FT-817 met HVT-400 samen met magneet kleefvoet

Niet alleen voor eenvoudige zendapparatuur, maar voor iedereen die van verbindingen met laag vermogen houdt.
Bericht
Auteur
PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: FT-817 met HVT-400 samen met magneet kleefvoet

#31 Bericht door PE1RIK »

Zoals ik al eerder aangaf, heb ik ook zo'n antenne. En natuurlijk, verkorte antenne's hebben nu eenmaal een slechter rendement dan niet-verkorte. Dus of dit nu een stralende dummyload is? Mogelijk wel ja.

Maar ik bekijk het ook van de andere kant: Die stralende dummyload heb ik in de auto, met magneetvoet. Gewoon, lekker daar laten liggen. Onder het mom: ALS ik dan een keer onverwacht wil prutsen, heb ik spontaan ineens een stralende dummyload / HF-antenne in de auto liggen.

En geloof me, dat -door iedereen als negatief beoordeelde- antennetje doet het echt 100x beter dan geen antenne. Want dat is dan namelijk de keuze.

Als ik vooraf bedenk dat ik ergens wil gaan prutsen in het veld, neem ik inderdaad wel wat meer mee aan antennewerk. Maar das andere koek.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: FT-817 met HVT-400 samen met magneet kleefvoet

#32 Bericht door PA3DAT »

PD7MAA schreef:Ik begrijp dit niet Aloys. Gezien de resultaten van Tjeerd PA3GNZ vermoed ik dat je iets fout doet :?
Zou kunnen John, ik wil het nog wel eens proberen. Hij is ook héél smalbandig en lastig in resonantie te krijgen.
Maar ik zal het eerdaags nog eens proberen!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie