Elecraft KX3 demonstratie in Bergheim

Niet alleen voor eenvoudige zendapparatuur, maar voor iedereen die van verbindingen met laag vermogen houdt.
Bericht
Auteur
pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Elecraft KX3 demonstratie in Bergheim

#16 Bericht door pe5jw »

Veel plezier !
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Elecraft KX3 demonstratie in Bergheim

#17 Bericht door PA3DAT »

Even een berichtje vanuit de camper, met de iPad. Dankzij T-Mobile en Travel & Surf lekker onbeperkt snel internet in bijna heel Europa. De foto's volgen later, ik weet niet of ik wel een kaartlezertje bij me heb.

Vanochtend rond half negen de 7km naar het Burgerhaus gefietst. Na een paar keer fout gereden te zijn, konden we om 9.15 uur aansluiten in de rij voor de kassa. We, dat is Femma en ik. Femma voor het eerst in jaaaaren ook weer eens op een amateurmarkt. Ze kocht zowaar een klein logboekje voor in de camper... :D

Het was druk en er waren veel kramen. Viel me niets tegen, 2 zalen vol. Er werd ook genoeg aangeboden, transceivers, onderdelen, antennes, van alles. Zelfs een lichtgewicht 7 ele yagi voor 70cm, met beugels compleet voor € 8,00. Toch een beetje spijt dat ik die niet heb meegenomen (ik ben een antenne-verzamelaar, zegt de xyl...) Hij is te zien op www.schiffertec.de, daar kost ie iets meer.

Ook een aantal bekende Nederlandse kramen: EPS-antennes, Veenstra etc.
Maar dan de KX3 van Elecraft. De Berlijnse QRP-winkel was er met een staande wand met daarop de K3 en de KX3. Een aardig setje, ziet eruit als mijn TenTec R4020. Die kocht ik voor minder dan € 200, de KX3 kost bijna € 1000. Ok, het is een totaal ander ding, maar het is toch een "poep centen" voor een soort "zaktransceivertje". Dat is exclusief allerlei extra's, zoals dat grappige keyertje. Kost iets van € 170 extra. En dan hebben ze nog een heleboel andere leuke extraatjes! Je begrijpt het al: ik laat deze set aan mij voorbij gaan.

Na twee uurtjes had ik het eigenlijk wel gezien, buiten in het zonnetje nog een bak koffie met 2 knakworstjes genuttigd, en toen zijn we wat anders gaan doen (geocachen, 5 gevonden en daarna naar slot Paffendorf).
In totaal zo'n 25km gefietst, lekker gegeten hier in het dorp, we slapen hier nog een nachtje. Morgen de 37km energie-route fietsen, langs gigantische bruinkoolgroeven. En onderweg nog wat geocaches scoren.

Ook nog even geluisterd op 10, met mijn 10m-antennetje op het dak van de bus. Wellicht nog een paar puntjes weggeven in de CQ WW WPX, maar het was helemaal dood op 10. Jammer, andere keer beter. Een maand geleden nog Senegal, Brazilie en Japan gewerkt met deze ex-27mc-antenne van € 5,00 uit Rosmalen... :mrgreen:

Tot zover, groeten uit het naast Bergheim gelegen Paffendorf!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Elecraft KX3 demonstratie in Bergheim

#18 Bericht door PA9CW »

Aloys,

heb je de KX3 ook mogen testen ? Of was de set niet aangesloten ?
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Elecraft KX3 demonstratie in Bergheim

#19 Bericht door PA3DAT »

Hij was wel aangesloten, maar de mannen die met de knopjes speelden wisten van geen wijken...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Elecraft KX3 demonstratie in Bergheim

#20 Bericht door PD7MAA »

PA3DAT schreef: de mannen die met de knopjes speelden wisten van geen wijken...
Dat heb je met zenders die op een spelcomputer lijken :lol:

73 John
73' John

Mutual respect is the key to global peace
http://pa-11019.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Elecraft KX3 demonstratie in Bergheim

#21 Bericht door PA3DAT »

Een paar plaatjes...

In de rij voor de kassa!

Afbeelding

EPS stond als enige buiten met zijn kraam.

Afbeelding

De eerste zaal, met rechts achterin de hoek de KX3-stand.

Afbeelding

De tweede zaal...

Afbeelding

De KX3!

Afbeelding

En nog eentje, beetje dichterbij...

Afbeelding
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie