methode te zoeken om zoveel mogelijk in de auto te leren aangezien ik best veel onderweg ben en mijn tijd dan misschien wat nuttiger kan besteden dan radio luisteren of op 2 meter wat zitten lullen. Wie weet zie je mij ooit eens voorbij komen met knipperende lichten, alhoewel ik dat misschien beter niet op een Gay parking kan gaan doen :shock: :shock: :D

Ga beginnen met het leren nemen van Cw, en ik zal vast en zeker nog wel eens vragen hebben aan jullie.....Hopelijk kan ik het zien als een uitdaging, alhoewel ik er best wel tegen op kijk ondanks dat ik het graag zou willen beheersen......Zelf zie ik het op dit moment net zoiets als een vreemd taal als Spaans leren.....

Gr Jelle

Plaats reactie