Wie helpt mij van mij CW qso vrees af

Alles over morse.
Bericht
Auteur
fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

#76 Bericht door fred101 »

John,

Hoe laat vanavond, Irene gaat niet weg dus ik kan vanaf nu. Weer op 6m neem ik aan ?

Fred
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#77 Bericht door PA0ETE »

fred101 schreef:John,

Hoe laat vanavond, Irene gaat niet weg dus ik kan vanaf nu. Weer op 6m neem ik aan ?

Fred
Ik heb al op NOS geroepen. Zes meter is prima, de ontvanger staat al aan op 50,290 CW :-)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#78 Bericht door PA0ETE »

Hah, het is maar mooi dus weer gelukt!

Afbeelding

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

#79 Bericht door fred101 »

Ging alweer een stuk beter. Ik heb net nog even op 80 geluisterd. PA1PRA was er weer in lang qso met een Duitser DL2EBT of TBT luisterend naar de naam Adolf :twisted: Ik kon het hele QSO volgen. Hij bedankte voor een cu kaart die hij ontvangen had en zou er een terugsturen.
Het vreemde is echter dat ik zelfs bij het AT zijn call niet vind maar ook die duitser niet.
Heel vreemd, morse piraten lijken me niet dikgezaaid.

Fred
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#80 Bericht door PA3FBF »

:D :D Dit was niet PA1PRA, maar PA3FBF, en die Duitser (ja, inderdaad erg van zijn voornaam... ) was DL7EBT in QTH Wuppertal, mijn Heimatstadt! :wink:

Dit was sinds 2002 zijn 1e CW-QSO weer, en hij heeft uit het hoofd seinen helemaal verleerd of ook nooit gekund: er was nog veel rommel in tekst en ook in de roepletters.
Ik geef hem feedback per mail, we zijn dus leraar-leerling.

Waarschijnlijk zijn we morgenavond weer in de lucht vanaf 2100 LT met nog DL8LU erbij, ook QTH Wuppertal (met die mooie zweefspoor)!

Indien ja, zal het na 30 minuten weer afgelopen zijn (Adolf was helemaal gesloopt na QSO/sked vanavond) en kunnen jullie me aanroepen fer QSO. QRG 3563 kHz +/- QRM. Waarschijnlijk is dan ook DL8LU/Otto erbij, waardoor het wat kan uitlopen.

Hopelijk zijn de condx morgenavond op 80 weer zo fb als vanavond, want we hebben al enkele keren sked geprobeerd, het beste resultaat was 219 op beide kanten geweest tot nu toe. Vanavond dus ineens 599 :D
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

#81 Bericht door fred101 »

Stom he, ik zou zweren dat ik de call van jou goed had, ik heb echt iedere keer pa1pra gehoord. Wij hebben dus eergisteren ook een qsotje gemaakt. Je seint erg netjes. Jammer dat het niet echt ging omdat je ondergesneeuwd werd. De langzame letters maken het wel wat moeilijk maar de spatie is lekker lang. Helaas was het signaal erg zacht en moet ik het filter breed hebben om lekker te luisteren (ik wordt gek van dat holle filter geluid als hij smal staat) en dan zit er van alles door. Op het laatst ging er vanavond een over jou heen die ik over bijna 6KHz hard kon horen. Adolf zijn call zou kunnen, ik ben niet goed in cijfers dus 2 en 7 heb ik verwisseld. Vond het wel een leuke oefening zo´ n qso kunnen volgen.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#82 Bericht door PA3FBF »

Hoi Fred,

:shock: Wij eergisteren met elkaar geseind?? Nee... was de hele zondag niet in m'n shack!

Ik luister ook het liefst zonder filter, hoorde dus behalve DL7EBT zeker 2 sterke stns op ca. 3.562, een ervan was geloof ik een oefen-zender uit G-land. Maar met het goede sig van het gewenste stn was het FB te nemen, ik hoor die anderen dan eigenlijk niet.

Dus benieuwd wanneer we elkaar echt werken in CW :D
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

#83 Bericht door fred101 »

Seinen doe je toch altijd uit je hoofd dacht ik, nemen oefen ik met mp3's uit mijn hoofd en met de computer schrijf ik mee. Ik was na , wat ik dacht, 5 minuten (wat een half uur bleek) qso met PA0ete ook gesloopt

Niet Zondag, maandag. Ik ging er van uit dat je dit vandaag zou lezen. :wink: Op de zelfde frequentie heb ik toen met de zelfde snelheid en net zo zacht "pa1pra" cq horen roepen ergens rond 21:15-21:30 denk ik. Ik heb daar op gereageerd en dat werd een mini qso omdat hij halverwege wegviel onder andere stations en ik nog te onervaren ben om het dan nog te horen. Hij eindigde in ieder geval met OK fred en kwam steeds goed terug met mijn call.

Toen hoorde ik dinsdag hem (of jou) dus weer rond de zelfde tijd CQ roepen. Ik wilde het weer proberen maar draaide de FT250 per ongeluk van de frequentie af. Toen ik hem weer terug had zat "pa1pra" dus in qso met Adolf. Ik ben erg onervaren dus ik kan een call fout horen maar ik hoorde iedere keer beide dagen zonder twijfel echt pa1pra en dat is zo anders dan pa3fbf dat ik me niet kan voorstellen dat ik dat fout hoorde. Zou ik twee dingen door elkaar hebben gehoord ?

Dat engelse station heb ik ook gehoord.

Dit hoorde ik letterlijk(tenminste dacht ik te horen) Niet lachen want ik moest warmdraaien en skip dan wat letters (ik noteer niet hoeveel, dat zou ik wel moeten doen, goede oefening in doorschrijven en zoals je eerder kon lezen heb ik erg weinig "airtime":

KN (laatste van andere station) en toen DL2EBT DL2EBT de pa1pra bla99k qc rrr dag gea galbr
frd uln nd fer how qopy m scte bekmeemtn dr (viel regelmatig weg dus hiertussen mis ik letters)
rrr dl2ebt de pa1pra L tnx qsk call. good efe5 evening adolf. thank you very mutch for the very nice cu card from yoe. i get it in the post today. i will ????? card from this place. i will send it dit refor you an tnx fer rst 599 599 599 dl2ebt de pa1pra kn
Daarna werden jullie weggedrukt en kon ik op een moment nog wat nemen :
ok ok tnx om fb wx 5 name is herg ce saltl. now is it in 09yim sailing gal swl 0y cpy 2 dl 2ebt de pa1pra

Je ziet een hoop fout genomen maar sommige stukjes gingen erg goed. Klopt het een beetje ?

Fred
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#84 Bericht door PA3FBF »

Hoi Fred,

Ja, dan heeft DL7EBT gewoon zelfstandig QSO gemaakt op die maandag. Zijn neemsnelheid ligt bij ca. 6 wpm en hij zoekt speciaal QRS-stns op zijn snelheid! Zeker wat voor jou, Fred!

Ik was ma. jl. ook niet in de shack (normaal wel, maar sked om 21.00 LT op 2 m CW verviel wegens aanrijding en gekneusde ribben van het tegenstn).

Dus FB, dat DL7EBT er mooi op afstapt met QSOs maken met nieuwe stations en niet zich in mij als zijn "CW-dompteuse" vast bijt, wat best begrijpelijk zal zijn voor iemand met iets of sterke CW-plankenkoorts. :D

Hpe bcnu in CW :wink:
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#85 Bericht door PA0ETE »

De PLC-storing hier is misschien toch geen PLC. In ieder geval was eind van de ochtend de storing ineens verdwenen. Ik kan nu gewoon op 80 m luisteren. Als dat 's avonds ook zo blijft ben ik er de volgende keer een keertje bij.

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#86 Bericht door PA3FBF »

Go, het wordt nog DRUK rond 3563 :D
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

#87 Bericht door fred101 »

Ik heb maandag niet met DL een QSO gemaakt maar met PA1PRA en die hoorde ik met DL in qso op dinsdag. Dat stuk wat ik neerschreef was dus niet jullie QSO begrijp ik nu.
Dan hebben adolf en ik beide met pa1pra gewerkt en dat station bestaat volgens het AT niet. Ben benieuwd of hij er vanavond weer is. Ik heb de call niet fout dus want jij was maandag niet actief.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#88 Bericht door PA0ETE »

Moet ff kijken of het wel lukt met de storing hoor.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#89 Bericht door PA0ETE »

Teveel storing!

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

#90 Bericht door fred101 »

Ik had graag geluisterd maar er kwam familie op bezoek en nu mag ik niet naar boven :cry:
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Plaats reactie