Rockmite 40M

Niet alleen voor eenvoudige zendapparatuur, maar voor iedereen die van verbindingen met laag vermogen houdt.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#31 Bericht door PA0ETE »

PA1ZP schreef:Dus als er iemand een adres weet voor kristallen hoor ik het graag.

groetjes Jos
http://www.norcalqrp.org/norcalcrystals.htm

Norcal QRP is een club van amateurs, zonder winstoogmerk. Ik heb al
eens een calibratorbouwpakket en een keyertje bij ze gekocht. Beide had
ik na betaling binnen vijf dagen in een envelopje in de brievenbus!

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1801
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

#32 Bericht door PA9CW »

Het loopt bij QRP-project niet helemaal soepel. Eerst het feit dat je een Rock-Mite besteld die op groen staat ( dus op voorraad ) Als echter is betaald hoor je na een week dat het niet op voorraad is en besteld moet worden in USA.
Vervolgens wordt er gevraagd of je wil wachten of dat je je geld terug wilt hebben. Om toch maar te kunnen beginnen had ik besloten de PIXIE-2 onderdelen daar te bestellen met een PK4 keyer. En je raadt het al.... PK4 keyer is niet op voorraad. Dus weer effe wachten.
To be continued........... :D
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

#33 Bericht door PD7MAA »

Super Pixie met meer punch: ook kit leverbaar

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN

http://www.dahms-electronic.com/
kijk bij Kit Megahertz


73s John

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1801
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

#34 Bericht door PA9CW »

Zaterdag zijn de onderdelen binnengekomen voor de Pixie. Ook een PK4 keyer kit. Een printje wat echt super klein is. En een gigantische hoop mogelijkheden, volgens de beschrijving.
Als ik wat meer tijd heb ga ik aan de slag met de bouw. Ik ben nu nog druk bezig mijn antennes op orde te krijgen voor de PACC.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

#35 Bericht door PA1ZP »

Hoi Allen

We hebben hier de Pixie nu aan de praat op 40 mtr (7001.10 of 7001.85 kHz)

Als Keyer hebben we nu de Picokeyer van N0XAS, ook klein en belachelijk veel mogelijkheden.

Zowel de pixie2 als de Pico keyer hebben hun eigen kastje nu, de torren in de pixie hier zijn BC547 en we hebben nu als PI filter 2 C-tjes van 470 pF en daar tussen een spoel van 1.2 uH want de C-s op het schema van 820 pF waren te groot en dan begon het filter ervoor te zorgen dat er niet veel meer uitkwam.
We hebben een pixie die met RIT is uitgevoerd en daardoor is het ding ook meteen 2 kanaals.
Het ding zend keurig en blijft mooi stabiel op freq. de ontvangst is erg gevoelig voor te grote antennes (halve golf vertical) want dan krijg je wel heel veel muziek op de oortjes.

We moeten nu nog een antenne schakelaar maken (automaat) die ervoor zorgt dat we op de R209 kunnen ontvangen ook moeten we nog voor elkaar zien te krijgen dat TX en RX-freq schakeling automatisch gaat dat zal nog wel een uitdaging worden.

De voeding is ook zelfbouw en zit in een ongeveer hetzelfde kastje als de Pixie, nu moeten we nog zo een kastje maken waarbij het zonnepaneeltje van de Action een aantal NiMh batterijtjes gaat laden zodat we volledig "groen" en CO2 neutraal kunnen gaan zenden.

Ik moet ook nog voor de bouwer van de Pixie en de Picokeyer (mijn zoon Geert PD7G ik maak alleen de kastjes), nog zover krijgen dat hij er nog op gaat "babbelen".
We moeten ook nog even een open dipool maken voor de Pixie en er zijn ook nog plannen voor een mini antenne tuner, een VFO sturing etc.
De bedoeling is een complete Pixie lijn te bouwen maar daar zijn we nog wel (gelukkig) even mee zoet.

Voor wat betreft de Picokeyer kijk maar bij Hamgadgets op Picokeyer. het ding was hier in 5 dagen in huis met nog het weekend ertussen.
Het in elkaar prutsen koste een kwartiertje, het leren instellen zal nog wel dagen duren er kan zo veel mee.


73
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Rockmite 20

#36 Bericht door PD7MAA »

Mijn Rockmite 20 is vermoedelijk verloren gegaan in de post
navraag leerde dat men alles stuurde per luchtpost en dat dit niet te controleren valt........
Ik moet nog even wachten , dan stuurt men hopelijk een nieuwe .
Vervelend als je in december al betaald hebt.

73 John

Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Volume regeling Rockmite

#37 Bericht door PD7MAA »

Ik heb een prima volume regeling voor de Rockmite gevonden.
Zoals u weet gaat de door swl voorgestelde regeling op de ingang gepaard met veel gekraak door de mechanische wrijving ...
Ik heb gewoon een 10K -B potmeter in serie geplaatst met de uitgang naar de hoofdtelefoon. Door het geringe vermogen betrekkelijk onschuldig .Wel dient deze omgekeerd te werken , dus het volume gaat linksom harder. Dit komt door de log. werking van de potmeter. Geen gekraak meer en een echte regeling . Het went snel HI
Echt het proberen waard.

Veel succes.

73 John
Bijlagen
potmeter%20aansluiting%20(Large).jpg
potmeter%20aansluiting%20(Large).jpg (7.03 KiB) 4120 keer bekeken
73' John

Mutual respect is the key to global peace
http://pa-11019.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Rockmite 40M

#38 Bericht door PA3DAT »

Ik vind het wel leuk om me ook even te melden hier. Een jaar of 3, 4 geleden heb ik ook een rockmite voor 40 in elkaar gezet. Vervolgens, in proefopstelling een stuk of 10 verbindingen mee gemaakt en daar is het bij gebleven...

Ben nu weer veel meer actief, dus ik moet het ding maar eens in een net doosje gaan bouwen! Ben alleen (na een interne verbouwing) mijn handleiding kwijt. Zal eens zien of ik die ook ergens kan downloaden.

Er staat ook nog een qrp-wattmetertje op stapel. Blijk ik jaaaaren geleden in de VS te hebben besteld, en is daarna in de garagekast met "nog af te werken projecten" beland :oops:
Deze is het, volgens mij: www.ohr.com/wattmeter.htm

Dus, tijd om de soleerbout weer eens heet te stoken! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Rockmite 40M

#39 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA3DAT schreef:Ben nu weer veel meer actief, dus ik moet het ding maar eens in een net doosje gaan bouwen! Ben alleen (na een interne verbouwing) mijn handleiding kwijt. Zal eens zien of ik die ook ergens kan downloaden.
Als je via een PB je email geeft kan ik je de gevraagde gegevens elektronisch sturen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Rockmite 40M

#40 Bericht door PA1ZP »

Hoi Allen

Op de Dag van de Radioamateur een paar 3576 khz kristallen gekocht zal de Pixie eens daarop gaan testen.

73 Jos
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Plaats reactie