QRP moet verboden worden!

Niet alleen voor eenvoudige zendapparatuur, maar voor iedereen die van verbindingen met laag vermogen houdt.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: QRP moet verboden worden!

#121 Bericht door pa3met »

PA3DAT schreef:
Op dit niveau ga ik niet verder.
Als de jouwe groter is dan die van mij, so be it. :lol:
Geluk ermee, discussie gesloten.
groot gelijk heb je, Aloys.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

WP3UX
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2009, 23:43

Re: QRP moet verboden worden!

#122 Bericht door WP3UX »

Het is trouwens in deze discussie nogal raar als er gezegd wordt dat als iets niet te handhaven valt dat je net
zogoed de regels maar achterwege kunt laten. Heel apart.

Klopt heel apart !!!!, als iets niet te controleren valt cq te handhaven dan moet je als wetgever niet dit soort regels verzinnen!

Maar slaap daar gerust verder samen DAT dan wordt het nog wat, veel succes met je hobby.


73' Willem WP3UX
www.wp3ux.tk

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: QRP moet verboden worden!

#123 Bericht door PA3DAT »

WP3UX schreef:als iets niet te controleren valt cq te handhaven dan moet je als wetgever niet dit soort regels verzinnen!
Dat is dus precies wat IK schreef. Ook al moeite met lezen? :shock:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Theo

Re: QRP moet verboden worden!

#124 Bericht door Theo »

WP3UX schreef:Maar slaap daar gerust verder samen DAT dan wordt het nog wat, veel succes met je hobby.


73' Willem WP3UX
http://www.wp3ux.tk
Respect mensen!

Het is altijd jammer dat zo een discussie, uitloopt op modder gooien.
Stel je wat meer verdraagzaam op, tov anders denkenden.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: QRP moet verboden worden!

#125 Bericht door pa5cal »

Heren, (en mogelijk dames)

Dit even vanuit mijn positie als moderator en beheerder.

Het gooien met modder en andere zaken binnen deze verhitte discussie wordt niet langer getolereerd. Ik verzoek een IEDER vriendelijk edoch dringend om on-topic te geraken met respect voor een ieder. Zonder mij tevens te mengen in de discussie en/of bij iemand aan te sluiten wil ik er ook met nadruk om vragen om 3x na te denken voor je schrijft, danwel 3x na te lezen voordat je post klikt. Als we hier niet met ons allen aan kunnen werken gaat dit subject op slot (en allerlei vervolg acties ook). Dit zou mijn inziens een eerste zijn op zendamateur.com omdat ik niet van mening ben dat we hier aan de hand begeleid hoeven te worden en het zou me dan ook ten zeerste spijten.

Uw enigzins ontstemde beheerder.

-P

jimmy
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 mei 2009, 16:15
Locatie: Landen - België

Re: QRP moet verboden worden!

#126 Bericht door jimmy »

Hallo,

PE9PE mag tevreden zijn. Hij heeft een bommetje gegooid en het resultaat is er naar.

De opmerking "QRP moet verboden worden" had al van de eerste post gesloten moeten worden.

73
ON3RST (een QRP-er btw)

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: QRP moet verboden worden!

#127 Bericht door Marco »

Het is zo jammer dat QRP mensen modder gooien naar de QRO mensen. door de hele post is dit duidelijk af te lezen.
QRP mensen moeten eens ophouden over regel en wetgeving. Want als ze het niet kunnen winnen roepen ze altijd ja maar jij zit met 2kw+ te zenden.

Het is toch wat niet.. Al maak ik ff als VB 2kw geen hond die mij tegenhoud. Ja de instantie AT. voor de rest kan iedereen de groeten krijgen en meer niet. Ik vind het belachelijk dat mensen maar blijven roepen je mag niet meer dan 400w +3db hebben het moet een eindtrap zijn die 400w kan maken. Wel onderdeel snappen sommige niet van de theorie. techniek op zijn chinees??? Of heb je banketbakker gestudeerd. dan kan ik het begrijpen dat je dit blijft roepen.
Heb het niet over 1 persoon maar over meerdere en zeker hier op dit forum.

We willen wel allemaal een Auto hebben die 180PK heeft en liefst zo groot mogelijk en over zend apparatuur zitten we te zeuren. Zoals ik al eerder aanhaal voor 2/70cm hebben de meeste de boel op orde en op HF zitten we te prutsen ja letterlijk te prutsen met een draadje of een Vertikal. Dingen stralen niet en maken lekker veel TVI. Dan zeg ik je bent goed bezig. Niet gek he dat je geen DX kan werken als de condities slecht zijn.

Heren respect naar een ieder en ga eens met deze condities DX werken. Doe wat nuttigs dan hier op een forum constant de QRO mensen te belagen.

Want zo zie ik het en niet anders. Niet klagen maar dragen. Deels heeft PE9PE nog gelijk ook met zijn verhaal.

De groeten.. van een warm DX hok met een eindtrap die 2KW+ kan maken. heerlijk. ( en er komt schoon aan de haak 400w uit met specificaties die om te zoenen zijn). Daarvoor heb ik ook nog een TRX die op Klasse A kan voor de liefhebbers.

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: QRP moet verboden worden!

#128 Bericht door Marco »

PA3DAT schreef:
pe2mc schreef:Ik ben nog van mening dat een eindtrap zoveel mag maken als die kan. 400 of +3 of +6 of +18 het maakt niet uit..
Ja Marco, dat vind jij. Maar wat staat er in je machtigingsvoorwaarden? :roll:
Vind jij die hele machtigingsvoorwaarden, radioexamens, roepnaamregistratie etc. eigenlijk nog wel nodig??
pe2mc schreef:Een voorbeeld functie of niet daar gaat het niet om. Het gaat er om dat een ieder de hobby kan uitoefenen zoals die dat wil.
En die machtigingsvoorwaarden doen daarbij niet ter zake? Gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt?
Waar liggen dan voor jou de grenzen, wat zijn de spelregels? Waarom een N-amateur niet op 80, maar wel een eindtrap?

Ik hou er mee op hoor! :D
Ik lees dit net en wil toch nog reageren. Je maakt elke keer een slag en een omslag ervan of het net lijkt dat je het antwoord niet weet.
Ik zeg ik vind. Hoeft nog niet te gebeuren. Machtigings voorwaarde daar heb ik het niet over. Btw waar staat het verhaal van je 400 + 3db in de voorwaarde?? ik kan dit nergens vinden. Wel leuk om te weten. Om het gezeur eens te stoppen moeten gewoon de regels wereld wijd aangepast worden allemaal hetzelfde klaar. En die voorbeeld functie haal je zelf aan als leraar. "" ik heb een voorbeeld functie als leraar "" . Dus dont shoot me ermee. Ik vind je gedachten zoals ik al eerder zij kort en niet doordacht. Lijkt net of je telkens je eigen aan het verschuilen bent en het wiel opnieuw moet uitvinden.

""Een voorbeeld functie of niet daar gaat het niet om. Het gaat er om dat een ieder de hobby kan uitoefenen zoals die dat wil."" ( uiteraard binnen de machtigings voorwaarde maar ik moet dit blijkbaar voor jou letterlijk hier op dit forum tikken. Is gewoon de wet en dat hoef niet elke keer gezegt te worden.)

Je probeerd het zo te verbloemen lijkt het wel of ik de domme PE amateur ben en het niet snap. Men denk het dan maar. Ik weet gelukkig beter. En hellaas vele niet!

Ik kreeg al persoonlijke mailtjes van mensen. Ga geen namen noemen die vertelde mij dat ik gewoon gelijk had. Dus zegt weer genoeg.

N- Amateurs moeten overal kunnen uitkomen en de eintrap overal ter wereld 1,5kw klaar einde gepruttel hier over. Is het gelijk klaar dat Qrp mensen maar blijven zeuren hier over.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: QRP moet verboden worden!

#129 Bericht door pa5cal »

Volgens mij ben ik niet duidelijk geweest. Hoe het ook moge zijn, dit onderwerp gaat dicht. Elke eerst volgende poging om een soortgelijke "oorlog" te starten alhier wordt niet getolereerd. Diegene die zich hier schuldig aan wil maken krijgt een waarschuwing en wat mij betreft daarna een ban. Je mening uiten is prima, maar ik verwacht dat een ieder zich wel netjes uit blijft drukken en niet op de man probeert te spelen.

-P

Gesloten