Antenne versterker Triax

Alles over ontvangers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0sjm
Berichten: 513
Lid geworden op: 09 aug 2008, 19:29
Roepletters: pa0sjm
Locatie: Edam

Antenne versterker Triax

#1 Bericht door pa0sjm »

Van iemand kreeg ik een antenneversterker van het merk Triax , type AE 8621 . Deze komt uit kabelsystemen , denk ik . Zit in een metalen , groene behuizing . De bandbreedte is in tweeën gedeeld , n.l. VHF 8 -- 230 MHz en UHF 470 -- 860 MHz . Maar .. waar het mij om gaat is de bruikbaarheid als 2 meter voorversterker . Is er iemand die hiermee ervaring heeft en misschien ook een schema ervan ? Dat zou erg fijn zijn . :P
( Line extender Amplifier Type : AE 8621 ) [/b]
Ieder meent zijn uil een valk te zijn .
FT757GX, TS700, Condor 16, Condor 46 en Tuners home-made (S-match en Mc Coy).

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#2 Bericht door PA0ETE »

Ik ben 7 jaar ontwerper geweest van dat soort apparatuur. Wij (mijn toenmalige werkgever) waren als ik me niet vergis ook Triax distributeur.

Line extenders zijn er volgens mij in een professionele variant (bestemd voor de kabelexploitant) als in een consumentenversie. Dit kan een consumentenversie zijn, of een professionele van vóór ruwweg 1988. Daarna zat er in de professionele versie gewoonlijk een tweede versterker die in tegengestelde richting de retourband (5 - 40 MHz) versterkte.

Ze worden gebruikt om een grotere lengte coaxkabel vanaf een verdeelpunt naar een tv-aansluiting mogelijk te maken.

Versterkers als dit hebben geen erg goed ruisgetal. De signalen die getransporteerd worden kunnen ruis bevatten die een samenstelling is van alle ruis van de voorgaande vertakkingen in het net. Wel is er een zekere mate van intermodulatievastheid, dus als driver in een zender (tot 100 mW) zijn ze wel ok.

Een schema kan ik je waarschijnlijk niet leveren, maar misschien kan ik in een oude catalogus de specs nog vinden. Als ik me niet vergis is de toenmalige importeur (Tratec in Veenendaal) tegenwoordig onderdeel van deze club http://www.technetix.com/

Plaats reactie