Plessey PR155G receiver.

Alles over ontvangers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Daniel00
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:49
Roepletters: ON4CHG
Locatie: Heusden Zolder Limburg belgie

Plessey PR155G receiver.

#1 Bericht door Daniel00 »

Beste mede forumleden. Ik ben in het bezit van bovenvermelde ontvanger. Prachtig stuk old school stuff anno 1969. Werkt ook uit de kunst :D
De "G"-versie zou volgens Google de militaire versie zijn :?:
Dit betekent dus ook dat S2 fuctieschakelaar enkel volgende keuzemogelijkheden heeft:
(Blanco) / CAL / CW / AM / 5 / 6
Op de "G"-versie kunnen blijkbaar op stand 5 en 6 respectievelijk LSB en USB gezet worden, zodat het toestel identiek is aan de PRG155B.
Nu is op het interweb wel (zeer weinig) info te vinden over de modificatie. Het weinige dat ik kon vinden is het volgende:" If you want to use the LSB and USB function in your PR155G receiver all you need to do is to add a couple of wires connecting the S2 switch to module number 11, placing LSB in pos 5 and USB in pos 6". En daar stopt het dan ook.
Mijn vraag is nu: heeft iemand deze modificatie uitgevoerd en zo ja werkt het dan? Kan iemand van jullie mij op weg zetten om deze mod tot een goed einde te brengen? Het grote vraagteken is namelijk de "couple of wires"... :shock: :shock:
Graag doe ik hierbij beroep op de bereidwilligheid van eenieder wie mij hierbij kan helpen. Het zou heel mooi zijn moest ik deze receiver van 51(!) jaar oud toch deze extra mogelijkheid bieden :D
Hij staat hier nu reeds geruime tijd te pronken in de shack (op de bovenste plank :D :D ) doch enkel voor AM ontvangst :? :?
Zonde toch? :roll: :roll: :roll:

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Plessey PR155G receiver.

#2 Bericht door PA3BAS »

.... But will it blend?

Daniel00
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:49
Roepletters: ON4CHG
Locatie: Heusden Zolder Limburg belgie

Re: Plessey PR155G receiver.

#3 Bericht door Daniel00 »

Dankjewel hiervoor. Dit helpt me in de goede richting.
Ondertussen heb ik ook de schema's van zowel de B als de G uitvoering in mijn bezit gekregen. Zodra de tijd het toelaat gaat de Plessey terug op de werktafel.
:) :)

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Plessey PR155G receiver.

#4 Bericht door PA3BAS »

Ik zou wel die pdf-en downloaden en goed bewaren. Geen idee of die website nog lang in de lucht blijft. Misschien wel, misschien ook niet. Hebben is hebben...;)
.... But will it blend?

Daniel00
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:49
Roepletters: ON4CHG
Locatie: Heusden Zolder Limburg belgie

Re: Plessey PR155G receiver.

#5 Bericht door Daniel00 »

Gedownload en afgedrukt. :D :D Dit dient zeker goed bewaard te worden... :lol: :lol:

egonvk
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2016, 08:08
Roepletters: PA3AAT

Re: Plessey PR155G receiver.

#6 Bericht door egonvk »

Hallo Daniel, ben je er al in geslaagd om deze 'modificatie' uit te voeren?
Ben wel benieuwd naar de resultaten.

Met beste 73's,

Egon, PA3AAT

Daniel00
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:49
Roepletters: ON4CHG
Locatie: Heusden Zolder Limburg belgie

Re: Plessey PR155G receiver.

#7 Bericht door Daniel00 »

Helaas niet.
Door de receiver in AM te zetten en wat met de BFO knop de draaien lukt het prima om de SSB behoorlijk te ontvangen.
Wat niet uitsluit dat ik de mod alsnog ga uitvoeren. Indien er ergens eens tijd van komt.... :shock: :shock:

on4btw
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 apr 2008, 16:36
Locatie: ROOSDAAL
Contacteer:

Re: Plessey PR155G receiver.

#8 Bericht door on4btw »

Hallo,
Het schema van de PRG155G is niet zo duidelijk, daar tegenover is de beschrijving van het radiomuseum heel duidelijk. Wat ik er kan uit afleiden is dat dit toestel voorzien is ook voor LSB. (osc. freq:10.6Mc) USB osc.freq:10.8Mc doch in de G reeks zou dit laatste niet in gebruik zijn.

Plaats reactie