Ft-817nd go-kit

Niet alleen voor eenvoudige zendapparatuur, maar voor iedereen die van verbindingen met laag vermogen houdt.
Bericht
Auteur
PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: Ft-817nd go-kit

#16 Bericht door PE1RIK »

Ik vind het heel leuk om dit topic mee te lezen, omdat ik zelf ook regelmatig met mijn FT-817 op pad ga en SOTA-activaties doe.
Ik heb mijn setup tot nu toe in een laptop-rugzak zitten (een oude "zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt") maar binnenkort ga ik er toch een echte wandelrugzak voor gebruiken.
Vorig jaar heb ik van sinterklaas een 10 meter mini-glasfibermast gekregen en die is makkelijker mee te nemen. De FT817 zit in een broodtrommel van de Blokker zodat deze tijdens transport beschermt is en de voedingskabels erbij zitten.

Als antenne gebruik ik een zelfbouw endfed en daaraan zit een meter of 6 RG174. De verliezen hierin zijn verwaarloosbaar t.o.v. RG58 maar het is wel lichter en makkelijker klein op de rollen.
Als accu gebruik ik nu nog een kleine lood-accu van 4Ah maar de LiPo's, 3800mAh 3S, samen met de lader, zijn al onderweg.

Ik doe ook digi-mode, dus mijn netbook en een digi-interface van G4ZLP gaan ook mee. Alles bij elkaar is alles lekker compact en is er prima mee te werken in het veld. Ik zal nog wat foto's maken van mijn lunchpakket :wink:
Met bovenstaande setup hoop ik over ongeveer 1,5 week een paar activaties te toen in EA3.
Op de wensenlijst staat nog wel een interface voor een tablet, zodat er gewicht te besparen valt op het netbook.

pd4kk
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 aug 2010, 12:00
Roepletters: pd4kk
Locatie: rotterdam

Re: Ft-817nd go-kit

#17 Bericht door pd4kk »

PE1RIK schreef:Ik vind het heel leuk om dit topic mee te lezen, omdat ik zelf ook regelmatig met mijn FT-817 op pad ga en SOTA-activaties doe.
Ik heb mijn setup tot nu toe in een laptop-rugzak zitten (een oude "zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt") maar binnenkort ga ik er toch een echte wandelrugzak voor gebruiken.
Vorig jaar heb ik van sinterklaas een 10 meter mini-glasfibermast gekregen en die is makkelijker mee te nemen. De FT817 zit in een broodtrommel van de Blokker zodat deze tijdens transport beschermt is en de voedingskabels erbij zitten.

Als antenne gebruik ik een zelfbouw endfed en daaraan zit een meter of 6 RG174. De verliezen hierin zijn verwaarloosbaar t.o.v. RG58 maar het is wel lichter en makkelijker klein op de rollen.
Als accu gebruik ik nu nog een kleine lood-accu van 4Ah maar de LiPo's, 3800mAh 3S, samen met de lader, zijn al onderweg.

Ik doe ook digi-mode, dus mijn netbook en een digi-interface van G4ZLP gaan ook mee. Alles bij elkaar is alles lekker compact en is er prima mee te werken in het veld. Ik zal nog wat foto's maken van mijn lunchpakket :wink:
Met bovenstaande setup hoop ik over ongeveer 1,5 week een paar activaties te toen in EA3.
Op de wensenlijst staat nog wel een interface voor een tablet, zodat er gewicht te besparen valt op het netbook.

Hallo deze gebruik ik voor mijn android voor digi modes .http://www.wolphi.com/introducing-the-w ... interface/
kan ik op mijn android foon en mijn tablet werken met digi modes.
73 Kees pd4kk.

Gebruikersavatar
PE4WJ
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 feb 2015, 18:06
Roepletters: PE4WJ

Re: Ft-817nd go-kit

#18 Bericht door PE4WJ »

Hierbij nog wat foto's van mijn go-kit (weliswaar geen FT-817 maar toch). De doos komt bij Blokker vandaan, met de antenne, acculader en bijbehorende snoertjes er bij past het past allemaal net. Deksel zit met een touwtje aan de doos vast zodat ie niet weg kan waaien. De doos zorgt er ook voor dat de set beschermd wordt tijdens gebruik. De accu zit in de grijze LiPo safebag.

73,

Wouter Jan PE4WJ
Bijlagen
CAM00179.jpg
CAM00223.jpg

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: Ft-817nd go-kit

#19 Bericht door PE1RIK »

Zoals beloofd nog een paar foto's. Alleen ontbreekt de LiPo nog, die is nog onderweg.

Op de foto met de totale setup ligt een spanband. Die is echt ideaal om mee te nemen. Meestal is er wel ergens een paaltje, bankje ofzo te vinden waarmee ik het onderste deel van de mast vast zet. Sinds ik die bij me heb, heb ik bijna nooit meer de tuidraden met haringen nodig.
Hallo deze gebruik ik voor mijn android voor digi modes .http://www.wolphi.com/introducing-the-w ... interface/
kan ik op mijn android foon en mijn tablet werken met digi modes.
73 Kees pd4kk.
Die interface heb ik ook al een aantal keren bekeken en het zou moeten werken met mijn tablet. Alleen zijn de verzendkosten meer dan de helft van de interface. Maar dat project komt wel weer een keer. Ik heb al aardig gewicht bespaard met de LiPo!
Bijlagen
De totale set
De totale set
En de inhoud
En de inhoud
De broodtrommel
De broodtrommel

-Verwijderd account

Re: Ft-817nd go-kit

#20 Bericht door -Verwijderd account »

MFJ heeft speciaal voor de 817 telescopische antenne's welke direct op de BNC-plug gezet kunnen worden. :D
Het zijn allen monoband-antenne's van ongeveer 1½ meter lengte. Typenrs zitten in de MFJ-18xxT reeks waarbij xx staat voor de betreffende amateurband.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Ft-817nd go-kit

#21 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA4DHG schreef:MFJ heeft speciaal voor de 817 telescopische antenne's welke direct op de BNC-plug gezet kunnen worden. :D
Het zijn allen monoband-antenne's van ongeveer 1½ meter lengte. Typenrs zitten in de MFJ-18xxT reeks waarbij xx staat voor de betreffende amateurband.
Ik heb hier ook zoiets van een ander merk. Naast de spriet is het verstandig wat radialen te spannen.

Als je de mogelijkheid hebt is een G5RV/ZS6BKW beter voor niet veel meer geld.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

-Verwijderd account

Re: Ft-817nd go-kit

#22 Bericht door -Verwijderd account »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:Ik heb hier ook zoiets van een ander merk. Naast de spriet is het verstandig wat radialen te spannen.
Klopt. Het staat inderdaad te lezen in de docs die voor deze sprietantennes beschikbaar zijn.

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Ft-817nd go-kit

#23 Bericht door PA1WBU »

PA4DHG schreef:MFJ heeft speciaal voor de 817 telescopische antenne's welke direct op de BNC-plug gezet kunnen worden. :D
Het zijn allen monoband-antenne's van ongeveer 1½ meter lengte. Typenrs zitten in de MFJ-18xxT reeks waarbij xx staat voor de betreffende amateurband.
Mijns inziens qua mechanische belasting een rampzalig idee om lang spul aan die BNC connector te zetten

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Ft-817nd go-kit

#24 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

pa1wbu schreef:
PA4DHG schreef:MFJ heeft speciaal voor de 817 telescopische antenne's welke direct op de BNC-plug gezet kunnen worden. :D
Het zijn allen monoband-antenne's van ongeveer 1½ meter lengte. Typenrs zitten in de MFJ-18xxT reeks waarbij xx staat voor de betreffende amateurband.
Mijns inziens qua mechanische belasting een rampzalig idee om lang spul aan die BNC connector te zetten
Inderdaad en zeer onhandig voor op je set. Geef mij maar een fatsoenlijke antenne, zoals ik eerder schreef. :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

-Verwijderd account

Re: Ft-817nd go-kit

#25 Bericht door -Verwijderd account »

pa1wbu schreef:Mijns inziens qua mechanische belasting een rampzalig idee om lang spul aan die BNC connector te zetten
Toch blijkt het gewoon te kunnen. Op dit youtube-filmpje zie je een 10m handheld waarop een hele lange flexibele antenne op de BNC-plug zit. En ook opmerkelijk, geen enkele vorm van tegencapaciteit voor die antenne. Had echter begrepen dat het noodzakelijk zou zijn om een lange draad aan de BNC-plug te maken zodat er tegencapaciteit is voor de antenne. Maar dat is nergens te zien op het filmpje...

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Ft-817nd go-kit

#26 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Als ik mij niet vergis Charles heb jij ook een 10M portofoon.

Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe?
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PE1JAE
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 apr 2012, 15:30
Roepletters: PE1JAE
Locatie: Amsterdam

Re: Ft-817nd go-kit

#27 Bericht door PE1JAE »

PE1RIK schreef:
Hallo deze gebruik ik voor mijn android voor digi modes .http://www.wolphi.com/introducing-the-w ... interface/
kan ik op mijn android foon en mijn tablet werken met digi modes.
73 Kees pd4kk.
Die interface heb ik ook al een aantal keren bekeken en het zou moeten werken met mijn tablet. Alleen zijn de verzendkosten meer dan de helft van de interface. Maar dat project komt wel weer een keer. Ik heb al aardig gewicht bespaard met de LiPo!
En vervolgens nog 21% aan BTW en 13 euro inklaringskosten (in mijn geval). Mooi kastje maar uiteindelijk inderdaad erg prijzig voor iets dat ook op gaatjesprint te maken is.
IC-7000 met X50N en HyEndFed 20m, TH-F7E, ID-880H, Hytera MD785G, Ultimate3, DVMEGA en brede verzameling 409-spul.

Looking for the answer? 42...

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: Ft-817nd go-kit

#28 Bericht door PE1RIK »

En vervolgens nog 21% aan BTW en 13 euro inklaringskosten (in mijn geval). Mooi kastje maar uiteindelijk inderdaad erg prijzig voor iets dat ook op gaatjesprint te maken is.
Wat het vervolgens een behoorlijk prijzige interface maakt. Hier was ik inderdaad al bang voor.
Maar wat ik ook vond was deze interface met een interessante prijs. Ik heb hem overigens niet dus geen ervaringen ermee.

Maar goed, we dwalen een beetje af geloof ik. Eerst maar eens kijken of mijn go-kit zonder problemen mee het vliegtuig in mag. Volgens de website van de luchtvaartmaatschappij is de losse LiPo geen probleem en bij de FT-817 in de handbagage gaat het uitgeprinte A4-tje van Agentschap Telecom.

PB2T
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:15
Roepletters: PB2T
Locatie: Ingen
Contacteer:

Re: Ft-817nd go-kit

#29 Bericht door PB2T »

PE1RIK schreef:
Volgens de website van de luchtvaartmaatschappij is de losse LiPo geen probleem en bij de FT-817 in de handbagage gaat het uitgeprinte A4-tje van Agentschap Telecom.
Losse LiPo's mogen alleen in de handbagage.
73, Hans PB2T

Gebruikersavatar
PD7MAA
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jun 2008, 17:17
Roepletters: PD7MAA
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Ft-817nd go-kit

#30 Bericht door PD7MAA »

Gemakkelijk te bouwen modem voor Andriod toepassingen.

Have fun
Bijlagen
EASY-APRS droid.pdf
(149.08 KiB) 289 keer gedownload
73' John

Mutual respect is the key to global peace
http://pa-11019.blogspot.nl/

Plaats reactie