LSB- CW

Alles over morse.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on3dag
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 nov 2014, 16:49
Roepletters: on3dag

LSB- CW

#1 Bericht door on3dag »

Transceiver Kenwood TS 570D. Bij het afstemmen bvb op de 40 meterband beneden de 7.040 MHz in LSB hoor ik allerlei morse signalen. Wanneer ik overschakel naar CW zijn die signalen weg. Wat staat er verkeerd ingesteld? Kan er iemand mij erop wijzen wat ik verkeerd doe?
alvast mijn dank,

73's
ON3DAG,
Dirk

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: LSB- CW

#2 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

on3dag schreef:Transceiver Kenwood TS 570D. Bij het afstemmen bvb op de 40 meterband beneden de 7.040 MHz in LSB hoor ik allerlei morse signalen. Wanneer ik overschakel naar CW zijn die signalen weg. Wat staat er verkeerd ingesteld? Kan er iemand mij erop wijzen wat ik verkeerd doe?
alvast mijn dank,

73's
ON3DAG,
Dirk
Goede avond Dirk,

Heeft de transceiver een cw filter ingebouwd aanwezig?

Uitproberen en anders voorzichtig tunen met afstemknop.
Hoe is het signaal op de usb stand?

Succes.

73

pd0hdf

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: LSB- CW

#3 Bericht door PA3DAT »

Wanneer je omschakelt naar de lage zijband verspringt ook je frequentie. Gevolg: je zit er naast.
Je moet even opnieuw afstemmen, dat CW-signaal is er nog wel! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: LSB- CW

#4 Bericht door on4avt »

Is het dan niet opgekomen bij jou om even aan de vfo te draaien?

on3dag
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 nov 2014, 16:49
Roepletters: on3dag

Re: LSB- CW

#5 Bericht door on3dag »

Oké, mits jullie hulp heb ik een nieuwe ondervinding opgedaan. Bedankt. Eventjes wat meer uitleg: Inderdaad de transceiver is uitgerust met een filter. Voor LSB en USB staat die op "Fil WID", aan deze instelling kan ik niets veranderen. Wanneer ik overschakel van LSB naar CW veranderd de instelling van het filter naar "Fil 400". Daar kon ik wel iets aan veranderen en heb het "Fil" ingesteld op "600", en mits een klein beetje te verdraaien aan de vfo is het CW signaal weer te horen.
Nogmaals mijn dank aan : PD0HDF - PA3DAT - en ON4AVT.
Mvg- 73's - ON3DAG
Dirk

PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

Re: LSB- CW

#6 Bericht door PA1FJ »

Op veel nieuwe transceivers zit de mogelijkheid om in het menu SSB to CW change in te stellen. Als men dan in SSB op de ingestelde sidetone hoogte afstem en over schakelt naar CW staat hij precies op frequentie. Dit mits je voor LSB CWReverse en voor USB CW gebruikt. In principe past de transceiver de frequentie aan met de ingestelde sidetone frequentie.

73 Fred PA1FJ

Plaats reactie