giga storing, TL lamp??

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: giga storing, TL lamp??

#16 Bericht door PA3FS »

Heb hier ook bijna 24/7 qrm op HF dit gaat al ruim 6 maanden zo .Voorheen was er ook wel qrm maar niet zo veel als nu en zeker niet 24/7 ,de piek ligt rond de 25/26 Mhz . Op de amateurbanden is het minder ivm de filters . Het AT is op de hoogte en we hebben een paar keer telefonisch contact gehad . Maar tot op heden blijft het vanaf die kant stil, sinds ze de zaak is overgedragen aan een andere AT collega .

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: giga storing, TL lamp??

#17 Bericht door Marco »

De afgelopen jaren is het storingsniveau sterk toegenomen.
Echter voelt niemand zich geroepen om dit nu eens structureel aan te pakken.

Vaak zijn het de radio zendamateur die klagen. Wij willen immers ontvangen.
Ik de afgelopen tijd is een ieder heel druk geweest met de 4 mtr band.

Leuk maar kunnen we ons niet eens beter gaan richten op echte zaken.
Nog 10 jaar heren dan zitten de banden vol met troep en ontvang je niks meer. Einde hobby Einde ontvangst.

Zo zie ik het. Heb AT al 4x lastig moeten vallen afgelopen jaar. Wat ik eigenlijk niet wil.
Is in die 12 jaar Radio amateur nog nooit voorgekomen tot het laatste jaar.

Je buren hebben er niet om gevraagd en onderling krijg je toch scheve blikken.

Mooie was wel. Dat ik aan het zoeken ben naar een storing. Kom bij een buurvrouw uit die al eens bij mij heeft gestaan. Je stoort en je moet stoppen ik heb er last van. Nu was het omgekeerd. Ik kreeg het antwoord. Tja als ik iets heb wat stoort bij jou heb je denk ik gewoon pech. Zo zie je de ware aard van sommige beestjes.


Ik voorzie problemen. Maar ik zal wel gek zijn denk ik.!!

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: giga storing, TL lamp??

#18 Bericht door pa5cal »

Natuurlijk ben je gek, je bent zendamateur :mrgreen:

Zo worden we iig wel gezien. Ik vermoed dat het einde inderdaad nog niet in zicht is. Maar is dat niet in vele gebieden zo geweest? We zullen een periode krijgen waarin de radio hobby vrijwel onmogelijk zal zijn met wat pech en nog eens tientallen jaren verder zal de ether pas weer opgeschoond zodat deze weer bruikbaar is vermoed ik. Eender hoe, als ik verderop in het forum iets zie over een Wii lader die VOLDOET notabene....

-P

Plaats reactie