Nieuw cw programma met veel opties

Alles over morse.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Nieuw cw programma met veel opties

#16 Bericht door coolepascal »

Het is toch wel typerend hoe er altijd wel iemand een voorbeeld van een uitzonderlijke situatie weet op te rakelen om daarmee het gelijk te bevestigen.
Ik ken iemand wiens echtgenote helemaal gek van CW werd en gedreigd heeft met echtscheiding als dat gepiep niet op zou houden.
Kortom CW moet verboden worden maar we maken een speciale uitzondering voor mensen die 's nachts om drie uur in hun nachthemd de tuin staan te schoffelen.

Ik merk het. ik ben weer goed op dreef :twisted:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Nieuw cw programma met veel opties

#17 Bericht door PE1LGW »

Stof tot na denken

Ik zelf ben al ruim 30 jaar zendamateur en na een radio stilte van ruim tien jaar ben ik weer eens actief geworden.
Reden was de silent key van mijn vader PA0PWZ uit Eindhoven.
Na een aanvraag van een nieuwe call sign die beter bij mijn naam pasten, zijn we weer actief geworden oa op Jota's.
Er kwam natuurlijk veel materiaal vrij. Een aantal HF set,s en spullen voor de twee meter band, nu dat ik zelf geen behoefte heb om op HF veel te gaan doen, oa geen mogelijkheid om een goede mast te plaatsen.
Heb ik deze van de hand gedaan, en ben actief op de 2 meter band en 70 cm.

In de 30 jaar is er veel veranderd, soms goed en ook mindere dingen.
Maar wat vooral opvalt is de terug loop van mensen die deze hobby uitoefenen.
BV de examen 1980 jaarbeurs een paar duizend mensen zweten voor de machteging, is nu niet meer zo.
We hadden voor de d kanalen voor de PD calls n licenties , je moest op je beurt wachten om contact te maken ivm de drukte op de band, en waren de repeaters vol bezet. Het is nu een stuk stiller op de div banden.
Ook op de veron, vrza club avonden was het in het begin druk 70 tot 100 man was niet ongebruikelijk.
Nu is het een stuk minder, veron regio Eindhoven, komt vaak een vaste groep 20 30 man, vaak de zelfde groep amateurs bij elkaar.

Als we nu deze mooie hobby willen houden, laten we met ons alle elkaar gewoon helpen waar kan.
Met of zonder hulp middelen.
Ik zet zelf ook gegegeld vragen op dit forum, ik weet ook niet alles.
maar met ons alle komt het vast goed

MVG PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Nieuw cw programma met veel opties

#18 Bericht door coolepascal »

OK, nu kan ik het totaal niet meer volgen, totaly lost. ik geef toe dat ik nu aan de grenzen van mijn bevattingsvermogen ben gekomen.
Jij wint. :roll:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Plaats reactie