Knoppen Hallicrafters S-38

Alles over ontvangers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD0VK
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jan 2008, 20:08
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Knoppen Hallicrafters S-38

#1 Bericht door PD0VK »

Ik ben via, via in het bezit gekomen van een Hallicrafters S-38 een tijd terug. En ben in de vrije uurtjes die ik heb af en toe aan het werk om deze weer werkend en een beetje goed eruitziend te krijgen.

Nu ben ik op het punt dat ik eigenlijk de knoppen weer op de hallicrafters zou kunnen zetten, echter de knoppen die erop zaten zijn niet de orginele en zeer lelijk.

Nu ben ik aan het zoeken geweest naar knoppen, er is een man in Amerika die deze maakt, echter wil de beste man betaald krijgen via paypal of iets dergelijks en kan ik niet gewoon het geld overmaken, ook verliep de communicatie nogal stroef, dus dat is voor mij ook afgevallen.

Nu wil ik gaan proberen de knoppen zelf te maken van aluminium en deze dan zwart verven, ik gok dat er dan niet meer te zien is dat het niet van plastic is orgineel (ben in het bezit van een draai en freesbank).

Alleen heb ik geen maten, en daar gaat dan ook mijn vraag over, is er iemand die een Hallicrafters in zijn bezit heeft met de orginele knoppen en voor mij een schetsje zou willen maken van de maten?

(omtrek, aantal ribbels per knop, als er een verdieping zit in het midden hoe diep deze is en hoe groot, hoe hoog de knop is, enz.).

Zou echt super zijn!

73,

Vincent

P.S. Het project is hier te volgen: http://index.vincentklop.nl/Restoring%2 ... ers%20S-38
kast is tegenwoordig ook al gespoten maar ik zie dat ik dat nog niet bijgewerkt heb, ook gelijk even doen het weekend...

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#2 Bericht door vk2gwk »

Klein beetje 'off topic" maar wel relevant voor de vraag.

Met PayPal is niks mis.... Dat is een prima manier van gemakkelijk en goedkoop en veilig geld wereldwijd over te maken. Ik gebruik het zeer regelmatig voor eBay aankopen en verkopen en zo.

"Gewoon" overmaken is meestal moeilijk of niet mogelijk (en duur vanwege de bank kosten) omdat Nederland vrij uniek is met z'n zeer efficiente bank-giro systeem. In andere Europese landen begint dat een beetje te komen, maar bijv. hier in Australie is dat nog bijna onbekend. Hier betalen mensen elkaar met een cheque of meestal met een credit card.

Dus: neem een PayPal account - gekoppeld aan je email adres - en PayPal koppelt dat aan je bankrekening. Dan kun je makkelijk en goedkoop wereldwijd geld versturen. Als particulier kost versturen van geld je niks (de provisie wordt door de ontvanger betaald). PayPal is een veilige en al jaren bestaande organisatie.
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

ron1872
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 feb 2006, 10:02

#3 Bericht door ron1872 »

Ook hier niets anders dan lof over PayPal, veilig, snel, eenvoudig en goedkoop!

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

#4 Bericht door PE7EB »

Ik sluit me aan bij de laatste posters, PayPal op zich is 100% veilig en betrouwbaar, dat jij geen goed gevoel bij die verkoper hebt is een ander verhaal.
Daar zijn geen regels en wetten voor, dus kan je alleen op gevoel en intuitie afgaan.

Eric

Offtopic: Mooie call Ron, bijna net zo mooi als de mijne :wink:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PE7RB
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 dec 2008, 09:38

#5 Bericht door PE7RB »

PE7EB schreef:Ik sluit me aan bij de laatste posters, PayPal op zich is 100% veilig en betrouwbaar, dat jij geen goed gevoel bij die verkoper hebt is een ander verhaal.

Offtopic: Mooie call Ron, bijna net zo mooi als de mijne :wink:
Baas boven baas blijven we altijd houden ;)

De betrouwbaarheid van een eBay verkoper is overigens weer af te lezen aan zijn Feedback die rechtsboven op de verkooppagina staat. Ik koop eigenlijk pas iets bij iemand als hij een Feedback score heeft van minimaal 99 % en een redelijk aantal verkopen op zijn naam heeft staan.
73 de Ron

FT817ND - HLA150 - NRD525 - PX777 - TH-F7E

PD0VK
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jan 2008, 20:08
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

#6 Bericht door PD0VK »

Hmmm ok.. dit is dan een man die geen E-bay aanbieding had maar gewoon via zijn website enzo, een echte betrouwbaarheidsscore ofzo heb ik dus niet kunnen vinden...

Maar niemand anders die zo'n ding thuis heeft staan en even kan meten?

Plaats reactie