WWV etc. stoppen, dankzij Trump

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#16 Bericht door PA0HJA »

Let's Fake America great again...

:roll:

PA0HJA
....The Singularity is near!

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#17 Bericht door ON9KVE »

PE1KVL schreef:
PA3HMP schreef:Ach sommige dodo's willen Trump overal de schuld voor geven, kleutergedrag.
WHITE HOUSE —

President Donald Trump’s administration wants to shut down U.S. government radio stations that announce official time

Lijkt me niet moeilijk te begrijpen. Of is dit ook weer nepnieuws? :lol:
Goh, ik lees iets anders hier :

http://wb4son.com/wpblog/?p=3386

en

" WWVB is NOT specifically called out in the budget document, but many speculate that it will be shutdown as well due to the language in the cut that reads, “the shutdown of NIST radio stations in Colorado and Hawaii.”. "

staat hier: http://www.dmrfordummies.com/wwv-wwvh-s ... bout-wwvb/

Volgens mij zijn de reacties hier dus van een fors klok-en-klepel gehalte. De WWVB is vergelijkbaar met DCF77. Daarover is dus (nog) niets gezegd.

De huidge director ondersteunt het besluit.
In werkelijkheid betekent dat: hij kwam zelf met het idee en de regering ziet een kans te bezuinigen op iets dat niet meer "van deze tijd" is.

Maar sommigen hier betreuren waarschijnlijk ook nog steeds het sluiten van 002: "bij de volgende toon is het...." :mrgreen:
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

PA3CQN
Berichten: 791
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#18 Bericht door PA3CQN »

pa3kve schreef:... op iets dat niet meer "van deze tijd" is ...
Kunnen we iets regelen om af te spreken dat we 'niet meer van deze tijd' en 'tijden veranderen' niet meer als argumenten gebruiken?
Je hand uitsteken, niet op de stoep fietsen, respect voor hulpverleners etc. zijn ook 'niet van deze tijd'. Niemand is daar blij mee lijkt me.
Het is gewoon geen argument maar een drogreden.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#19 Bericht door ON9KVE »

PA3CQN schreef:
pa3kve schreef:... op iets dat niet meer "van deze tijd" is ...
Kunnen we iets regelen om af te spreken dat we 'niet meer van deze tijd' en 'tijden veranderen' niet meer als argumenten gebruiken?
Je hand uitsteken, niet op de stoep fietsen, respect voor hulpverleners etc. zijn ook 'niet van deze tijd'. Niemand is daar blij mee lijkt me.
Het is gewoon geen argument maar een drogreden.
+1

Echter: beetje meegaan kan geen kwaad hoor.
De amateurs worden toch al vaak aangezien als een fossiele club, dus angstvallig overal aan vasthouden lijkt me ook geen optie,
De waarheid zal wel weer in het midden liggen, en die acceptatie is vaak moeilijker dan je denkt.....
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2073
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#20 Bericht door PA1AIS »

TomNL schreef:
PA1AIS schreef:
Waarom werkt GPS niet?

Qua fase stabiliteit is GPS beter dan DCF77,5 dacht ik....
Door de variabele propagatie heb je meer fase verschil in de LF grondgolf dan vanuit de GPS satellieten?
De "binnenhuisdekking"...daar is de lage 77,5KHz in het voordeel.
Ik mag hopen dat je door alle switched mode adapters en dergelijke zooi nog wat ontvangt binnen?
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2073
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#21 Bericht door PA1AIS »

PE9ZZ schreef:
PA1AIS schreef:Door de variabele propagatie heb je meer fase verschil in de LF grondgolf dan vanuit de GPS satellieten?
De looptijd van DCF77 is ongeveer een milliseconde (Frankfurt is ongeveer 300 km hiervandaan). Propagatieverschillen lopen in de microseconden. Als je daar zenuwachtig van wordt moet je je eigen cesiumstandaard kopen.

Tjerk, 9ZZ

Ik gebruiik een tijdstandaard die gelockt is aan GPS, vroeger lockte in=k aan DCF77,5. De betrouwbaarheid met pulsstoringen was dramatisch, elek keer schoot het uit de lock.
Nu met GPS heb ik nooit problemen en de fase jitter lijkt minder dan met DCF.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

PA3CQN
Berichten: 791
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#22 Bericht door PA3CQN »

pa3kve schreef: Echter: beetje meegaan kan geen kwaad hoor.
De amateurs worden toch al vaak aangezien als een fossiele club, dus angstvallig overal aan vasthouden lijkt me ook geen optie,
Ik ben dol op meegaan .. als de verandering een echte verbetering is. Dat ontbreekt bij moderne veranderingen nogal eens.
Dan is het vaak een verandering die een hoop voeten in aarde heeft en een flinke schep geld kost, maar aan het eind van de rit
geen wezenlijke verandering in functionaliteit oplevert. Veranderen om het veranderen. Laat mij dan maar een fossiel zijn.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#23 Bericht door TomNL »

PA1AIS schreef:
TomNL schreef:
PA1AIS schreef:
Waarom werkt GPS niet?

Qua fase stabiliteit is GPS beter dan DCF77,5 dacht ik....
Door de variabele propagatie heb je meer fase verschil in de LF grondgolf dan vanuit de GPS satellieten?
De "binnenhuisdekking"...daar is de lage 77,5KHz in het voordeel.
Ik mag hopen dat je door alle switched mode adapters en dergelijke zooi nog wat ontvangt binnen?
77,5KHz wel. 1,5GHz niet. Maar dat heeft meer met beton te maken dan met SMPS en andere rotzooi.

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#24 Bericht door PE9ZZ »

DCF77 is opmerkelijk robuust. Frankfurt zet best een stevig signaal neer hiero. En qua uitval: mijn GPSDO (GPS Disciplined Oscillator) van VE2ZAZ raakt ook weleens zijn lock kwijt ondanks een GPS raamantenne (maar misschien is dat wel het probleem).

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#25 Bericht door PA3DAT »

DCF77 is ideaal.
Als rechtgeaard radioamateur heb ik uiteraard ook een DCF77-ontvangertje op de pols! :D

Alleen toen de zomertijd begon en ik mij boven de Poolcirkel bevond, toen liet het ontvangertje mij in de steek... :(
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3357
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#26 Bericht door Juul - PE0GJG »

Oh, jee Aloys..... Maar dat mag ook wel zo'n eind weg.

En ik heb ook van alles op 77.5 KHz staan.
Lekker "ouderwets" dus.

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#27 Bericht door PD2R »

Heb een 6 bands ontvanger aan de pols. Mocht het signaal uit Mainhoffen wegvallen, dan hebben we altijd het signaal uit Althorn nog :wink:
WWVB ook wel eens ontvangen vanuit een hotel in San Antonio Texas. Moest het horloge wel in het raam leggen.

Het zou jammer zijn als WWVB uitgezet gaat worden omaar om een radiogestuurde klok nu meteen waardeloos te noemen wanneer er geen signaal meer zou zijn vind ik wat ver gaan. Tuurlijk, je hebt geen radiogestuurde klok gekocht om hem vervolgens zelf weer gelijk te moeten zetten. Maar mijn Rangeman verloopt hooguit enkele seconden per maand dus voor huis tuin en keuken toepassingen ruim voldoende.

Afbeelding
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#28 Bericht door ON9KVE »

PD2R schreef:Heb een 6 bands ontvanger aan de pols. Mocht het signaal uit Mainhoffen wegvallen, dan hebben we altijd het signaal uit Althorn nog :wink:
WWVB ook wel eens ontvangen vanuit een hotel in San Antonio Texas. Moest het horloge wel in het raam leggen.

Het zou jammer zijn als WWVB uitgezet gaat worden omaar om een radiogestuurde klok nu meteen waardeloos te noemen wanneer er geen signaal meer zou zijn vind ik wat ver gaan. Tuurlijk, je hebt geen radiogestuurde klok gekocht om hem vervolgens zelf weer gelijk te moeten zetten. Maar mijn Rangeman verloopt hooguit enkele seconden per maand dus voor huis tuin en keuken toepassingen ruim voldoende.

Afbeelding
Mij te modern :mrgreen: :mrgreen:
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3357
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#29 Bericht door Juul - PE0GJG »

PD2R schreef:Heb een 6 bands ontvanger aan de pols. Mocht het signaal uit Mainhoffen wegvallen, dan hebben we altijd het signaal uit Althorn nog :wink:
WWVB ook wel eens ontvangen vanuit een hotel in San Antonio Texas. Moest het horloge wel in het raam leggen.

Het zou jammer zijn als WWVB uitgezet gaat worden omaar om een radiogestuurde klok nu meteen waardeloos te noemen wanneer er geen signaal meer zou zijn vind ik wat ver gaan. Tuurlijk, je hebt geen radiogestuurde klok gekocht om hem vervolgens zelf weer gelijk te moeten zetten. Maar mijn Rangeman verloopt hooguit enkele seconden per maand dus voor huis tuin en keuken toepassingen ruim voldoende.

Afbeelding

Mainhoffen = Mainflingen......
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

Re: WWV etc. stoppen, dankzij Trump

#30 Bericht door PA1FJ »

Ik denk dat het tijd word om eens met de USA te breken.
Zij denken dat zij het middelpunt van de wereld zijn, maar dat is allang voorbij!

Gesloten