Genesis radio sdr

Niet alleen voor eenvoudige zendapparatuur, maar voor iedereen die van verbindingen met laag vermogen houdt.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Genesis radio sdr

#1 Bericht door PD7MAA »


Gebruikersavatar
kees - pa3deb
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 dec 2008, 14:57
Roepletters: pa3deb
Locatie: Feanwalden, FRL
Contacteer:

Re: Genesis radio sdr

#2 Bericht door kees - pa3deb »

Lijkt mij ook wel erg interessant! Kon helaas nergens iets van reviews of gebruikerservaringen vinden. Is er al iemand in NL die deze kit gebouwd heeft? Lijkt een leuke mogelijkheid om SDR eens uit te testen.

Uit een duits forum geplukt een post van de ontwerper:

Hello SDR fans,

The G40 SDR transceiver is redisigned AVALA-01 and improved prototype . TX IMD is better than i original one . I obtained two tone iMD better than 30dB at frequencies below 15MHz with gate voltage from +4.2-+4.6V. If you like to have better results at PCB is posible very easy replaced IRF 510 with RD16HHF1 an obtained IMD near 40dB .PCB holes for RD16HHf1 are ~2mm ahead IRF510 holes !

VY 73 and GL in SDR homebrew Tasa YU1LM/QRP
73
Kees, PA3DEB

Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Genesis radio sdr

#3 Bericht door PD7MAA »

De Genesis G40 Allmode SDR Transceiver. is nu beschikbaar bij QRPproject te Berlijn.


73 John
73' John

Mutual respect is the key to global peace
http://pa-11019.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
kees - pa3deb
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 dec 2008, 14:57
Roepletters: pa3deb
Locatie: Feanwalden, FRL
Contacteer:

Re: Genesis radio sdr

#4 Bericht door kees - pa3deb »

Inmiddels al een tijdje bezig met bouwen en zo van deze kit. Gaat goed, ben bijna toe aan de eerste qso's ;-)
Alle onderdelen zitten erop en werken. Moet alleen nog een beetje afregelwerk doen en zit nog te dubben over de eindtrap, een FET IRF510, die zo'n 5 watt moet gaan leveren. Er wordt een vrij klein koelblokje bijgeleverd en dat lijkt me voor langdurige uitzendingen zoals WSPR of Digimodes als PSK31 te weinig. Vanuit de Yahoo-group hoor ik ook dergelijke geluiden. Dus ben ik eigenlijk nog op zoek naar een geschikte oplossing voor de koeling. Een groter koelblok of een 'stille' fan. Maar ik doe het op mijn gemakje, en neem er rustig de tijd voor. Ook softwarematig is het nogal een 'heftig' project, je moet veel leren en de configuratie van alle programma's is niet eenvoudig. Maar er is veel hulp op de Yahoo group, dus het zal wel loslopen.

Project-foto's en meer op http://www.ksites.nl/pa3deb

73
Kees, PA3DEB
73
Kees, PA3DEB

Plaats reactie