FT897D - FT817ND - VX-3 Gebruik inwendige ATT verzwakker

Niet alleen voor eenvoudige zendapparatuur, maar voor iedereen die van verbindingen met laag vermogen houdt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

FT897D - FT817ND - VX-3 Gebruik inwendige ATT verzwakker

#1 Bericht door PD0MV »

hallo allemaal

ik heb opgemerkt dat in deze transceivers, die ik dan toevallig heb, ook een verzwakker in zit aangeven al ATT in het Menutje

Ik ben benieuwd wie het weet hoeveel vermogen eruit komt dus bij de ft817 = 500mW het laagst - ft897d 5 watt HF 5 Watt VHF en 2 watt UHF het laagste en bij de VX3 is ongeveer 150 mW het laagst, hoeveel wordt dan het vermogen als je de ATT gebruikt met andere woorden de ATT/verzwakker als je van beide sets of meerdere sets met een ATT en staant op laag vermogen, hoe klein wordt dan het uitgaande vermogen ,

BIJ 2 watt - 5 watt - 150mW met een ATT verzwakker, het aantal dB verzwakking is standaard en dus niet in te stellen omdat het 1 standaard verzwakking is wat er intern in de transceiver zit.

73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5128
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: FT897D - FT817ND - VX-3 Gebruik inwendige ATT verzwak

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Mark,

Deze verzwakker is bedoeld voor het verzwakken van het signaal wat je ontvangt.
Staat vast en zeker in de handleiding.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: FT897D - FT817ND - VX-3 Gebruik inwendige ATT verzwak

#3 Bericht door PD0MV »

Hallo Tjeerd, Klopt inderdaad, dat het voor ontvangst is dat had ik al wel ondervonden.

alleen was ik benieuwd als het ook bedoeld was om uit te zenden, wat dan het vermogen wordt.

Ik ben bezig met de F licentie, ik heb de blauwe dikke pil al uit, ik ga beginnen in de aanvulling die erbij zit.

en als ik alles uit heb ga ik is puzzelen hoe die examen vragen te maken.

Ps hoe is het Tjeerd :wink: , met mij is alles goed

73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Plaats reactie