Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#1 Bericht door pe1ioc »

Omdat ik ook wel eens met mijn iPad (versie 1) op de pa3ang receiver wilde luisteren, maar eens afgestemd via onlinereceivers.com

Ik krijg de site prima in beeld, maar heb geen geluid.
Bij de help-FAQ kun je voor dit probleem een playertje downloaden, maar ja....die is voor Windows... Het probleem is denk ik wel duidelijk..:-)

Iemand die met een iPad dit probleem al eens heeft opgelost ?
Graag tips !

73

Tjerk
PE1IOC
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#2 Bericht door PE2AAB »

Is dit een Flash object? Dan zal daar waarschijnlijk het probleem inzitten. Je browser (Safari) ondersteund dit namelijk niet.

Er zijn diverse browsers voor Apple (iPhone en iPad) in omloop die WEL flash ondersteunen. Wellciht dat eens proberen?
Een voorbeeld daarvan is SkyFire. http://itunes.apple.com/nl/app/skyfire- ... 41497?mt=8

Je kunt deze voor € 2,39 aanschaffen via de AppStore.

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Vervallen
Berichten: 289
Lid geworden op: 13 jul 2010, 22:20

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#3 Bericht door Vervallen »

.
Laatst gewijzigd door Vervallen op 29 mar 2012, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#4 Bericht door pa5cal »

Flash video wordt ook niet ondersteund, wat men doet is de h.264 stream aanbieden als provider (jijbuis bijv.) Ik maak daar dankbaar gebruik van op de PC om daar nu juist van dat gruwelijke flash AF te komen ;)

-P

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#5 Bericht door pe1ioc »

Heb net Skyfire gedownload.
Nog steeds geen geluid.

Blijft het beluisteren dus voorlopig noodgedwongen beperkt tot mijn Windows-kist...

Tjerk
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#6 Bericht door PA3DAT »

Dat onlinereceivers.com is niks, het domein is te koop zelfs! :wink:
Ik zoek wel even verder, op PA3ANG.

Ben ook wel geïnteresseerd, heb hier een iPad2. Gebruik 'm ook al om
http://www.vhfdx.info/spots/map.php?Lan ... &HF=N&GL=N
te monitoren...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#7 Bericht door Juul - PE0GJG »

Hoop APPLE gebruikers ineens..................."switchers" noemen wij APPLE gebruikers dat.


Juul - PE0GJG - APPLE freak al sinds 1986.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#8 Bericht door pa5cal »

Apple maakt toevallig de laatste tijd goede producten, maar de virus vrije tijd is afgelopen en apple is al bijna zo slecht als M$ (qua mentaliteit) dus ook dat zal wel weer overwaaien ;) Verwacht nog maar een paar switches dan binnenkort HI

-P

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#9 Bericht door pe1ioc »

Tja Juul, bij mij begon het computertijdperk in 1984 destijds op een Apple II... good old memories !

Ik lees hier dat de site van onlinereceivers te koop staat ? Nou, dat wist ik dus niet.
Nadeel heb ik altijd gevonden ( ook nu nog) dat maar 1 persoon kan afstemmen.
Zit je net naar een ronde te luisteren knalt ie ineens op een andere frequentie. Blijkbaar zijn sommige afstemmer gewoon te bescheiden om dit eerst even te vragen ? Het shout vakje blijft hierbij akelig leeg..

Vond die SDR van de Universiteit Twenthe vroeger nog zo gek niet. Daar kon je tenminste voor jezelf afstemmen.
Enig idee of ze inmiddels klaar zijn met de verhuizing daar ?
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1395
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#10 Bericht door Thijzer »

Hngggjngggh... ik bijt op mijn kiezen om niks over Apple te zeggen...

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#11 Bericht door PA3DAT »

Juul schreef:Hoop APPLE gebruikers ineens..................."switchers" noemen wij APPLE gebruikers dat
Nou, switchen... ik heb er een iPad2 bij, maar Femma en ik doen onze 6(!) Windows systemen nog niet weg hoor! :mrgreen:
(2 desktops/2 laptops/1 kleine laptop 12"/1 netbook)
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#12 Bericht door pa5cal »

tjah. niemand is perfect :)

PS alles is wolk straks he? Dus de discussie apple/ms/linux is dan toch wel afgelopen in dat opzicht.

-P

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#13 Bericht door PA0ETE »

De streams van PI1DSA en PI6TEN op de site worden door mijzelf gestreamd. Die kun je op de meeste smartphones beluisteren via de app 'Scanner Radio' (daar is nog heel veel meer leuks op te horen :-) ). Andere streams binnen Nederland zijn die van het geluid van PI6ATV en van D-STAR REF017A.

Ik heb op mijn server nog twee streams en audio-interfaces die ik vrijwel nooit gebruik. Ik wil wel eens kijken of ik daarmee de onlinereceivers TenTec 320 ook kan doorgeven. Voor de app moet ik me dan nog wel even apart aanmelden, maar dat duurt hooguit een dag of twee :-)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#14 Bericht door PA0ETE »

pa5cal schreef:tjah. niemand is perfect :)

PS alles is wolk straks he? Dus de discussie apple/ms/linux is dan toch wel afgelopen in dat opzicht.

-P
Dat is voor een aantal mensen een schip dat tegen de wal gaat keren. Andere verstandige mensen beginnen nooit aan de cloud.

Let maar op. Een of twee keer een groot breedband-provider-ongeluk in de VS die een dag of langer duren, en 60% van de bedrijven is weer van de cloud genezen ;-)

En los daarvan: journalisten zoals ik gaan echt hun bestanden niet ergens neerzetten waar ze juridisch op aangesproken kunnen worden door betrokkenen of hun bronnen blootstellen aan potentiële overheidgluurders van welke pluimage ook. Voor artsen is het zelfs verboden om hun patiëntgegevens niet in eigen beheer te houden, maar dat zou kunnen veranderen. Inmiddels zijn meerdere zorgverzekeraars cloud-diensten begonnen. Ik moet er niet aan denken dat mijn gegevens ook in zo'n systeem staan. Zo'n zorgverzekeraar heeft vaak ook een tak levensverzekeringen, en het mág niet, maar is wel snel gedaan even over de schouder van een collega van de andere afdeling meekijken...

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Geen geluid op iPad bij pa3ang Rx

#15 Bericht door pa5cal »

John, oud nieuws :) In 2006 alweer liep ik bij, hmmm, laat ik geen namen noemen "een verzekeraar" rond de it rommel te regelen. Die deden ook zorg voor andere verzekeringsmaatschappijen, daarmee waren ze een mooie koppeling geworden. Vreemd genoeg was niet alleen het zorg kopje remote te raadplegen door hun "partners" maar ook de rest.

Nuff said, ik wil geen wolk nee. Altijd zeer groot voorstander van client server computing geweest, maar niet zolang het commercieel is :)

-P

Plaats reactie