20 Jarige Zwaan versiert met morsevlaggen

Alles over morse.
Plaats reactie
Bericht
Auteur


Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: 20 Jarige Zwaan versiert met morsevlaggen

#3 Bericht door elsinga »

En, wat staat er dan?
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: 20 Jarige Zwaan versiert met morsevlaggen

#4 Bericht door Radioot »

Het zijn wensen, uitspraken en citaten van inwoners van de havenstad.

Afbeelding

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: 20 Jarige Zwaan versiert met morsevlaggen

#5 Bericht door PA3JD »

Ik keek er in eerste instantie vreemd tegen aan! Met de gedachte: wat heeft dit met onze hobby te maken? Maar na het krantenartikel gelezen te hebben vond ik het een prachtig initiatief. Morse staat op de lijst van immaterieel werelderfgoed. Nu ben ik benieuwd wat er allemaal staat! Waardering voor degenen die dit idee hebben gelanceerd.
73 de Joop. PA3JD

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: 20 Jarige Zwaan versiert met morsevlaggen

#6 Bericht door PG7M »

Er zijn een aantal mensen op het QRL (waaronder ook een zendamateur) bezig met de vertaling. Het zijn 32 tuien in totaal, dus dat vergt wel wat tijd, maar ze zijn aardig op weg, heb ik begrepen. Dit alles doen ze in hun lunchpauze.
PG7M Robert

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: 20 Jarige Zwaan versiert met morsevlaggen

#7 Bericht door Radioot »

Afbeelding

uit: AD 18-3-'16

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: 20 Jarige Zwaan versiert met morsevlaggen

#8 Bericht door andre »

Tot juli blijven die "oranje kunstdingetjes" hangen...hmm, ik hoop dat ze uv bestendig zijn! Nou ja, we hebben eigenlijk toch weinig zonlicht de laatste maanden :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: 20 Jarige Zwaan versiert met morsevlaggen

#9 Bericht door PA0RAB »

Verroest ,laten die 010 ers toch wat te zeuren hebben
net een zendeling met QRM
Wat er staat ? zie maar eens een goede foto te krijgen Wellicht de Red actie van AD editie Rotterdam vragen
Morse seinvlaggen ken ik niet wel Semafoor, scheeps seinvlaggen en een systeem van 1 of 2 schildjes en dan flip flop seinen Kon ook lekker mee brommend met dah dit dah dit dah dah die dah en op dat ritme met je armen zwaaien
Krankzinnig als een schip je optoetert als je op Rottummerplaat staat eyball QSO ?
73 de Ruud PA0RAB

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: 20 Jarige Zwaan versiert met morsevlaggen

#10 Bericht door andre »

Mijn vooruitziende blik....

De vlaggetjes worden 6 weken eerder uit de tuien gehaald. Reden is dat ze versleten zijn, en de vrolijk oranje kleurtjes inmiddels verbleekt als dat er een bleekwater buitje over is getrokken...
Mag ik dan toch wat sceptisch zijn over deze geldverslindende 'kunstuiting'...

ps: de kleurtjes waren al na drie weken verbleekt.. :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie