babyfoons

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: babyfoons

#31 Bericht door PE7EB »

PA0HOP schreef:Ben het voor 90% met je eens, maar bedenk wel: zonder commercie géén economie, dus armoede.
En dat ben ik dan weer gedeeltelijk met jou eens Hans, echter de economie draait momenteel voornamelijk op "gebakken lucht", "zeepbellen", hype's en weggooi producten die gemaakt worden omdat het kan en als er geen vraag is wordt die door agressieve marketing wel gecreëerd.
Komt nog bij dat het grootste deel van het verdiende geld uiteindelijk bij een zeer beperkte "upperclass" terecht komt en vanaf dat moment nauwelijks meer bijdraagt aan de economie.
Voor een gezonde economie moet geld rollen, en dat bereik je niet door de werkende klasse alles maar af te pakken en het voor zinloze projecten te gebruiken.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PE1DTQ
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:29
Locatie: JO33DF

Re: babyfoons

#32 Bericht door PE1DTQ »

Inderdaad. Kijk maar naar de blu-ray disk.
Zal er nooit door komen.
Nu verwachten men al dat de DVD verdwijnt vanwege Video-on-demand.
Laat staan dat de Blu-Ray disk de standaard wordt.

Je kan pushen wat je wilt, maar een tendens/ nieuwe trend hou je niet tegen.
Perseus SDR/TS-480/TS-B2000/TS-590

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: babyfoons

#33 Bericht door pa5cal »

Euhm de blu-ray zal nooit iets worden? Vergeef me mijn frans :) maar onder welke steen leef jij? ;)

Ik ben ook tegen al die pusherige onzin, maar blurays zijn wat de klok slaat bij ongeveer alles en iedereen om me heen, ALS ze nog disks kopen en het niet gewoon van usenet aftrekken. Grappig genoeg zie je dat de piraatjes ook de commercie ontdekt hebben, heel veel posts zijn tegenwoordig met een password beveiligd (as if) en dan kun je je registreren tegen goed geld op een site om die shit te kunnen downloaden, het moet niet gekker worden.

-P

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: babyfoons

#34 Bericht door Dennisd »

euh sorry maar hij heeft wel gelijk blue ray zal nooit en te nimmer het succes van de gewone dvd evenaren .
Dit komt mede door de hoge prijs die betaald moet worden voor een blu ray film/spel.
daarnaast moet je dan ook weer een blu ray speler aanschaffen en een full hd tv die groter is dan 107 cm,om het verschil met HD te waarnemen.
net zoals 3D hype zal dit nooit die groei explosie krijgen zoals de dvd heeft gehad ,
mede ook dat tegenwoordig de films meer streaming worden video on demand steeds beter werkt en de steeds betere compressie software ,want menig divx is van uitzonderlijke kwaliteit en zeer goed te kijken op de mediabox
dus nee ,Ik heb niet de indruk dat Blu Ray ,de DVD helemaal aan het vervangen is. Nog steeds komen behoorlijk wat films alleen op DVD uit in Nederland en worden er veel meer DVD's dan Blu-Rays verkocht. Het lijkt er meer op dat ze naast elkaar verder zullen gaan. Blu-Ray is meer een luxere DVD-versie.
en de totale DVD omzet was in 2011 nog altijd ruim zes keer wat de totale Blu Ray omzet was, In aantallen is het verschil nog groter. Er werden i 2011 23,5 miljoen DVD's verkocht tegen 2,3 miljoen Blu-Rays. Ze groeien wat naar elkaar toe maar echt heel snel gaat dat zeker niet.
dus nee,omdat iemand geen blueray speler heeft ,leeft hij zeer zeker niet onder een steen :wink: :mrgreen:
wel leuk onderwerp,we gaan van babyfoon naar blueray ....

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: babyfoons

#35 Bericht door pa5cal »

Tjah zo gaat dat wel eens, off-topic noemen we het ook wel 8)

Eender hoe, ik ben zelf ook altijd behoorlijk anti-hd geweest, en nog wel. HD wwat je over de kabel krijgt is geen kwaliteit. (ik verwacht nu een barrage aan protest :P). Blu-ray (of iets soortgelijks, dat kan elke video container zijn met een video-codec met een forse bitrate) is het enige wat die HD spullen fatsoenlijk weer kan geven en het materiaal eer aan kan doen.

Het feit dat dvd onder video on demand gebukt gaat of kan gaan is niet verwonderlijk. Een MPEG2 codec met maximaal 10mbit (9.8 m precies te zijn) aan beeld informatie kan nu eenmaal maar zoveel presteren. Datzelfde konden we jaren geleden met DiVX al redelijk benaderen (of XViD). Nu met h.264 en advanced profiles kan een DVD source zonder moeite terug gebracht worden tot een aantal factoren minder dan de DVD. Dit is te streamen op zelfs matige ADSL verbindingen.

Echte HD kwaliteit echter kan tot wel 30 of 40 mbit video bevatten, dit is voorlopig nog niet haalbaar voor de meeste mensen dus zal daar een markt blijven voor bluray. Vergis je niet natuurlijk dat de opvolger ook al in de maak is. 1920x1080 (oftewel 1080p) is nu de standaard maar de volgende is 4k.

Consumeren zullen we en moeten we zo lijkt het ;)

-P

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: babyfoons

#36 Bericht door PE1LGW »

ach waar ik woon zijn er ook een paar met een pmr babyphone.
Om de ouders in verwaring te brengen.
Als de baby huild, gewoon met voldoende vermogen.
Gewoon roepen " Mieke, ik wel mijn speen en mijn melk, en pa kom jij even achter die pc vandaan" en dan te bedenken de kid is net 6 maanden.

Daarna gewoon afwachten als ouders naar boven komen.
En dan gewoon goed luisteren

Niet netjes maar wel leuk.

Pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Theo

Re: babyfoons

#37 Bericht door Theo »

Leuk zijn de 13 cm video zenders, beelden zeggen altijd meer :mrgreen:

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: babyfoons

#38 Bericht door Thijzer »

Ik heb zelf een digitale 2,4GHz camera op mijn zoontje z'n kamer (nee, hij is geen 18...). Die dingen werken prima en zijn gepaired met de ontvanger, volgens mij is dat niet 1-2-3 te decoderen (nee Pascal, niet doen!). Het gemak van zo'n ding is echt enorm, dus ik ben wel voor zulke apparaatjes.

Maar als zich dat in de 70cm band begint te begeven, dan wordt het nasty. Immers, die band wordt voor 10MHz door ons amateurs gebruikt en stukjes daarvan aan andere diensten zoals LPD en dGPS. Dat laatste heeft een primaire status (helaas) maar dat eerste niet. Die moeten dus wijken voor primair gebruik. Ik zou dus een stevig packet signaal hier neerzetten dat zich zeer frequent meldt. Dan verdwijnt die babyfoon zo in de prullenmand omdattie "kraakt".

Ik kan me de begintijd van LPD nog goed herinneren, ik had mijn vergunning nog niet lang. We verkochten toen hoofdtelefoons die via LPD (mono?) contact maakten en dan kon je dus draadloos naar de TV luisteren. Die dingen waren niet te storen, veel te breedbandig. Je kon er met een portofoon naast staan en een draaggolf zetten of eens flink piepen, ding gaf geen krimp. Jammer want het bereik was toch niet zuinig. De portofoontjes van Albrecht waren daarentegen wel een welkome aanvulling: goedkoop en de antenne zat met een beetje slappe lijm vast en was een gewone SMA connector. Door zendamateurs dus prima te gebruiken als lokale portofoon op de buitenantenne in het kader van zelfbouw.

Wat wel koddig was, dat waren de koffieshops in de buurt (Heerlen, Hoensbroek)! Die gebruikten een LPD om de voorraad telkens bij te vullen en opdrachten door te geven. Het was natuurlijk een giller om daar tussendoor wat extra dingen doorheen te roepen! Dat is ook gauw gestopt, was kennelijk niet veilig genoeg.
En de Mc Donalds maakte ook gebruik van LPD maar dan duplex met CTCSS. Dat kostte me destijds een kwartiertje (mijn TH-79 kon geen CTCSS scannen) en toen hadden we beide frequenties en het toonslot te pakken. Ik heb toen een QSO gemaakt met een amateur aan de praatpaal bij de drive-in, dat was lachen! De manager kwam naar buiten om te vragen wat er aan de hand was omdat er geen bestellingen gedaan konden worden, immers ik zat met 5W op de parkeerplaats en het meisje achter de kassa was niet meer te verstaan. Hem werd toen uitgelegd dat hij rotzooi had gekocht omdat hij zich als secundaire gebruiker moet aanpassen aan de primaire, de amateur. Heeft niet lang geduurd en toen kwam PMR alweer.

Ik ben voorstander om af en toe een beetje rebels te doen, zeker als je rechten worden ingeperkt of niet worden gerespecteerd.

Een oud topic, maar nog steeds actueel zie ik...

Theo

Re: babyfoons

#39 Bericht door Theo »

Thijzer schreef: Die dingen werken prima en zijn gepaired met de ontvanger, volgens mij is dat niet 1-2-3 te decoderen
Als de gebruiker dit nu maar denkt, dan heb ik een ontvanger die alles kan decoderen :D

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: babyfoons

#40 Bericht door pa5cal »

Netjes is het zeker niet en ik sta zelf in dubio wat ermee te doen. Veelal heb ik er geen last van. Het is wel een van de redenen bij mij (in mijn overvolle agenda) om nog eens wat met ATV (DATV) op 70cm te gaan doen omdat dat zo lekker dwars over die afval bakken band heen toeterd :)

-P

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: babyfoons

#41 Bericht door PD7P »

zie je wel,ik wist dat ik ergens een reden had om me ook eens in het atv gebeuren te verdiepen :twisted: :twisted:
in de donkere helft van mijn hersenen heb ik altijd geweten dat er íets was maar ik kon de vinger er niet op leggen. :mrgreen: :mrgreen:

bedankt Pascal :wink:

pe1br
Berichten: 614
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: babyfoons

#42 Bericht door pe1br »

Thijzer schreef: Ik kan me de begintijd van LPD nog goed herinneren, ik had mijn vergunning nog niet lang. We verkochten toen hoofdtelefoons die via LPD (mono?) contact maakten en dan kon je dus draadloos naar de TV luisteren. Die dingen waren niet te storen, veel te breedbandig. Je kon er met een portofoon naast staan en een draaggolf zetten of eens flink piepen, ding gaf geen krimp.
Probeer het eens met een 70cm ATV zender ook 7 Mhz breed :-)

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: babyfoons

#43 Bericht door PA3HMP »

dan staan ook meteen een aantal mensen te kijken als ze weg willen met de auto en hun deur gaat niet open, zoals mijn vrouw :mrgreen:

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: babyfoons

#44 Bericht door pa0fmy »

Even terugkomen op eerdere berichten. Door lid te worden van een vereniging krijg je nooit automatisch een vergunning om te mogen zenden. Dat is een ernstig misverstand. Zo'n 40 jaar geleden moest ik gewoon examen doen. Toen nog mondeling. Met een kristalgestuurde zender en een VFO gestuurde ontvanger maakten we verbindingen door heel Nederland. Ieder zond op zijn eigen kristalfrequentie. Heen en terug ging dus op verschillende frequenties. Muziek uitzenden was voor korte tijd toegestaan. Een bevriend tegenstation had een saxofoon en liet 'm horen via de zender. Hij moest wel ver van de microfoon afstaan anders was de modulatie te hard. Ik herinner me ook de vossenjachten waarbij men uren lang leuke muziek draaide en zo nu en dan even onderbrak voor het vertellen van de radio roepnaam. Soms moest je meer dan 10 Km wandelen om naar het eindpunt te komen.
Babyfoons op 446 MHz is een ware ramp. Bij intocht Sinterklaas spraken we af verbinding boot-organisatie aan de wal op PMR 3 Komt er net vlak voor aanvang een PMR babyfoon met eindtrap in de lucht met een constant signaal. Dus weg verbinding met de Sint, verhuizen naar een ander kanaal kan je dan niet afspreken. Moet dichtbij gezeten hebben want de muziek van de geluidsinstallatie hoorde ik duidelijk op het PMR signaal. Tegenwoordig zitten babyfoons rond de 900 MHz en video babyfoons op 2,4 GHz. (gaat de WiFi weer slechter van werken) Zender en ontvanger zoeken elkaar vanzelf op. Zowel de zender als de ontvanger gaat zeer snel steeds over op zenden en ontvangen. Er kunnen meerdere babyfoons op één kanaal. Er zijn meerdere kanalen beschikbaar. Netto kunnen meen ik 240 babyfoons ongehinderd werken. Omdat zowel zender als ontvanger steeds snel wisselt van zenden op ontvangen kan je ook terugpraten naar de baby, het nachtlampje inschakelen, de temperatuur in de kamer meten, buiten bereik alarmeren of een digitaal speeldoosje inschakelen. Zender en ontvanger herkennen elkaar aan een code. Het signaal is niet afluisterbaar, het is gecodeerd en er moet synchronisatie plaats vinden tussen zender en ontvanger. Ontvangers van zelfde merk en type zijn niet onderling uitwisselbaar. Een heel verhaal maar ik hoop dat jullie het snappen.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 973
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: babyfoons

#45 Bericht door PA0BAK »

[OffTopic]
pa0fmy schreef:Met een kristalgestuurde zender en een VFO gestuurde ontvanger maakten we verbindingen door heel Nederland. Ieder zond op zijn eigen kristalfrequentie. Heen en terug ging dus op verschillende frequenties.
En dat nog (vaak) in AM ook !
[/OffTopic]
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Plaats reactie