SWL stream online zetten

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: SWL stream online zetten

#16 Bericht door -Mark- »

PA0ETE schreef: Als je wilt dan mag Venlo wel bij ons meeliften. Een andere aanpassing die ik op nog iets kortere termijn wil is om deze streams ook in een formaat aan te bieden die makkelijk op iPhone, Android en de mobiele windhoos werkt. Je kunt dat nu wel gebruiken, maar dan moet je eerst een programma installeren en het werkt ook niet op alle toestellen goed. Ik heb voor windows op mijn mobiel verschillende zaken uitgeprobeerd, maar dat werkte zowel op windows als bij android maar op een zeer beperkt aantal toestellen.

dat zou helemaal super zijn.
ik wil graag, indien mogelijk, even afwachten hoeveel luisteraars er zijn. bij een te laag aantal kan hij na een tijd weer offline, zonde van de bandbreedte dan.
ik ga geen webcam gebruiken, alleen een audio stream.
de app voor iphone/android etc zou erg gaaf zijn. hopelijk krijg je dat ook ooit op z'n poten.


ik neem volgende week even contact met je op, ik heb het de komende 7 dagen druk met de auto's (taxaties) en uiteraard carnaval en het bijbehorende bier.

Ik zal je tzt even PB'en over hoe en wat.

Alvast hartelijk dank voor het beschikbaar stellen van een stream. Ik verwacht dat de toolbaar ook door veel mensen gebruikt zal gaan worden op het werk bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: SWL stream online zetten

#17 Bericht door -Mark- »

PA0ETE schreef:Als je wilt dan mag Venlo wel bij ons meeliften.

Ik weet dat je bij CH73 ook gemakkelijk terecht kunt voor streaming. Je zou dus voor ofwel die van mij kunnen kiezen of die van CH73. (Beide zijn ondanks de problemen van deze week in uptime grotendeels vergelijkbaar) Als je net als ik een reserve wilt hebben dan kun je ook voor beide kiezen. Er bestaan scriptjes die bij aanwezigheid van de ene op de andere server overschakelen. Natuurlijk is het wel zo dat als de server met de geluidsbron uitvalt dat dan natuurlijk alles plat ligt :-)
PB naar PA0ETE, alvast bedankt.

zal ch73 ook even napluizen, kijken of ik eruit kom.

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: SWL stream online zetten

#18 Bericht door -Mark- »

ch73 was vrij duidelijk uitgelegd, moet alleen eerst een ww aanvragen op hun server.
even wachten dus, WME is nu wel correct geinstalleerd.

draai nu even test op teamspeak 3 server van de Delta India Golf club.

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: SWL stream online zetten

#19 Bericht door -Mark- »

hij is nu ook op http://www.ch73.net te beluisteren onder PI3SRT

hij werkt onder Edcast

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: SWL stream online zetten

#20 Bericht door -Mark- »

had nog wat problemen met de snelheid van het draadloos netwerk, daarom nu bekabeld aangesloten. af en toe buffert hij nog, maar door gewoon op play te drukken werkt het wel.

directe link:

http://www.ch73.net/player.php?id=49&table=3&ln=nl

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: SWL stream online zetten

#21 Bericht door PA0ETE »

Hij werkt bij mij nu perfect hoor. Mooi dat het gelukt is. Hartstikke goed!

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: SWL stream online zetten

#22 Bericht door -Mark- »

Jep, thx voor alle hulp nog. :wink:

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: SWL stream online zetten

#23 Bericht door -Mark- »

even een update:

het werkt ook via Android en via iTunes.

voer bij winamp (gratis app voor android) bij "Shoutcast" en dan "Manually enter station" de volgende link in voor PI3SRT:

http://ch73.net:8000/pi3srt

en hij speelt de stream af via de telefoon.

Voor andere streams, druk onder de player op de website op de link "Start uw player niet? Klik op deze LINK" en kopieer deze link naar de adresbalk in Winamp of iTunes.


Zelf met iTunes helaas geen ervaring maar heb wel gehoord dat het gewoon werkt.

Plaats reactie