nl-99 80 meter onvanger

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
j.d.
Berichten: 190
Lid geworden op: 14 feb 2010, 09:32

Re: nl-99 80 meter onvanger

#16 Bericht door j.d. »

pd0dif schreef:maar als ik nu van de voorversterker de 1m weerstand,wegneem en een weerstand van 220k van de basis naar de colector,en dan met de elko van 10uf naar de eindversterker van de pc speaker ga,vanaf de colector van ts4, ik vindt het zo vreemd dat ik versterking moet krijgen vanaf de basis van ts4 met 1mohm.ook wil ik dan de 1k weerstand verwijderen en de spanning op de weerstand van 22k zetten,zou deze aanpak beter zijn misschien,dus dat ga ik proberen Jan.

gr Koos pd0dif
hoi, ik heb de eindversterker niet gemaakt,alleen de voorversterker,en die naar een einversterker van de pc speaker,maar ik krijg al geen lf signaal van de voorversterker,helemaal niets.
dus ik weet het ook niet.(ook gequoted)

Dat begreep ik wel maar wilde je expliciet wijzen op de hoog ohmige uit-en ingangs impedantie van de voor-en eindversterker.
Ook een "pc speaker", neem aan dat je zoiets http://www.mediamarkt.nl/nl/category/_p ... LIST&page= bedoeld, heeft
een laag ohmige ingangs impedantie. Je sluit deze aan op een oor-koptelefoon aansluiting van een computer. De oor-koptelefoons zijn geloof ik 30 Ohm.

Wat PG8M voorstelde om de ontvanger helemaal af te bouwen is een gouden tip.
Het zijn tenslotte nog maar 12 componenten.(eindversterker)

Groet en succes!
jan
swl/NL-13465

pd0dif
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 feb 2018, 18:47
Roepletters: pd0dif

Re: nl-99 80 meter onvanger

#17 Bericht door pd0dif »

ok Marcel, ga ik doen.bedankt voor de reacties,en je hoort wel hoe het gegaan is.

grKoos pd0dif.

Plaats reactie