FiFi-SDR en websdr?

Alles over ontvangers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Peter ON5US
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 apr 2009, 12:28
Locatie: Bredene

FiFi-SDR en websdr?

#1 Bericht door Peter ON5US »

Hallo,

ik overweeg de aankoop van een FiFi-SDR (met preselecter) bij http://www.box73.de.

Nu vroeg ik me af als ik die ook kan gebruiken voor websdr met de bedoeling dus om de ontvangst via internet op afstand en via pc mogelijk te maken.
Misschien is het gewoon kwestie van de geschikte software te gebruiken (en natuurlijk de juiste code op uw site), en maakt de hardware van de sdr-ontvanger niet uit wat het juist is.

73
Peter ON5US

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: FiFi-SDR en websdr?

#2 Bericht door PE2AAB »

:idea: Tipje:

Ik denk dat als je de zoekfunctie van dit forum had gebruikt en je 'FiFi' had ingetypt, je op dit onderwerp was uitgekomen waarbij je, als je vraag er niet bij staat, je daar beter een vraag neer kunt zetten i.p.v. een nieuw topic aan te maken.

http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=3&t=6227
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: FiFi-SDR en websdr?

#3 Bericht door pe5jw »

Denk niet dat het met de wedsdr software werkt dat zijn bijna allemaal softrock ontvangers.
Zou wel mooi zijn als het kan, ik vind de websdr software erg mooi om mee te werken.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
Michiel
Berichten: 441
Lid geworden op: 06 okt 2010, 14:09
Roepletters: PD7MD
Locatie: JO22IW

Re: FiFi-SDR en websdr?

#4 Bericht door Michiel »

Ik vindt dit wel een interessant onderwerp.
Zelf gebruik ik PMSDR (si570) en deze werkt zeker op websdr.
De fifi em pmsdr gebruiken dezelfde software dus voor de fifi moet het ook werken.
Alleen het hoe en wat is mij ook een raadsel , ik weet ook niet of je websdr zo ergens kunt downloaden.

Voor mij zelf lijkt het ook mooi , maar dan alleen voor mijn eigen gesloten netwerk.

Peter ON5US
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 apr 2009, 12:28
Locatie: Bredene

Re: FiFi-SDR en websdr?

#5 Bericht door Peter ON5US »

Michiel schreef:Ik vindt dit wel een interessant onderwerp.
Zelf gebruik ik PMSDR (si570) en deze werkt zeker op websdr.
De fifi em pmsdr gebruiken dezelfde software dus voor de fifi moet het ook werken.
Alleen het hoe en wat is mij ook een raadsel , ik weet ook niet of je websdr zo ergens kunt downloaden.
Ik kreeg van een clublid de tip om eens te mailen naar PA3FWM (ik denk de oprichter en/of medewerker van websrd vanuit Twente) omtrent software voor webSDR. 't Zou Linux software zijn.
Denk dat deze man wel zal weten te vertellen als het werkt met FiFi of niet.

Gebruikersavatar
Michiel
Berichten: 441
Lid geworden op: 06 okt 2010, 14:09
Roepletters: PD7MD
Locatie: JO22IW

Re: FiFi-SDR en websdr?

#6 Bericht door Michiel »

Ik zal van het weekend er eens een mailtje aan wagen.
Het word ook maar eens tijd dat ik een Linux partitie maak en er mee aan de slag ga.
Het lijkt mij leuk , om zoiets voor me zelf en later voor andere online te zetten.

Ps ik wil voor websdr gewoon een softrock op 40m gaan gebruiken.

Plaats reactie