Ervaringen gevraagd WiNRADiO WR-G31DDC EXCALIBUR

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
mm6hdz
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2010, 18:17

Ervaringen gevraagd WiNRADiO WR-G31DDC EXCALIBUR

#1 Bericht door mm6hdz »

Hallo mede swl'ers,

Na een tijdje gespeeld te hebben met De Perseus (verkocht) en nu met de SDRIQ van RFSpace welke me wel goed bevalt (maar toch.......) vind ik het wel interessant om te horen of er al anderen aan de slag zijn gegaan met de Excalibur en vooral wat de ervaringen zijn.

Ik ben er haast wel zeker van dat de ontvangst kwaliteit uitstekend is! Maar ervaringen en opmerkingen hierover: graag.........
Het gaat mij er verder om hoe de software van Winradio eigenlijk werkt:
De samenhang, is het allemaal een beetje logisch in elkaar gezet, werkt het goed met de bekende dx lijsten (Eibi e.d.).
Zitten er ook vervelende zaken in waar je tegenaan loopt?
Gaat opnemen (vooral audio opnames) goed? Dit soort zaken lijken mij wel interessant om te weten. Dus als iemand er iets over kan vertellen....... graag!

Reden voor mij om te stoppen met de Perseus was de software, ik vond het op de een of andere manier maar niks!
Voor de SDRIQ gebruik ik de software van Simon Brown, de man ook van Hamradio deluxe. Deze software, sdr-radio-com, bevalt me geweldig goed en is zeer veelzijdig!

Ik heb trouwens wel een beetje gespeeld met de software van de Excalibur in de demo mode maar dat geeft m.i. maar een vage indruk hoe het in het echt waarschijnlijk werkt. Er zijn maar weinig Excalibur opnames op het net te vinden.

Dus als iemand er iets over kan vertellen mijn dank is groot!!

Hartelijk groet vanuit Schotland,
MM6HDZ - Hans

Yaesu FTdx5000- HighEndfet antenne, 5 bands
NRD 515
Perseus SDR ontvanger
Palstar R30A
Racal RA17L
Wellbrook ALA 1530

Plaats reactie